Het grote mountainbike/bmx/racefiets topic

Status
Not open for further replies.
Waar kom je vandaan dan? Die mergelroute is 135 km met 15 klimmetjes erin of iets dergelijks? Ja ik vind het goed, zondag kan altijd natuurlijk!

Die mergelroute heb ik begin augustus gefietst met een paar vrienden. Het is wel een flinke afstand maar is goed te doen. Mooi landschap, af en toe wat afzien als er een heuveltje komt :P. Route is ook zeer goed aangegeven, kans op misrijden is zeer klein.

Heb nu zon relatief simpel kilometertellertje voor op m'n racefiets gekocht.
Maar hoe en waar bevestig je dit? Enige how-to?
Google hielp niet echt.

Bevestigen enzo lukt uiteraard wel, maar je moet uitrekenen waar precies op je wiel?
Voor een accurate meting..
Kom niet uit die formules, iemand die kan helpen?

thnx :)

Even de bandomtrek opmeten en die invoeren in je fietscomputer. Opmeten kan bijv. zo. Zet een streepje op de grond bij je ventiel als deze omlaag wijst. Loop een stukje met de fiets en zet weer een streepje zodra het ventiel 1x rond is geweest en weer naar de grond wijst. Afstand tussen streepjes opmeten en klaar. Waar je de pickup op je wiel zet maakt niet uit, zolang ze tegenover elkaar zitten.

Ik heb net effe snel een rondje gemaakt. Wou Garmin Mobile XT gebruiken waar je schijnbaar routes in kan zetten, ik dacht dus dat het werkte naar het startpunt gefietst deed dat ding het niet meer. Dus zelf maar wat door de bossen geknald, ging echt lekker een gemiddelde van 23,5 km/h gefietst op best smalle paadjes is wel tof 8)

Heeft sinds vanmiddag ook een fietsje gekocht.
Lekker oldschool italiaans beestje, en voor die paar centen fiets hij goed en lekker soepel.

[Ir]http://i25.tinypic.com/29uu4co.jpg[/Ir]

Ik ben vorige week in Oostenrijk geweest om daar een paar dagen te fietsen. We hebben samen met een gids gefietst en een paar flink getrainde zwitsers/oostenrijkers/duitsers. Het klimmen was lekker afzien, maar je komt op geweldig mooie plekjes!

IMG_2094.JPG

IMG_2161.JPG

IMG_2184.JPG

IMG_2204.JPG

IMG_2232.JPG

IMG_2249.JPG

IMG_2271.JPG

We zijn naar een hotel gegaan dat op fietsers ingesteld is. Daar komt de gids ook de eerste avond dat je er bent even kennismaken om een inschatting te maken met welke groep(niveau) je mee kan fietsen. 'S-morgens moet je je dan melden bij zijn bureau waar 3 groepen vertrekken met gids.
Wij zaten in de zwaarste groep en onze gids was dan ook de eigenaar van dat gidsenbureau. (www.bikeguiding.at)

Nice, Erik.
Plannen?

Mwah, nog niet echt.
Heb een fietsje nodig voor in Antwerpen, en kwam deze tegen.
Frame is wel een cool ding, Italiaans stalen framepje met mooie details.

Voorlopig laat ik hem zo. Misschien dat ik hem in verloop der tijd singlespeed maak. Maar fixed zonder remmen begin ik niet aan. Mij te leip als je door de stad moet manouvreren.

Voor de Fixies:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=aNCPEzdZs5s"]YouTube - MASH SF AUSTIN WITH LANCE ARMSTRONG[/ame]

Ik ga ook niet fixed hoor, maar ga nu wel kijken naar een singlespeed wieltje, want ik fiets meestal in 2 versnellingen, dus 1 moet dan ook wel te doen zijn.
Of een wiel met flip flop hub laten bouwen. :!

Status
Not open for further replies.
Back