de xbox360 komt er in 2 versie's
Bron: Tweakers.net
Microsoft heeft informatie over de prijs van de Xbox 360 bekendgemaakt: Het Xbox 360 'Core System' gaat 299,99 euro kosten. Deze versie wordt geleverd met één controller en zonder harde schijf. Speciaal voor de fanatieke gamers zal er voor 399,99 euro een Xbox 360 'Premium' editie te koop zijn. Deze versie is herkenbaar aan de metaalkleurige afwerking en onderscheidt zich door extra onderdelen en accessoires die volgens Microsoft een waarde van 200 euro vertegenwoordigen. Het gaat dan om een geheugenkaart, afstandsbediening, headset, externe harde schijf met een capaciteit van 20GB, twee draadloze controllers en HD-videokabels.
Xbox 360 - frontOpvallend is dat de Xbox 360 eind dit jaar tegelijk op de markt komt in Europa, Noord-Amerika en Japan. In 2006 volgen Australië, Colombia, Hongkong, Korea, Mexico, Nieuw-Zeeland, Singapore en Taiwan. Vermoedelijk zullen de prijzen nog omlaag gaan: Toen Microsoft in maart 2002 de Xbox introduceerde kostte de console 479 euro, om nog geen zes weken later voor 299 euro over de toonbank te gaan.
qua hardware spec's hoef je de xbox360 en de ps3 amper te vergelijken, de 1 zal mischien iets krachtiger zijn dan de ander, ik ben er van overtuigd dat dit gewoon niet te merken is in de game's.
Het gaat mij dus puur om de titels die uitkomen voor de verschillende console's, titels van de ps3 spreken mij meer aan...
nu nog even afwachten wat je nu werkelijk allemaal kan, als de xbox360 als media center is te gebruiken en misschien te linken is met een pc is het weer een ander verhaal, en nog even kijken of sony de online-gameplay in orde krijgt, in vergelijking met xbox live is het online spelen met de ps2 een ramp.
amen