This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote mountainbike/bmx/racefiets topic

Status
Not open for further replies.
njah... ik doe al 4 jaar mountainbiken, heb er veel ervaring mee zoawel binnen als buitenland... heb op alles gereden, moet zeggen dat ik shimano deore en lx niet echt relaxt vind... de xt en xtr zijn technisch exact t zelfde alleen xtr is met carbon en titanium waar xt t bij aluminium houdt.... maar voor de mensen die er echt interesse in hebben... hier komt mijn setup

bontrager hardtailframe,
avid (=aanrader) 1.9 remmen
xt achterwiel, cassette, ketting, crank, trapas achterwiel, voor der.
x.0 shifters + achterderailleur
bontrager racelite voorwiel,
ritchey wcs zadelpen, stuur, bar-ends, banden..

10,8 kilootjes met mountainbike banden 10 met dunne (bijna wielren bandjes)
 
Ik MTB nu zo'n 4 jaar, eerder elke zondag, ongeacht het weer, een uurtje of 4/5
toen een tijdje niet, en nu sinds een week of 6 weer langzaam opbouwen.
Ik rijd btw met een full suspension ranger flex :| komt bij de blokker vandaan ofzo:S ding weegt veel te veel en voorvork heeft speling, dat kan ik niet in MM uitdrukken, eerder in CM:|:|.
iemand enig idee wat een leuke hardtail kost? hoeft geen super fiets te zijn, maar gewoon om mee te rijden in het bos.. Giant XTC of Mongoose ofzo?

Btw, vorig jaar gereden in Tjechie op vakantie, dat is chill, vooral in het reuze gebergte eerst een heel stuk de berg op, en dan 2x zolang downhill
 
Hehe, die Laurens. Zeker op dirty-pages gevonden? Wel een relaxt frame en opbouw. Alleen vraag ik me af of dat SS lekker rijdt en zonder voorrem is denk ik ook niet ideaal. Maar is wel een goede prijs voor deze fiets zoals ik hem zag op DP.

Dit is mijn bike, helaas nog niet op kunnen fietsen:




 
Pas aan het zoeken geweest voor de Cube LTD Team,
maar mijn fiestenboer tipte me op de nieuwe fietsen van Gazelle :~

 
zal morge ook wel ff een fototje knallen van mijn bmxje
kan het alleen nog niet echt maar dat komt wel met de tijd
 
Mijn fietsje, Giant XTC4, voornamelijk kroegfiets eigenlijk :x

Hardtail, voorvork niet in beste staat meer, maar remt heeeeeeerlijk, alleen daarvoor zou ik em al houden
 

Attachments

  • edjewheelie.jpg
    139.6 KB · Views: 69
Ralf said:
Mijn fietsje, Giant XTC4, voornamelijk kroegfiets eigenlijk :x

Hardtail, voorvork niet in beste staat meer, maar remt heeeeeeerlijk, alleen daarvoor zou ik em al houden


dat ben jij toch niet ralfie
 

Ja ding is goed afgemonteerd voor de prijs (minder dan op dp staat), versnellingen heb ik toch altijd alleen maar gezeik mee
Voorrem koop ik wel als ik em echt nodig heb.
Maarre Vincent, dat ding van jou is ook vet man!
Binnenkort een dirt/street meeting van scooterforum
 
Ik heb een merida team speed, ooit via hier gekocht Is een wat ouder ding, 4 jaar ofzo, merk je wel aan de afmontage. LX voor en achter en deore remmen. Zal snel eens een foto posten.
 
Ben helemaal voor, heb dit jaar maar 1 meeting gelopen en die was kut omdat ik niet kon racen hehe. Jullie wonen alleen wel focking ver weg toch?
 
Ik wil ook gaan mtb'en.. voor de lol, en dan doe ik nog aan wat beweging.. maar wat raden jullie mij aan voor fiets, voor beginners, en een beetje betaalbaar?
 
Shane said:
Ik wil ook gaan mtb'en.. voor de lol, en dan doe ik nog aan wat beweging.. maar wat raden jullie mij aan voor fiets, voor beginners, en een beetje betaalbaar?

Wat zijn je budget en eisen?
 
Xander said:
Wat zijn je budget en eisen?

naja het moet een redelijk betaalbare fiets zijn, ongeveer 400/500,-

verder weet ik niet wat jullie beter vinden.. soft tail, hardtail?

hij hoeft nog niet super deluxe te zijn, dat kan ik altijd nog uitbreiden als ik dat wil..
 
Status
Not open for further replies.