Het grote mountainbike/bmx/racefiets/omafietstopic #4

Status
Not open for further replies.
Er werd hier wel eens een duitse webshop gepost waar je alles kon krijgen voor je race of MTB. Weet iemand welke ik bedoel? Staat me iets bij van een zwarte achter grond met oranje vlakken. raak een beetje gefrustreerd als ik iets niet kan vinden :#

Fraaie fietsen wel met een goede afwerking. Ga je dan met Campa rijden?

Let alleen wel goed op of je voor een vaste zadelpen wil gaan. Zitten naar mijn mening wat nadelen aan.

Last edited:
Er zit idd vaste zadelpen bij, wat zijn de nadelen volgens jou? Mooi zadel, gister nog mee in mn handen gestaan!
Blijft wel met shimano rijden, denk 105 & anders weer Ultegra

Je hebt minder ruimte om aanpassingen te doen qua setup. Qua vervoer (achter in de auto b.v.) kan het soms voor problemen zorgen.

Een reguliere zadelpen kan je gemakkelijk aanpassen qua hoogte, een vaste zadelpen heeft deze mogelijkheid niet meer.

Met vervoeren zou je evt wel je hele zadelpen los kunnen halen dmv twee boutjes. Wat voor fiets heb jij nu btw?

p4pb7685264.jpg

Zal van het weekend eens een paar pics knallen, moet hem even wassen vrees ik. :rolleyes:

Last edited:
http://www.pinkbike.com/video/258703/

Krijg wel de kriebels als ik dit zo zie. Vas of iemand anders, wat raad jij aan voor een beginnend mtber? Ik wil iets all-rounds waarmee ik gewoon een rondje stad kan doen maar ook wat leuke heuvels en eventueel wat mee kan (beginnend) freeriden. Heb al veel bekeken en vind zoiets als een santa Cruz superlight of specialized epic wel voldoen, toch?. Mischien zelfs een SC Nomad als het budget het toelaat, maar mischien is dat toekomstmuziek...

Zo vandaag nieuw record duurtraining. 185 km, 6,5 uur. Pfff ben best gesloopt

Pfff, netjes, alleen? Wij hebben gister 140km in 5,5u gedaan (maar moest 'wachten' op maatjes die niet meer kon).. Maargoed, ben dan ook net een maandje begonnen met fietsen

Krijg wel de kriebels als ik dit zo zie. Vas of iemand anders, wat raad jij aan voor een beginnend mtber? Ik wil iets all-rounds waarmee ik gewoon een rondje stad kan doen maar ook wat leuke heuvels en eventueel wat mee kan (beginnend) freeriden. Heb al veel bekeken en vind zoiets als een santa Cruz superlight of specialized epic wel voldoen, toch?. Mischien zelfs een SC Nomad als het budget het toelaat, maar mischien is dat toekomstmuziek...

waar in almere kan dit :P?

Vertel het mij maar :# beetje crosscountry gaat nog wel maar voor downhill moet je eigenlijk naar het zuiden/oosten

Voor XC is een Epic meer dan prima, eigenlijk 1 van de beste fietsen voor gebruik in NL en de Ardennen naar mijn idee.

Het heeft ook te maken met de opbouw, ik heb nu b.v. een Santa Cruz Superlight welke ontworpen is voor XC met een veerweg tot 120mm. Ik kies dan een opbouw met een Fox Talas waarin je wat kan spelen qua veerweg. Dikke wielen erin en je kan de meeste dingen wel aan. Uiteraard wel rekening houdend met het bereik waarvoor de fiets is ontworpen.

Misschien is een Santa Cruz Heckler wel een fraaie optie voor je? Let wel dat al de Santa Cruz frames redelijk aan de prijs zijn hé. De Superlight zoals ik heb gaat rond de €1300,-. voor het frame alleen al.

Andere optie om toch iets ruimer te gaan dan de Epic zou een Specialized Stumpjumper Evo of zelfs een Specialized Enduro zijn. Hele mooie fietsen vind ik persoonlijk.

Specialized Camber zou ook een optie zijn, wat beter betaalbaar over het algemeen.

Maar als je nu al kijkt naar beginnend freeriden, is een Enduro met oog op de toekomst samen met een Heckler de beste keus imo.

Om even in het straatje te blijven qua merken welke je zelf aan aanhaalde.

btw, voor een run zoals het filmpje hierboven moet je niet aankomen met een Epic b.v.

Voor XC is een Epic meer dan prima, eigenlijk 1 van de beste fietsen voor gebruik in NL en de Ardennen naar mijn idee.

Het heeft ook te maken met de opbouw, ik heb nu b.v. een Santa Cruz Superlight welke ontworpen is voor XC met een veerweg tot 120mm. Ik kies dan een opbouw met een Fox Talas waarin je wat kan spelen qua veerweg. Dikke wielen erin en je kan de meeste dingen wel aan. Uiteraard wel rekening houdend met het bereik waarvoor de fiets is ontworpen.

Misschien is een Santa Cruz Heckler wel een fraaie optie voor je? Let wel dat al de Santa Cruz frames redelijk aan de prijs zijn hé. De Superlight zoals ik heb gaat rond de €1300,-. voor het frame alleen al.

Andere optie om toch iets ruimer te gaan dan de Epic zou een Specialized Stumpjumper Evo of zelfs een Specialized Enduro zijn. Hele mooie fietsen vind ik persoonlijk.

Specialized Camber zou ook een optie zijn, wat beter betaalbaar over het algemeen.

Maar als je nu al kijkt naar beginnend freeriden, is een Enduro met oog op de toekomst samen met een Heckler de beste keus imo.

Om even in het straatje te blijven qua merken welke je zelf aan aanhaalde.

btw, voor een run zoals het filmpje hierboven moet je niet aankomen met een Epic b.v.

Bedankt voor je duidelijke antwoord. Dit is een bevestiging voor wat ik al in gedachten had, dus dan zit ik al goed. En dat filmpje is gewoon vet maar dat gaat voor mij nog lang niet gebeuren.

Mijn plan is eigenlijk om een gebruikte xc fiets te kopen en van daaruit te kijken hoe het gaat, wat er eventueel beter kan. En als ik wil een echte dh/freeride bike voor erbij bouwen. Waar ik mee wil beginnen is iets voor in de vakanties om lekker de bergen off trail te gaan. Ik heb een raleigh racefiets en die bevalt prima, maar er zijn zulke vette locaties op vakantie waar je niet kan komen met dat ding. Vandaar dat ik iets wil wat alles aankan, behalve het extreme downhill werk, dat komt later als ik eraan toe ben...

Status
Not open for further replies.
Back