Het grote mountainbike/bmx/racefiets/omafietstopic #4

Status
Not open for further replies.
Zo kan je dat interpreteren ja. :P
't Staat helemaal niet verkeerd, maar op een ouder frame met dunne buizen, 'moeten' eigenlijk oude dunne velgjes.
21 of 30mm is dan een mooi compromis, als je dan toch wat diepers wilt.

Welkom op lfgss trouwens, Arjen. :P
Lurk je veel?

[ir]http://img338.imageshack.us/img338/8655/625833269763bd8943eab.jpg[/ir]
:love: Beetje een mix aan onderdelen, maar vooral 't zadel mag wel wat 'ouder'.

Arjan is het!

Maar dank, leuk forum wel. Lurken? Als in rondneuzen of wa?

Gister het Brooks zadeltje binnen gekregen, staat naar mijn idee ergggg goed bij de Gazelle. Ding is echt zgan, en dat voor 40e incl. Zal van het weekend ff een foto knallen. Tevens het balhoofd voorzien van nieuwe lagers en nieuw vet. Enkel nog wielen / ketting en stuurlint en dan issie naar wens. :W

heb er al eerder over gepost, maar nu is het zaakje echt aan vervanging toe!

ben in het bezit van een oud fietsje (gazelle lausanne Xtra Lite) compleet Shimano CX700 afgemonteerd. nou is dit echt niet meer te krijgen na een hoop gegoogle, dus mijn vraag is of ik dit zomaar kan vervangen door een andere 'set'? en zoja, wat voor set?

en iemand hier tips voor een zadel voor op dit fietsje? huidige is ook niets meer waard.

edit: of is een 'nieuwe' fiets een betere keus? als ik al die oude modellen hier voorbij zie komen lijkt me dat misschien ook wel wat, alleen hoeft het niet mega veel te kosten..

Last edited:
Zadeltje!

p4pb7299308.jpg

p4pb7299306.jpg

Staat 'm perfect hoor! Zoals ik al zei, mooier dan een Swift imo.

Ik heb van de week nog een setje DA 7403 remmen gewonnen op eBay.
De 7402 heb ik al, maar dual pivots remmen toch een behoorlijk stukje beter.
Er is iets met die groep, dat ik 'm helemaal wil hebben. :P

Als iemand nog 7401/-02 remhendels (geen 'brifters'/7403) heeft of weet, hoor ik 't graag..
newduraacebl-7402aero_2079_general.jpg

Last edited:
Zo kan je dat interpreteren ja. :P
't Staat helemaal niet verkeerd, maar op een ouder frame met dunne buizen, 'moeten' eigenlijk oude dunne velgjes.
21 of 30mm is dan een mooi compromis, als je dan toch wat diepers wilt.

:love: Beetje een mix aan onderdelen, maar vooral 't zadel mag wel wat 'ouder'.

Snap je punt. Nou is het zo dat het van mij wel iets extremer mag, voornamelijk omdat het frame zelf niet heel "boeiend" of speciaal is. Dus wil ik uiteindelijk gewoon iets wat ik zelf tof vind. En dat wordt niet schreewerig hip, maar gewoon fatsoenlijk.

Bedankt nog voor de zadeltip. Hij is binnen, de regal vintage. Erg tof, was precies wat ik zocht. Morge ff een foto. Het valt me trouwens wel op hoeveel mensen je wel aanspreken over zo'n fiets, of over het feit of dat niet gevaarlijk is zonder remmen fietsen. Maar dat kan ook aan big city Enschede liggen :+

Het valt me trouwens wel op hoeveel mensen je wel aanspreken over zo'n fiets, of over het feit of dat niet gevaarlijk is zonder remmen fietsen. Maar dat kan ook aan big city Enschede liggen :+

Ik word er ook echt vaak op aangesproken, dan kijken dan mensen eerst van: huh was dat, en paar seconde later: wat is het eigenlijk voor fiets? :P

Maar jij knalt dan niet hard zonder remmen ofwel? Ik ben soms toch wel erg blij dat ik er remmen op heb, heb ze soms nodig als oude mensen ineens naar links gaan als je ze wil inhalen :X

Fraaie fiets maar ik ben geen fan van het zadel en stuurlint. Daarbij is het stuurlint ook dikker dan regulier is het niet?

Je bent niet goed wijs om zo zonder straps te fietsen. :P
Je ketting staat ook niet strak genoeg en wanneer die er af schiet..

Andel classic crankset zal wel een mooi en betaalbare optie zijn trouwens. :)

Thijs, ik rijd inderdaad niet heel wild, ik let althans erg goed op! Strap aan de linkerkant zit er wel op, voor mij de belangrijkste zijde. Ideaal is het niet, maar ik ben gewoon een arme student en daarnaast opzoek naar straps :+ Stuurlint is idd dikker, en moet vervangen worden, had deze toevallig nog liggen.

Status
Not open for further replies.
Back