Het grote mountainbike/bmx/racefiets topic

Status
Not open for further replies.
Heb nu een Ridley cyclocrosser te leen. Helaas is hiervan de achterrem defect heeft iemand van jullie misschien hiervoor iets liggen

Lijstje wat er op de MTB komt;

Deore Hub Front;

3308.jpg

Derailleur XT-Mech 9speed achter;

9735.jpg

Shimano SLX Crank Triple;

28020.jpg

Shimano SLX Cassette 9-speed;

27680.jpg

Shimano HG93 9speed ketting;

656.jpg

Shimano XT V brake achter;

20678.jpg

Shimano XT M765 lever met XTR M965 klauw;

37333.jpg

Moet ik alleen nog op zoek naar een mooie schijf, maar dat komt wel goed. Voorvork is een RockShox Recon met poplock (net terug van revisie) en velgen moet ik morgen ff voor kijken.

Mijn MTB is voor mn vakantie verkocht, geen spijt van, reed er toch bijna nooit op. Nu op zoek naar een wegfiets, maar niet 1 waarvoor ik me helemaal moet aankleden wil ik een stukje gaan fietsen. Denk dat het gewoon een cruiser wordt... :)
Of een racefiets met Brooks zadel, singlespeed, etc.

Vandaag trappers (MX Force) binnen gekregen, fraaie dingen;

[Ir]http://i32.tinypic.com/331ew5h.jpg[/Ir]

[Ir]http://i32.tinypic.com/31322xc.jpg[/Ir]

Vass, kan je me eens wat info pm-en hoe je dat gedaan hebt?
Ik wil alleen 't buitenblad gaan gebruiken en van de cassette ook maar 1 tandwiel.

Ik heb nm ook een Peugeot, maar had 't idee dat ik heel m'n wiel moest gaan vervangen, aangezien veel van de beschikbare spullen voor Shimano zijn.

Vass, kan je me eens wat info pm-en hoe je dat gedaan hebt?
Ik wil alleen 't buitenblad gaan gebruiken en van de cassette ook maar 1 tandwiel.

Ik heb nm ook een Peugeot, maar had 't idee dat ik heel m'n wiel moest gaan vervangen, aangezien veel van de beschikbare spullen voor Shimano zijn.

Hoe is jouw derailleur mounted? Los op het frame of valt je achterwiel-as er in (in de fietsrichting)?
Anders sloop je de derailleur er gewoon af, knip je de ketting in tweeën en doe je opnieuw een verbindingsstuk er tussen fixen.

Let alleen wel op dat je ketting op het verbindingsstuk waarschijnlijk iets breder wordt, dat betekend dus dat de sluiting hiervan richting de buitenkant van je wiel moet wijzen (anders loopt 'ie spaak op je pignon/cassette of voortandwielen).

Ik fiets ook al zo'n tijdje op deze manier rond alleen gebruik ik de buitenste tandwiel voor als broekbeschermer/kettingkast. Hiervoor heb ik wel ringetjes tussen beide tandwielen moeten doen om het hierboven genoemde probleem op te lossen met de kettingsluiting. Rijdt zelf met klein voortandwiel en een-na-grootste achtertandwiel.

Let voor de rest alleen even op de stand van je ketting (lees: niet voor linker tandwiel en achter rechtertandwiel gebruiken opdat alle onderdelen dan beduidend harder slijten maar dat moge vast al wel duidelijk zijn :P).

Fietst voor de rest prima!

Last edited:
Donderdag bestelling geplaatst, vrijdag verzonden vanuit the UK. :W

Moet alleen nog een poosje wachten tot mijn frame terug is van de coater, daar is het momenteel druk namelijk. En dan kunnen we gaan opbouwen. ^^

Doed of Vass, zou 1 van jullie even een foto'tje willen maken ter verduidelijking?
Ik weet niet zeker of ik 't helemaal snap.
Thanks voor de info iig. :)

Status
Not open for further replies.
Back