Het grote mountainbike/bmx/racefiets topic

Status
Not open for further replies.
Nooit geweten dat hier n topic voor was?

Het ik had n vraagje, ik doe nu wat toertochtjes met mtb op zo morge als ik niet cross, bevalt goed. lekker 50 km raggen.

Maar nou ben ik eigenlijk op zoek naar n bmx achtig fietsje voor erbij. Heb de mogenlijkheid om n mooi baantje aan te leggen :P, vroeger heb ik zo'n ding gehad en gingen we op de lokale fietsbaantjes raggen.
Maar ik weet niet zogoed wat ik moet kopen...
Het moet dus n bmx ding zijn.
- wel of geen voorrem? achterrem?
- vanaf welke prijs 2de hands is het een beetje te doen (liefst zo min mogelijk)
- hoe zit het met schoenen enzo, wat is gebruikelijk?

BVD :P

Wat wil je er mee doen ? Downhillen, Op en BMX/Skatebaan ? Freestyle, Street ?
 
ff wielswop voor de verveling

IMGP2240.JPG

IMGP2242.JPG
 
Versnellingen *ril* :P
Vind je dat trouwens niet irritant, van die schakeldraaihandvaten?.. ik had dat vroeger ook en ergerde me er dood aan :P
 
Nice 8)

Ik heb in de loop van deze week ook mn MTB binnen, zal wel ff plaatjes schieten als t zo ver is :)
 
Als je een scooter koopt zit er ook niet gelijk een speed07 en c21 onder :)

Maar je hebt gelijk dat dat nog achterloopt op de rest. Eerst is het zadel aan vernieuwing toe (nog lichter :x)
 
Hmm, ik ga de wielrenfiets eruit doen denk.

Ik ben gister langs wat zaakjes geweest, en mijn oog viel op de Gazelle Playa '06 & de Cube Overland '07.

Die Cube spreekt mij meer aan, enige nadeel is dat die zaak niet aan inruil doet. En bij de Playa wel, hier krijg ik overigens meer terug voor de fiets dan wat ik er aan kwijt ben geweest. ^^

De Playa kost; 650 euro & de Cube 750.

http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/Spezifikationen_id_7027_.htm

Dit is de '07 variant. Vergelijkbaar met de '06 Playa op 2 puntjes na, welke imo wel belangrijk zijn: Playa heeft geen lock-out maar wel schijfremmen.
Nu weet ik uit mijn hoofd niet of die remmen mechanisch of hydraulisch zijn.

http://www.gazelle.nl/nl/product.php?idParent=2&idChild=70&idFiets=186&idSegment=26

Reden dat ik die Colnago weg wil doen, is dat ik er simpelweg alleen in de zomer op fiets. En ik wil 's winters ook een beetje kunnen trappen. En met slicks onder zo een Cube of Gazelle kom je ook nog hard zat vooruit. :)

Iemand anders nog toffe opties met eventuele inruilmogelijkheden?
 
Wil je er ook spatborden op gaan monteren dan ofzo?

De pa van een vriend van me heeft ook een Gazelle Playa, als ik alleen op je link druk kom ik er niet bij uit? Want dat is meer een racefiets.

Maar waar ben je nou precies naar op zoek, een MTB een halve MTB een racefiets?
 
Onroad/offroad. Hybride, crossway. Allemaal verschillende namen ervoor, ik weet mijn god niet welke te kiezen. :p Een mix tussen een racefiets en een mtb is het.

Spatborden? Nee :), wordt puur voor de fun gebruikt.
 
Oke, mijn mening:

- Dit is een volledige MTB
- Voor de prijs had ie wel wat beter afgemonteerd mogen zijn
- Giant, dus je ziet het erg veel
- Ik vind hem wel erg mooi
- Je berekening klopt niet helemaal volgens mij; je moest 450 bijbetalen? Dus dan is je Colnago 950 Euro waard.
 
Ik ging uit van de 1699 Sjoerd. :)

Voor zoveel staat hij in de winkel namelijk.

Dan lieg je tegen jezelf want dat is geen inruilkorting ;)

Maar die Koga is ook mooi, qua schakelwerk iig zelfde afmontage.

Wil je echt trappen op een MTB moet je wel slicks monteren ja, ander is het goed zwaar. En misschien dat de zwaarste versnelling nog te licht is voor je.
 
Uiteraard, maar je kan niet verwachten dat je bij de inruil ook nog korting krijgt op de 'oude' collectie. :)

Maar die Giant valt sowieso weer af. :p

Ander voorblad monteren was al de planning. :)

Setje Mavics of zelfgespaakte velgen (via een maat van mij) er bij met slicks en je bent redelijk klaar...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top