Het grote mountainbike/bmx/racefiets topic

Status
Not open for further replies.
Vette shit hoor vass :) Waar ik erg benieuwd naar ben is hoeveel dit nu scheelt tov het kopen van een kant en klare fiets, ik denk trouwens niet dat je het daarvoor doet maar puur uit interesse :)

Frame had ik inderdaad gratis. Dat kost me nu voor stralen en coaten €50,-. Verder heb ik veel onderdelen kunnen uitzoeken voor mijn verjaardag dus dat scheelt mij ook al aanzienlijk plus dat mijn oma/ouders het een stuk leuker vinden om mij een cadeau te geven ipv geld. ;) Via die site heb ik veel korting gekregen omdat die onderdelen die ik nodig had, net in de sale waren.

Ik denk dat ik in totaal een stuk voordeliger uit zal zijn dan wanneer ik een fiets zou kopen waar deze afmontage std. op zit. Bijkomend voordeel is dat je alles zelf kan combineren etc plus dat ik het gewoon leuk vind om wat te klussen natuurlijk. :)

Ik moet nu nog even wachten op mijn frame, dat is eind september klaar waarschijnlijk.

Als je een fiets wil kopen die met dergelijke onderdelen in elkaar zit is hij altijd duurder dan zelf maken. Koop je bijvoorbeeld een Trek of een Giant oid, zit er vaak ook spul op van 'mindere/eigen' kwaliteit. Nu weet je zeker dat alles wat je hebt top is.

Als je een fiets wil kopen die met dergelijke onderdelen in elkaar zit is hij altijd duurder dan zelf maken.

Onzin. Er zijn fietsen te koop waarbij enkel de aanschaf van een complete groep al haast net zo duur is als een complete fiets met dezelfde groep. Los samenstellen is in MTB land never-nooit-niet goedkoper.

Montage doe ik zelf en ik heb wel wat dingen via via voor weinig kunnen regelen zoals crank/voorvork/velgen. Wielen laat ik spaken door een maat van me en het wat specialere gereedschap (trapas/balhoofd b.v.) kan ik zo lenen of even binnenstappen. :)

Ben alleen nog op zoek naar een schijfje (180mm) en een verloopstukje voor een zadelpen van 27.2 naar 30. Kreeg bij de bestelling een mooie zwarte Easton zadelpen erbij, zonder dat deze op de factuur staat. :)!

Mezelf kennende ga ik toch altijd weer dingen aanpassen omdat er altijd wel iets op een (betaalbare) fiets zit dat niet naar wens is. Uiteindelijk betaal je ook vaak nog veel voor een bepaalde naam terwijl dat imo vaak weinig meerwaarde heeft.

Last edited:
Wat is je punt Renz?

Dat je een kant en klare mooie fiets kan kopen met mooie spullen qua montage? Dat is oud nieuws lijkt mij. Ik vind het juist tof om zelf iets te bouwen en uit te zoeken hoe of wat. Op de manier hoe ik het nu aanpak ben ik max. 350/400 kwijt. Dan blijft het leuk imo en heb je veel meer plezier van de spullen. Ik ga geen 2500 euro uitgeven aan een fiets omdat ik dat er momenteel niet voor over heb.

Het is btw says ipv sais.

Excuus :+

Doelde meer op de post van Jelle nog, niet op jouwe.

edit@ Uiteindelijk betaal je ook vaak nog veel voor een bepaalde naam terwijl dat imo vaak weinig meerwaarde heeft.
Maar als je ziet dat de groep op een Canyon fiets al €500 in de winkel kost, dat ze dan een fiets verkopen voor ~€1k, lijkt het me zéér onwaarschijnlijk dat jij het goedkoper kan krijgen.

Vandaag achterrem, derailleur en de rest vd kabels verwijderd en ketting ingekort.
"As easy as killin' babies with axes." inderdaad.

Kut foto, zie ik net pas.
sg2u6t.jpg

[ir]http://i31.tinypic.com/2r7op3q.jpg[/ir]

Volgende week komt remheveltje binnen, dan wil ik eigenlijk nog zwarte cranks, balhoofdsetje, (kortere) clamp, rem en pedalen.

Zadeltje binnenkort ook even opnieuw laten overtrekken.

Last edited:
Nice Björn. Stickers/paint is ook wel gaaf imo. Enige mindere vind ik de zadelpen. Ga je ook voor singlespeed dan of niet?

Ik heb nog een recht stuurtje liggen. Deze ga ik misschien wel monteren op die Peugeot van mij samen met een zwart Deore heveltje (had een set gekocht voor op de MTB)

Vandaag nog een mooi Sella Italia zadeltje aangeschaft. In het het wit, dus zal wel mooi staan in de gehele kleurencombinatie. :)

Nice. :)
Hij is nu cheap-singlespeed, Vass.
Ik heb alles eraf getrokken.

Die handvatten liggen ook niet helemaal lekker in de hand en m'n stuur vind ik nu ook nog te breed, maar dat kon niet anders ivm remhevel.
't Bestelde heveltje kan wel om 't 25.4mm gedeelte, dus kan 't stuur ook een stuk smaller.
Waarschijnlijk dan Oury grips kopen, dé cliche grips.. +pippi+
images

Aangezien je overstapt naar een zwart crankstel dacht ik dat je misschien ook gelijk voor singlespeed zou gaan. Aangezien een crank 1 geheel is bij aankoop. :)

Zo, recht stuurtje plus een mooi zwarte deore remhendel op de racefiets gezet. Rijdt voor normaal gebruik toch een stuk fijner. :)

Mijn hendeltje zit er ook op!
Wil 'm alleen uit laten draaien, als dat kan, want hij zit nu alsnog teveel naar buiten en kan 't stuurtje dus nog niet inkorten..
Wel fijn, een normaal werkend remmetje he? :+

Status
Not open for further replies.
Back