Het grote mountainbike/bmx/racefiets topic

Status
Not open for further replies.
Vandaag nog eens naar die grote fietsenzaak geweest...
zie ik daar een supervette Bianchi staan...
LX afgemonteerd
Sr Suntour voorvork
V-brakes

Volgende week bestellen denk ik +ralf+
eerst ff fotootje zoeken maar vind er nergens een

-Tom Gerlo- said:
Vandaag nog eens naar die grote fietsenzaak geweest...
zie ik daar een supervette Bianchi staan...
LX afgemonteerd
Sr Suntour voorvork
V-brakes

Volgende week bestellen denk ik +ralf+
eerst ff fotootje zoeken maar vind er nergens een

ik vindt persoonlijk zelf die Granville EVO 02 beter afgemonteerd..
ik hou niet zo van suntour vorkje en V-brakes...
maar moet je maar is een foto posten.. van de bike..

melvin22 said:
ik vindt persoonlijk zelf die Granville EVO 02 beter afgemonteerd..
ik hou niet zo van suntour vorkje en V-brakes...
maar moet je maar is een foto posten.. van de bike..

Nja maar de prijs speelt zeker ook mee.Moet er rekening mee houden dat ik ook nog pedalen,schoenen en kledij moet kopen...
Vorkje is idd ietsje minder
V-brakes zijn wel goed genoeg
en paint is ubervet vind ik :)

hier fotootje

komt nog ander stuurtje en andere wielen op... })

Dit is de mijne :) (maar dan zwart)

Boulder_DS.jpg

Wil nog schijfrempjes fixen :) weet iemand waar ik die kan halen en hoe duur ongeveer?
post nog wel es een foto van wat ik er nog verder aan heb gedaan :)

Last edited:
mountainbike nu al een jaartje of 6 heb eerst op een giant atx 850 gereden met sram 7.0 en machanische schijven en sr tours vork. prul dus alelmaal, vervolgens ben ik fietsjes gaan ombouwen met sid vork magura louise shijfjes, (hs55) als ik me niet vergis
sram 9.0 sl met xt voor derieur. en zo heb ik nog een tijdje door gereden tot het van gaarheid uit elkaar viel toen de boom wat dichter bij kwam. nu rij ik op gary fisher y frame en bevalt me wel goed, alles makkelijk licht afgemonteerd, alles deore. zo ver me fiets
waar ik ga fietsen is meestal in belgie (200m hier van daan) daar zit ik meestal in luik en vise. erg mooie stukken met steilen hellingen en mooie afdalingen , ook wil de voerstreek het wel doen .
dus mountianbikend nederland, ga eens vlak over de grens bij maasticht voor een weekendje bike plezier

Titera said:
Dit is de mijne :) (maar dan zwart)

Boulder_DS.jpg

Wil nog schijfrempjes fixen :) weet iemand waar ik die kan halen en hoe duur ongeveer?
post nog wel es een foto van wat ik er nog verder aan heb gedaan :)

2e hands kan je mooie setjes vinden tussen 100-200 euro. Maar als jij zon fiets hebt zoals op het plaatje heb je waarschijnlijk naven zonder mounting zooi voor schijven.. Ga je er ook andere naven in zetten dan ben je al weer een paar 100 euro verder als je niet uitkijkt.

laat dan maar :P
zag wel es een keer een doberman (merk) met schijfremmen, die fiets kost bij elkaar geeneens 300 euro geloof ik :P

mja, laat maar lekker, doe maar auto dan :P

Heb eindeljik mijn mountainbike gekocht en het is nog totaal iets anders geworden! 8)
Cube LTD01

Kader: ALU gepoedercoat
Voorvork: Axel Competition met lockout
Versnellingen: Shimano LX
Achterderailleur: Shimano XT
Naven: Shimano LX
Remmen: Magura HS33 hydraulische V-brakes
Wielen: Rigida Zac 19
Stuurpen: FSA
Stuur: FSA
Zadelpen: FSA
Zadel: Ritchey
Banden: Schwalbe

Zal vanavond foto's posten van mijn nieuwe aankoop
+ralf+ +ralf+ +ralf+ +ralf+ +ralf+

hier dan de beloofde pics van mn nieuwe aankoop +ralf+

mtb in de woonkamer op zn paddockstand 8)

FSA stuur+pen

Manitou AXEL competition voorvork

XT achterderailleur

Magura HS33 + shifters

LX naven

SIDI mtb schoenen

BBB crosshandschoentjes

Heb daarnet nog een lange zwarte broek met zeemvel gekocht van Bioracer maar heb er geen pic van (is ook niet zo interessant dacht ik)

vork is gewoon met lockout,ze is niet instelbaar maar je kan ze als het ware aan en uit draaien...
hendeltje naar voor = vaste voorvork
hendeltje naar achter = verende vork

bike weegt 12.4kg wat goed meevalt vind ik

ook gistere nog ff een windtex vest gescoord van ridley

+ralf+

het is de moment voor inkopen te doen voor de bikers want het zijn overal opendeurdagen hier! +ralf+ +ralf+ +ralf+

Heb in een grijs verleden ooit een Target voor en achter geveerde mtb gekregen voor me verjaardag, maar totaal geen idee wat er voor spul verder opzit, eigenlijk nooit bij stilgestaan.

Misschien als we tegen de zomer verhuisd zijn naar het nieuwe huis (tegen de rand van bossen hier) dat ik hem vaker pak (na een grondige revisie van alle lagers, ketting etc) om af en toe beetje wheelies te oefenen, maar verder?
Zie weinig nut in om te gaan fietsen naar school, is A veel te ver (25km) en B word ik moe van :D

jij doet je nickname alle eer aan!

hier dan 2pics van me nieuwe MTB vest...

nu kan ik weer een tijdje verder...
binnenkort maar es truitje met korte mouwen en korte broek kope denk ik

gistere ook ff topsnelheid van 55 km/h op vlakke weg neergezet... ben er wel trots op 8) heb ook ff 63 km/h gerede maar dat was achter een bus dus zit je uit de wind en wordt je beetje meegezogen en telt dus niet mee...

AAAAAAAAAdioz

-Tom Gerlo- said:
jij doet je nickname alle eer aan!

hier dan 2pics van me nieuwe MTB vest...

nu kan ik weer een tijdje verder...
binnenkort maar es truitje met korte mouwen en korte broek kope denk ik

gistere ook ff topsnelheid van 55 km/h op vlakke weg neergezet... ben er wel trots op 8) heb ook ff 63 km/h gerede maar dat was achter een bus dus zit je uit de wind en wordt je beetje meegezogen en telt dus niet mee...

AAAAAAAAAdioz

Je zou ook eerst eens kunnen gaan fietsen behalve die 100 mtr :P 8P

doet er nog iemand hier op t forum aan 4cross? Ik ga waarschijnlijk op 8 april me eerste 4cross wedstrijd rijden. Mag een fiets lenen van iemand bij mij op de club. De wedstrijd wordt gehouden op een ski-piste (indoor). Ik ben dus benieuwd wat ik ervan bak want heb maar 2x op zo een fiets gezete:p. Als het me bevalt zal ik zelf is zo een fiets aanschaffen en af en toe is een wedstrijd mee rijde als ik zelf geen wedstrijd heb van fietscross (bmx-race):D

Freezer said:
Toevallig maandje terug een giant gekocht, en fiets er nu zo af en toe mee door de bossen samen met vriendinnetje + ouders + aanhang :)

Specs
MODEL NAME Terrago

PRODUCT MODEL YEAR 2005

SIZES 17" , 19" , 21" , 23" ,

COLOUR Grey ,
Frame Alux 6061 with integrated gusset down tube and new geometry
Forks SR Suntour XC60 with 75mm travel and adjustable preload
Rear Derailleur 27 speed Shimano Deore
Front Derailleur 27 speed Shimano Deore
Shifters 27 speed Shimano Deore
Front Brake Shimano V-Brake
Rear Brake Shimano V-Brake
Rims Aluminium
Front Hub Shimano
Rear Hub Shimano
Tyres Hutchinson 2.0"
SaddleSelle Royal Viper
Gaaf ding Bas, ook wezen kijken bij die :)

Overigens nog geen nieuwe gekocht ben nog een beetje aan het rondkijken. Iemand hier nog tips?
Geen rare plannen, beetje cruisen en af en toe rossen door het bos. Budget rond 400/500 euries.

Status
Not open for further replies.
Back