Het grote mountainbike/bmx/racefiets topic

Status
Not open for further replies.
Interresant topic. Ik ben zelf ook een fanatiek MTB'er. Ik heb 2 bikes een GT zaskar team en een Nicolai Argon (besteld).
argon.jpg

De zaskar is afgemonteerd met volledige deore groep en suntour klote vork. De Nicolai heb ik het volgende voor gekocht:
Fox F80x vork 2005
Chris King wielen met Mavic 717 velgen gespaakt met Sapim light.
Chris King balhoofd.
Hope mini mono's
Race face deus crank
XO achterderr
X-gen voorder
Thomson elite zadelpen
Race face deus stuurpen
Answer hyperlite stuurtje
Tune bar ends
Tune zadelsluiter en quik releases
Tune bidonhouder
Nokon kabels
Maxxis Flyweight banden met twister binnenbandjes.
SLR XC zadel

Hier nog een foto
scooby666-IMG_0502.jpg

Onder de knuffelhond ligt de King wiel. En voorop ligt mij zaskar frame (let niet op de zeer stoute hond :| )

Ik zelf bike nu zo'n 2 jaar sinds een jaar bij een club, De Jonge Renner. Dit jaar ga ik in de funklasse racen om volgend jaar bij de amateurs aan de slag te kunnen. Ik zal nog wat actie foto's maken en van mijn materiaal. Ik ga ff mijn bike klaarmaken, k moet er morgen weer vroeg uit om te trainen 8)

Nasty'ke said:
Idd K*T weer en alles is verpest 8P tenzij je beter bent in zo een "lekker" weertje :)

doe jij BMX-race enkel of neem je er af en toe eens een wedstrijdje mountenbike bij ?

Ik doe enkel BMX-Race. Mountainbike doe ik af en toe in de winter als training want nu is het winterstop. Maar meestal doe ik in de winter als training sportschool, maar dat doe ik het hele jaar lang en sprints trekken voor het beentempo hoog te houden:D

Wijne said:
Ik doe enkel BMX-Race. Mountainbike doe ik af en toe in de winter als training want nu is het winterstop. Maar meestal doe ik in de winter als training sportschool, maar dat doe ik het hele jaar lang en sprints trekken voor het beentempo hoog te houden:D

nog nooit gedacht aan downhill. van bmx naar downhill is een redelijk logische stap

staan hier thuis nog 3 cannondale's Super V-700 te verstoffen, doe er niet veel meer mee :) wel leuk opgebouwd met XT onderdeeltjes.....

S`am said:
nog nooit gedacht aan downhill. van bmx naar downhill is een redelijk logische stap

Ja ckr weten, Dat lijkt me ook egt zo vet maar dan moet ja naar duitsland gaan om alleen maar te trainen of naar de Ardenne dus ja dat is wel een beetje overdreven ver voor mij want ik woon in omgeving Haarlem maja lijkt me wel gaaf ja.

Idd , ik zou ook wel een vette fiets willen puur voor stunten en soms es door blubber ploegen .Maar tis allemaal zo kk duur

Op die baan in langedijk heb ik nog eens met me puch gecrosst werd niet echt gewaarderd :rolleyes: in heiloo op die kiddo baan wordt crosse met brommers ook al niet gewaardeert.

Vroegahh ging ik wel eens met een paar maten naar schoorl (Duinparkoer15km) had toen wel een knappe giant moantinbike

Wil nog wel ens een knappe fiets hier voor aanschaffen om hier wer te gaan fietse

inderdaad is fietsen duur...zeker als je iet of wat degelijk materiaal wil hebben.
een 'degelijke' mtb zal al snel rond de 1000€ kosten en dan heb je meestal nog geen klikpedalen,schoenen,outfits,onderhoudsproducten,...

Mijn fiets is iets van een 800€
zonder pedalen
kutvoorvork
nog geen schoenen
...

dus denk dat ik wel richting 1500€ zal gaan...
het kost wel wat,maar dan ehb je ook wel kwaliteit dat tegen een stootje kan...

wie heeft nog actionpics?

-Tom Gerlo- said:
..

dus denk dat ik wel richting 1500€ zal gaan...
het kost wel wat,maar dan ehb je ook wel kwaliteit dat tegen een stootje kan...

Ligt er een beetje aan wat je drmee doet.. Freeriden op een XC bike is niet aan te raden. Mn Giant hield het goed uit maar had op een moment toch een scheurtje bij de chainstay. Gelukkig is Giant makkelijk met garantie :z

Ook wel bruut: die gasten die hun fiets trimmen op gewicht. http://weightweenies.starbike.com
Volgens mij weegt een Marzo super monster net zoveel als de bruutste racefiets 8)

Honda NSR-II said:
Ligt er een beetje aan wat je drmee doet.. Freeriden op een XC bike is niet aan te raden. Mn Giant hield het goed uit maar had op een moment toch een scheurtje bij de chainstay. Gelukkig is Giant makkelijk met garantie :z

Ook wel bruut: die gasten die hun fiets trimmen op gewicht. http://weightweenies.starbike.com
Volgens mij weegt een Marzo super monster net zoveel als de bruutste racefiets 8)
wil er gewoon leuk mee gaan mountainbiken in de bossen enzo.
Maar ik ga waarschijnlijk een andere (betere) voorvork kopen en een goede voorvork kost ook al snel 300€ ofzo... dan nog trappers en schoenen,outfitje,...en mn mtb ligt al rond de 800€ dus denk dat ik in totaal wel tegen de 1500 zal kome hoor...

klikschoenen hebben hun voor- en nadelen...

nadeel
stoppen is altijd een risico want als je niet direct je schoen loskrijgt,val je :)

voordeel
je kan nu ook aan je pedalen 'trekken'.terwijl je ene voet de pedaal naar benede duwt,kan je met je andere voet je pedaal omhoog trekken.Hierdoor ontwikkel je meer kracht en kan je dus steile hellingen makkelijker oprijden...

-Tom Gerlo- said:
klikschoenen hebben hun voor- en nadelen...

nadeel
stoppen is altijd een risico want als je niet direct je schoen loskrijgt,val je :)

voordeel
je kan nu ook aan je pedalen 'trekken'.terwijl je ene voet de pedaal naar benede duwt,kan je met je andere voet je pedaal omhoog trekken.Hierdoor ontwikkel je meer kracht en kan je dus steile hellingen makkelijker oprijden...

Dat is nog nie eens het nadeel want als je er aan gewent ben dan zijn ze altijd zo los. Het nadeel is als je ze te strak afsteld zodat je schoen te vast aan je pedaal zit en je dan valt kans heb dat je enkel breekt.

rs rullezzz said:
Op die baan in langedijk heb ik nog eens met me puch gecrosst werd niet echt gewaarderd :rolleyes: in heiloo op die kiddo baan wordt crosse met brommers ook al niet gewaardeert.

Vroegahh ging ik wel eens met een paar maten naar schoorl (Duinparkoer15km) had toen wel een knappe giant moantinbike

Wil nog wel ens een knappe fiets hier voor aanschaffen om hier wer te gaan fietse

haha nee dat wil ik best geloven die mensen zorgen vrijwillig dat de baan er goed uitziet en dan rij jij hem ff kapot met je brommer:p maja in heiloo zit mij thuis baan:D

Jasper said:
staan hier thuis nog 3 cannondale's Super V-700 te verstoffen, doe er niet veel meer mee :) wel leuk opgebouwd met XT onderdeeltjes.....

Je kunt er wel 1-tje ruilen voor een B1, kun je die mooi laten verstoffen :P

dilemma

Krijg ik net van mn maat te horen dat hij nog iets goed gevonden heeft voor me...

Granville XC01

Voorvork: SUNTOUR SF-AXON D RL met lock-out op het stuur
Groep: SHIMANO DEORE LX
Remmen: DEORE MAGURA HYDRAULIC

en dit voor een hele mooi prijsje...

Morgen ga ik eens kijken bij de dealer en woensdag naar de scott kijken maar mijn voorkeur gaat nu meer uit naar de Granville...

Dus nu twijfel ik tussen de Scott Aspen en de Granville XC01

Iemand die me kan helpen?

Ik moutainbike ook regelmatig in de zomer op een

Giant One erg goede en dure fiets kosten 2000 gulden nieuw best prijzig vind ik
Giant%20box%20two.jpg

maar wel
-verstelbare gasveer achter
-verstelbare voorvering
-2 zwevende remschijven wat eigenlijk te goed is op een fiest rem echt gevaarlijk vind ik erop
-alu frame

ik moet zeggen de fijnste moutainbike die er is vind ik :)

Last edited:
wat ik ook wel hard vind is dat trial met mountainbiken echt op balken van 3 cm breed ofzo dat ze daar nog op kunnen rijden zag laatst ook op extreme tv een filmpje van een gast die reed met 60 van een heuvel af op zn voorwiel en met 90 op zn achterwiel maar dan zonder voorwiel :P dus als ie viel dan had ik ook wel een beetje pijn denk ik,heb zelf ook dat trial geprobeert maar ik wou nog later kinderen krijgen dus maar mee gestopt

wanksta1 said:
Ik moutainbike ook regelmatig in de zomer op een

Giant One erg goede en dure fiets kosten 2000 gulden nieuw best prijzig vind ik
Giant%20box%20two.jpg

maar wel
-verstelbare gasveer achter
-verstelbare voorvering
-2 zwevende remschijven wat eigenlijk te goed is op een fiest rem echt gevaarlijk vind ik erop
-alu frame

ik moet zeggen de fijnste moutainbike die er is vind ik :)
Die heb ik ook, maar is toch gewoon een Box Two van Giant? Heb er andere voor en achter deraileur op, andere velgen, achterschokbreker vervangen en hydrolische naafremmen. Eerste wat aan vervening toe is. is de voorvrok hehe.

Status
Not open for further replies.
Back