Het grote plaats hier je scooter topic #8

Status
Not open for further replies.
Mooi zo, ziet er wel netjes uit maar jij was toch de man van de orginele stuurtjes? Zou ook wel wat lekkerder rijden op een rontonde met een beetje pk's

To do list:
- velgen mettalic zwart coaten
- std benzine tank
- underseat
- achterspatbord
- standaard stuur + stuurkappen
- aim teller in de stuurkappen monteren
- kartfilter in de buddy plaatsen (minder herrie op straat)
- stickers verwijderen

picture.php

;) dat weet je nog goed ;)

mijn booster..

eindelijk heb je dan tijd voor je nieuwe voor en achterkap erop te beunen +ralf+

dc3k28.jpg

(WAS nog niet af, moest nog ander voorlicht op, alles netter afwerke, nieuywe onderkuip op etc was nog druk bezig maar was al best netjes als je weet dat ik hem in wrakstatus gekregen heb en niet rijdend :L)

en dan gebeurt er dit:

21otqvp.jpg

wat is er gebeurd: stond effe stil te suffe en naar me motor te kijken omdat ie verschrikkelijk lastig deed (af en toe uitvallen etc. --> slechte afstelling) en ik geef wat gas bij (moet toegeve, 80% van de gashendel werkte/werkt gwn niet en de rest functioneert dus als een soort snelgas) en hij blijft hangen in verste stand x| was zo verrast dat ik hem gwn heb laten gaan ipv me sleutel uit het contact te trekken :r

Nou melf kom er maar in :+
Nog te doen u.s running lights
en vespa look a like kymco sticker op de voor kap plakken en dus de rooie sticker eraf
Nu gedaan
Nieuwe treeplank + traanplaat covers
remlicht in koffer
chromen strips
tnt chrome spiegels
chromen tassen haak
Windscherm
Klokje :P

DSC00586-1.jpg

DSC00587-1.jpg

DSC00589-1.jpg

DSC00438-1.jpg

Een paar verbeter punten in mijn ogen voor deze aerox zijn:

- De zwarte 'grill' in de kleur van de binnenkappen
- Andere achterveer
- Chrome zijstandaard
- Velgen andere kleur

De kleur is overigens Lamborghini oranje

Ik zou niet de gril de kleur van de binnen kappen geven, denk dat het daardoor een stuk lelijk word, vind hem wel tof zo. Chrome standaard zou ik ook niet doen, die gaat op een gegeven moment gewoon roesten, en nu valt hij juist amper op.

- De zwarte 'grill' in de kleur van de binnenkappen. Doen.
- Andere achterveer. Doen, wel een olie gedempte.
- Chrome zijstandaard. Doen, aangezien je ook al een chroom stuur hebt.
- Velgen andere kleur. Doen, maar dan wel binnekappen, of buitenkappen kleur, of chroom.

Verder zou ik andere handvatten, andere remhevels, andere kickstart, andere buddydek kleur.
Dat wit vloekt een beetje bij dat oranje.
Misschien dat je hem met skai leer kan bekleden in de kleur van je binnekappen?
Of gewoon een zwart dekje.

agjaa hij gaat toch binnekort de deur uit...

maarja bij deze de primeur :

vybjfa.jpg

Verder nog een Zwart/oranje waterpomphuis

Owja op de foto lijkt de koplamp chroom, MAAR hij is transparant

Last edited:
VEEEL gehad.. voor beetje te hobby'en... af en toe tijdje zelf op rond rijden en dan de deur uit en aan een nieuw 'project' beginnen...

op het moment 4 samen met een maat van mij..die weg gaan...

en dan heb ik alleen nog maar de BWS :p en daar blijft het bij :p

Mag ik vragen waarom je juist de BWS houd?
Ik zou toch liever een roxje houden, maar dat is IMO.

Wel vet dat je roxjes opknapt en door verkoopt, zit daar nou ook een redelijke winstmarge op?
Of is het eigenlijk ook voor de do & fun?
Heb namelijk al een tijdje zitten denken om Zipjes op te gaan knappen..

Mag ik vragen waarom je juist de BWS houd?
Ik zou toch liever een roxje houden, maar dat is IMO.

Wel vet dat je roxjes opknapt en door verkoopt, zit daar nou ook een redelijke winstmarge op?
Of is het eigenlijk ook voor de do & fun?
Heb namelijk al een tijdje zitten denken om Zipjes op te gaan knappen..

Nee, het is niet als doel eind om er winst op te maken(en dat gaat ook vrijwel niet als je weet wat onderdelen kosten). Het is gewoon fun en veel ervaring op doen. Mischien later iets in de richting scooters gaan doen...

en de bws is fijne wheelie scooter :p ben zelf beetje over de scooter tijd heen, maar vind het nog geweldig om er aan te sleutelen...

Last edited:
Je moet eens iets proberen ANDERS dan een kappenset kopen en die monteren, bewerk een standaard setje en laat die in een mooi kleurtje spuiten. Krijg je zelf veel meer voldoening van ipv zo'n setje te kopen. Ik weet het die setjes zijn ook netjes maar spuiten is toch veel mooier, qua optie voor kleuren.

Je moet eens iets proberen ANDERS dan een kappenset kopen en die monteren, bewerk een standaard setje en laat die in een mooi kleurtje spuiten. Krijg je zelf veel meer voldoening van ipv zo'n setje te kopen. Ik weet het die setjes zijn ook netjes maar spuiten is toch veel mooier, qua optie voor kleuren.

Inderdaad ;) aangezien ik zelf geen autospuiter ben ga ik er ook niet de moeite voor nemen :p wel eens zelf geprobeerd..maar veel moeite en uiteindelijk niet zo'n super mooi resultaat...

Last edited:
HEt is uiteraard wel iets wat je moet leren zelf spuiten, zeker met compressor.

Maar ik doelde meer op laten doen, dan kom je uiteindelijk mss een paar tientjes duurder uit dan een kappenset kopen. Mits je de kappen zelf bewerkt en klaar voor spuiten maakt.

Inderdaad ;) aangezien ik zelf geen autospuiter ben ga ik er ook niet de moeite voor nemen :p wel eens zelf geprobeerd..maar veel moeite en uiteindelijk niet zo'n super mooi resultaat...

volgensmij begrijp je hem verkeerd

zelf spuiten is idd niets..
dat is leuk om een scooter op te knappen die het eigelijk niet meer waard is om er veel geld in te steken

Edit: ik zie dat sandor me voor is maar ik laat me post dan toch maar staan:P

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back