Het grote mountainbike/bmx/racefiets topic

Status
Not open for further replies.
Ik heb 2de hands een B1-Torix gekocht.. Een al wat oudere fiets van B1, maar wel eentje van de iets duurdere serie... Zal wel een posten wat er allemaal opzit.. Weet wel dat niet iedereen daar van houdt, maar de fiets heeft mij 150 euro gekost, dan heb je cker waar voor je geld..

Vandaag weer gemountainbiked, damn, ik ga elke keer helemaal kapot op de terugweg (ATB-route naar huis) met die lelijke tegenwind :@
 




iets betere foto's ;)
vandaag weer een 50km gaan rijde en binnekort is hier in de buurt een wedstrijd! kan ik me es een keertje meten met andere rijders +ralf+
 
Mijn nieuwe bike:

scooby666-IMG_0585.jpg


scooby666-IMG_0588.jpg


scooby666-IMG_0586.jpg


Er is niks in de wereld zoals een Nicolai.
Mijn setup nu is:

Nicolai Argon frame L
Fox F80x 2005
Chris King balhoofd
Chris King naven met Sapim race spaken en Mavic 717 velgen
Race Face deus crankset
SRAM X0 achterderr
SRAM X-gen voorderr
SRAM pc 99 hollow pin ketting
SRAM PG 990 cassette
Thomson elite zadelpen
Race Face deus stuurpen
Answer hyperlite carbon stuurtje
SRAM X0 twist shifters
Hope Mini mono's
Tune bar ends
Tune snelsluiters
Tune bidonhouder
Maxxis Flyweights
Continental Twisters supersonic binnenbandjes
Selle Italia SLR zadel
Time atac pedalen

Ik moet nog Nokon kabels erop zetten en een Tune wurger. En voor later zie ik nog wel. Ik moet alleen nog even de bar ends wat meer naar beneden zetten en de remhendels ff beter zetten. Dus voor verdere klachten verwijs ik u door naar uw huisarts.Stuurbuis is nog lang, ik moet nog de lengte bepalen maar die word ook zsm ingekort. 2 verschillende soorten spacers is te lelijk
 
Ik zit een beetje te zoeken naar een goede (en betaalbare) Downhill-fiets dus ik kwam tege:
camel.jpg

CAMEL
Alloy DOWNHILL frame.
Full suspension.
24-speed Shimano Alivio
Disc-brakes.
Alloy cranks.
Double wall aero rims.
Adviesprijs: 24 spaaks 695,- Euro/36 spaaks 645,- Euro

vector%202.jpg

VECTOR


Frame: 26"x21"FSP Alloy 7005
Fork: ZOOM CH-650DH/100mm Adj
Gearset: 24-speed Shimano Acera
Brakes: Promax mechanical disc
Rims: Double wall SPEEDY
Tires: KENDA 26"x1,95''

Prijs: ??

ex%20team04.jpg

FX-TEAM


Frame: Alloy 7005
Fork: DNM Downhill
Gearset: Truvativ
Brakes: Hydrolic disc
Derailleur: Shimano Deore LX

Prijs: ??

Wie weet hier meer over en welke zou het beste prestere?
 
Iemand nog een bmx kopen? :P Zown mtb is wel vet, ik wilde er eerst zelf ook 1 maar ik vind wel iets te duur, bter dat geld uitgeven aan scooter...voorlopig :W
 
damn, ik moet echt niet zn nieuw ding hebben :X vandaag mn voorvork alweer goed verneukt, door zonder voorwiel wheelies te bouwen :rolleyes:
 
Mizzle said:
Ik zit een beetje te zoeken naar een goede (en betaalbare) Downhill-fiets dus ik kwam tege:
camel.jpg

CAMEL
Alloy DOWNHILL frame.
Full suspension.
24-speed Shimano Alivio
Disc-brakes.
Alloy cranks.
Double wall aero rims.
Adviesprijs: 24 spaaks 695,- Euro/36 spaaks 645,- Euro

vector%202.jpg

VECTOR


Frame: 26"x21"FSP Alloy 7005
Fork: ZOOM CH-650DH/100mm Adj
Gearset: 24-speed Shimano Acera
Brakes: Promax mechanical disc
Rims: Double wall SPEEDY
Tires: KENDA 26"x1,95''

Prijs: ??

ex%20team04.jpg

FX-TEAM


Frame: Alloy 7005
Fork: DNM Downhill
Gearset: Truvativ
Brakes: Hydrolic disc
Derailleur: Shimano Deore LX

Prijs: ??

Wie weet hier meer over en welke zou het beste prestere?

:X

Goedkope DH fietsen bestaan niet.. voor een beetje fatsoenlijk geveerd frame betaal je al 1000-1500.. Zou er dus niet aan beginnen als ik u was.. Als je zelf een beetje redelijke fiets in mekaar wil steken ben je al snel net zoveel kwijt als een dikke scooter kost.. Er zijn wel plekken waar je 2e hands soms mooie dingen tegen komt maar dat moet je wel net zinnen/passen..

Waar wil je dan eigenlijk gaan rijden? een DH bike komt pas goed tot z'n recht in duitsland bijv.. in nederland kan je dr praktisch niets mee. Kan je beter iets minder heftigs kopen, wat minder weegt ook enzo.
 
Ik zal binnenkort eens wat foto's van mijn mtb posten; een Merida Matts Speed, alles LX of XT en nog wat leuk richey spul zoals bar-ends, zadelpen en verstelbare stuurpen.
 
Honda NSR-II said:
:X

Goedkope DH fietsen bestaan niet.. voor een beetje fatsoenlijk geveerd frame betaal je al 1000-1500.. Zou er dus niet aan beginnen als ik u was.. Als je zelf een beetje redelijke fiets in mekaar wil steken ben je al snel net zoveel kwijt als een dikke scooter kost.. Er zijn wel plekken waar je 2e hands soms mooie dingen tegen komt maar dat moet je wel net zinnen/passen..

Waar wil je dan eigenlijk gaan rijden? een DH bike komt pas goed tot z'n recht in duitsland bijv.. in nederland kan je dr praktisch niets mee. Kan je beter iets minder heftigs kopen, wat minder weegt ook enzo.

ik wou ongeveer hetzelfde zeggen, in nederland zijn er geen heuvels om met een dh degelijk te kunnen spelen, beter kop je een MTB voor rond de €1000, en dan heb je al heel goed materiaal
 
Seen it! en die van Hamilton ook..
Die gasten zijn echt waus! echt gestoorde zooi zit daar in.
Toen die en zowat verticale wallride deed zat ik toch ff te kijken..
 
Zoo beetje nieuw leven in blazen...

Ik had vorig weekend dus een wedstrijd in Haaksbergen en jaajaa gewonnen 8)
Het ging om je te kwalificeren voor Het Nederlandskampioenschap. Waar ik tegen dezelfde tegenstanders rij als dit weekend dus maak wel een kansje...Wat over 2 weken is in Baarn, valt dus gelijk met meeting in Best:( maja je kan niet alles hebben.

Hier een pic van het weekend. (num. 109 ben ik)
20050529_0073.jpg
 
Die Gazelle dinge zijn echt AlleJezus zwaar toch?

Zal van de week eens wat ''actie-foto's'' maken van ik en me ATX 840 *D
 
Dat moet ook bij downhill. :)

Ik ben op zoek naar een mooie 2de hands fietsje. Nieuw kost een goede fiets helaas een hele hoop geld. Ik ben idd ook op zoek geweest naar een ATX, die heeft mn broer ook. 2de hands helaas vaak geragd.
 
Last edited:
Ik ga ook weleens in het bos mountenbiken. Vind het erg gaaf. Ik weet het merk van onze fiets niet, maar is wel een relaxt ding, alleen niet luxe met vering enz. En de remmen zijn momenteel een beetje heel erg stuk :D Waardoor ik laatst de bosjes in gevlogen ben.
 
Xander said:
Dat moet ook bij downhill. :)

Ik ben op zoek naar een mooie 2de hands fietsje. Nieuw kost een goede fiets helaas een hele hoop geld. Ik ben idd ook op zoek geweest naar een ATX, die heeft mn broer ook. 2de hands helaas vaak geragd.

Tsja.. ATX fietsen zijn ook gewoon erg fijn :)
Mocht je interesse hebben, moet je me maar pm-en :+
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top