This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote vuurwerktopic 2007-2008 #2

Status
Not open for further replies.
Is dat wel met nieuwjaarsnacht Marco? Vuurwerk bij ons zag je nml lang niet zo helder als wat jij daar hebt gefilmd :X (ook in hengelo)
 
Dit was een dag later

rest van de cakes die ik dus ook een dag later geschoten heb, de cakes op oudjaarsdag zijn allemaal mislukt en niet te zien!!

TB-224 (erg harde knallen de 50mm's)
[ame="http://video.google.nl/videoplay?docid=7017027283626977423&hl=nl"]Tropic Fireworks TB-224[/ame]

TB-231 (duurt lekker lang en bizarre hoogtes)
[ame="http://video.google.nl/videoplay?docid=4387436554007952878"]Tropic Fireworks TB-231[/ame]

TB-234 (lekker finale met de 3'' en salutes)
[ame="http://video.google.nl/videoplay?docid=3432497247985978920"]Tropic Fireworks TB-234[/ame]
 
ik had met oud en nieuw alleen wat vlinders, die dikke dingen met dat bruine papier voel niet meer zoveel voor vuurwerk als vroeger
 
wij @ oudjaarsdag carbidschieten

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=ByrzBxgVSrI&feature=related"]YouTube - kollum carbid[/ame]
 
Slecht nieuws, een Raadslid van rotterdam (Arno Bonte) vind dat onze vuurwerktraditie aan banden gelegd moet worden, hij heeft via peil.nl dus een onderzoek laten verrichten naar de meningen van de nederlanders, waarschijnlijk weer een behoorlijk beperkt publiek want veel jongeren zijn er waarschijnlijk niet geweest die er gestemd hebben, ik heb er iig niets over gehoord. Er is nu dus een mogelijkheid dat dit een wetsvoorstel wordt. Wordt dit voorstel aangenomen door 1e en 2e kamer zou het zo maar eens kunnen dat we volgend jaar naar de lokale vuurwerkshows staan te kijken. Nou is dat voor de personen in de grote steden nog minder erg dan voor degenen die in kleine dorpjes wonen, daar is uiteraard een veel minder groot budget resulteer dat in een kleine of helemaal geen vuurwerkshow.....

Ik vind het niet mogelijk om een traditie van de nederlanders die al zo lang bestaat, zomaar te verbieden.

hieronder het bericht, Bron: http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieu...festyle/106_0930_vuurwerkverbod_onderzoek.xml

Meer vrouwen dan mannen willen verbod
Meerderheid wil verbod op vuurwerk


Bijna de helft van de Nederlanders (48%) wil een verbod op het afsteken van consumentenvuurwerk.

Vrouwen

Deze uitkomsten komen naar voren in een onderzoek van peil.nl op verzoek van GroenLinks in Rotterdam en Den Haag. Iets minder mensen (45%) zijn tegen een verbod op vuurwerk. Meer vrouwen (53%) dan mannen (44%) zien een verbod wel zitten. Uit het onderzoek blijkt ook dat 31 procent van de ondervraagden zich onveilig voelt op straat wanneer vuurwerk afgestoken wordt.
Motie

De fractie van GroekLinks in Rotterdam zal een motie indienen om consumenten niet langer vuurwerk te laten afsteken tijdens oud en nieuw, maar dat op centrale plekken door de gemeente te laten doen.
 
ik denk dat het nog niet eens zon heel gek idee is, al ben ik zelf uber tegen natuurlijk

maar kan wel inkomen dat er veel mensen bang zijn voor vuurwerk...

al die harde knallen overdag en snachts die gekte gewoon van iedereen die maar loopt te gooien met vuurwerk

maar goed ik vind het er gewoon bij horen 1 keer per jaar mensen, doe maar een herriestopper in je oor en ga slapen ofzo...
 
60.000.000 omzet minimaal per jaar : 20% belasting = 12.000.000 belasting wat de regering extra verdient hier op.. zullen ze dus nietzo snel afschaffen.
ben er wel voor dat vandalistme hard word aangepakt want 11.000.000 vandalistme is TEveel ( alles is eigelijk teveel, maar hier zit ook schade bij waar mensen niks aan kunnen doen )
 
Username said:
Heeey man!

Zo te zien heb jij (net zoals mij) een gemeenschappelijke hobby:
Vuurwerk:#

Ik denk dat we samen wel wat leuk kunnen babbelen, ik vraag bij deze dus ook om je email

Later


:L
 
we zitten op een scooterforum, iedereen heeft hier wel een gemeenschappelijke hobby.

en om er over te babbelen... hoop niet dat vuurwerk heel je leven is, dan moet jeer echt met iemand over gaan praten :W

ik ben btw ook wel voor het hard aanpakken van vandalisme met vuurwerk, het vernielen van prullenbakken, telefooncellen etc. etc. is nergens voor nodig en kost de hele samenleving alleen maar bakken met geld.

je betaald het immers zelf, maar degenen die vernielingen plegen met vuurwerk zijn zelf meestal te lomp om dat in te zien. Die denken dat met hun betaalde loonbelastingen etc. alleen maar wegen worden aangelegd en de lantaarnpalen branden van dat geld
 
niet dan? :+

ben ook tegen vandalisme, vooral telefooncellen en bushokjes, waarom moet dat kapot dan?

kijk een brullebakje of een verkeersbordje ok, maar waarom een hele telefoon cel van weet ik hoeveel euro naar de maan helpen?
 
niet dan? :+

ben ook tegen vandalisme, vooral telefooncellen en bushokjes, waarom moet dat kapot dan?

kijk een brullebakje of een verkeersbordje ok, maar waarom een hele telefoon cel van weet ik hoeveel euro naar de maan helpen?
Een Prullenbakje of een verkeersbord kost ook geld..
 
ja tuurlijk, maar wat kost nou meer, een complete telefoon cel of een verkeersbordje.. ok vandalisme is gewoon niet koel

hier zijn laast nog +- 30 spiegels van autos af gerost en wat hekken in elkaar getrapt omdat de plaastelijke disco afgelopen was om 5 uur snachts

me vader had 2 keer de smeris gebeld, maar NIKS helemaal NIKS mee gebeurd, en als je dan te vroeg vuurwerk afsteekt racen ze je gelijk achterna! :L

EDIT: ga boeven vangen!
 
Status
Not open for further replies.