Het grote mountainbike/bmx/racefiets topic

Status
Not open for further replies.
Gefeliciteerd ;)

Vandaag ook nog maar is op de fiets geklommen voor een ritje in de Vlaamse Ardennen.Het was al een tijdje geleden dat we daar nog is waren gaan fietsen. Het weer was ideaal, niet te warm, wel af en toe flink wat tegenwind. Uiteindelijk kwamen we aan een dagtotaal van 114km op 4 uur 30 min.

rvvgroen.jpg

http://rvv.be/nl/toerisme/routes/rvv-fietsroutes/rvv-fietsroute-groen

Van de week nog flink wat kilometers gemaakt, samen met een jongen uit de buurt, erg mooie stukken gezien. In totaal had ik zo'n 65 km erop zitten, waardoor ik op het einde echt op was ! Hier nog een aantal foto's:

27082009121.jpg

27082009122.jpg

27082009123.jpg

27082009124.jpg

27082009125.jpg

27082009126.jpg

27082009127.jpg

27082009128.jpg

27082009129.jpg

Ziet er uit als een toffe rit Thijs. :)

Björn;

2zhf7s8.jpg

fm2wwn.jpg

1fe8o0.jpg

Kortom; derailleur verwijderd, het gehele schakelmechanisme verwijderd, ketting inkorten en klaar ben je. Imo de snelste en sowieso de goedkoopste oplossing. Singlespeed is natuurlijk mooier dat is ook het enige voordeel denk ik.

die oplossing moet je wel de goeie dropouts voor in je frame hebben.. vertikale dropouts is dan echt kut op spanning zetten

Zo, mijn fiets even weg gebracht voor 2 slicks, en remmen even op druk zetten.

Daarna schiet ik wel even wat foto's.

Mijn MTB is voor mn vakantie verkocht, geen spijt van, reed er toch bijna nooit op. Nu op zoek naar een wegfiets, maar niet 1 waarvoor ik me helemaal moet aankleden wil ik een stukje gaan fietsen. Denk dat het gewoon een cruiser wordt... :)
Of een racefiets met Brooks zadel, singlespeed, etc.

Stiekem volgt wel meer volk hier de trend. +pippi+
Ik zeg doen.
't Fiets echt goddelijk/makkelijk en bijv puberstyle stoepjes rijden doe je toch nooit.

Ik vind m'n fiets nu eigenlijk al te flashy, zou wat 'klassiekers' willen.
Als deze budget-single speed is en een net remsetje heeft gaat 'ie ook weg, denk ik.

Mwah, vriend van me (fietsenmaker), bouwt al een tijdje dat soort fietsjes, ik heb er wel een keer een rondje op gefietst en vind het best lekker rijden. Lekker simpel, stylish. Alleen zonder remmen/freewheel (koerierstijl) ga ik dus lekker niet aan beginnen :P

Naja, veel couriers rijden er nieteens mee, want 't is gewoon echt niet practisch. :P

Net heveltje besteld:
images

Nog kijken naar een mooie ketting, donderdagavond ff shit ervoor kopen en dan van 't weekend naar single.

Ik zal er eens kijken, thanks voor de heads up.
Er staat jammer genoeg weinig op MP, maar zoiets cleans zou ik wel als volgende bike willen.

clert1.jpg

[ir]http://www.fixedgeargallery.com/2009/july/3/OlivierLacombe-1.jpg[/ir]

Nee, die komt er wel gewoon op in dat geval hoor en waarschijnlijk toch ook wel een kort stuurtje (mtb iets), aangezien ik nooit zover voorover fiets.

Bij die 2e zou ik ook een ander zadel monteren
Campa Shalam velgen op dat ding zijn wel erg nice. :~

Status
Not open for further replies.
Back