Het grote mountainbike/bmx/racefiets topic

Status
Not open for further replies.
Shane said:
naja het moet een redelijk betaalbare fiets zijn, ongeveer 400/500,-

verder weet ik niet wat jullie beter vinden.. soft tail, hardtail?

hij hoeft nog niet super deluxe te zijn, dat kan ik altijd nog uitbreiden als ik dat wil..

Voor 400/500 koop je geen goede softtail. Dan kan je beter voor een goed afgemonteerde hardtail kijken. 500e is net een rotbedrag. Daar haal je net de laagste kwaliteitsklasse van shimano niet mee. Voor 650 oid kan je echt een hele mooie fiets hebben.

Aardige Hardtail
magnus06.jpg


Dit is IMHO een hele redelijke full suspension voor het geld. Moet je alleen niet naar de naam kijken.

beast06.jpg


Ik zie dat op 12gotrading.nl uitverkoop is. Als je een hele nette fiets wilt zou ik zeker eens naar de Kelly's kijken. Ze zitten kwa kwaliteit rond de Cube's met een NOG lagere prijs.
 
buh said:
CUBE ownt hard

http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/Fullsuspension_id_6562_.htm

best betaalbaar en toch een van de betere voor zn geld.

zo een dirt is goed voor je lul te trappen nergens goed voor.
Ooit eens aan gedacht dat ik misschien een andere "dicipline" prefereer. Namelijk het kloten in de stad, van trappetjes spingen en dat soort dingen. Daar werkt zo'n fiets perfect voor.

En bovendien, wat zorgt ern bij een fiets voor dat je je een lul trapt zoals jij dat noemt. Voornamelijk wat voor een onderdelen er onder zitten en de geometrie. Dat valt allemaal wel mee bij die dirt/streetbike. Als je bang bent om te hard te moeten trappen moet je een racefiets kopen.
 
ik ken de uitdrukking "je lul te trappen" niet echt...
Zit alleen maar op en van dingen in de stad te springen in het algemeen, veel leuker :P
 
Laurens. said:
ik ken de uitdrukking "je lul te trappen" niet echt...
Zit alleen maar op en van dingen in de stad te springen in het algemeen, veel leuker :P
Ik wist niet dat ze in die uithoek steden hadden :P.
 
Nooit geweten dat hier n topic voor was?

Het ik had n vraagje, ik doe nu wat toertochtjes met mtb op zo morge als ik niet cross, bevalt goed. lekker 50 km raggen.

Maar nou ben ik eigenlijk op zoek naar n bmx achtig fietsje voor erbij. Heb de mogenlijkheid om n mooi baantje aan te leggen :P, vroeger heb ik zo'n ding gehad en gingen we op de lokale fietsbaantjes raggen.
Maar ik weet niet zogoed wat ik moet kopen...
Het moet dus n bmx ding zijn.
- wel of geen voorrem? achterrem?
- vanaf welke prijs 2de hands is het een beetje te doen (liefst zo min mogelijk)
- hoe zit het met schoenen enzo, wat is gebruikelijk?

BVD :P
 
Een BMX, of een BMXachtige :P ?

Neem bijv. een MTB, zoals mijn fiets. Voor dirt downhill is een voorrem wel aan te raden, achterem altijd.

Schoenen, ik blijf goed op de pedalen plakken met skateschoenen.

Als je goed zoekt heb je een 2e hands v.a. €500

Kijk anders ff rond op t forum @ www.dirty-pages.nl
 
Paar jaar terug reed ik altijd op mijn mtb,
Stoppie's wheely's springen enzevoorts.
Nu rijd ik alleen nog op de fiets van me pa.
Waarmee ik ook wheely-en kan:W
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top