Het grote mountainbike/bmx/racefiets/omafietstopic #4

Status
Not open for further replies.
Ik wil niet als complete n00b naar een fietsenwinkel gaan, wil sowieso enigzins kunnen meepraten en me niet alleen het duurste van het duurste laten aansmeren. Vandaar dat ik hier de basis wil oppikken en dan pas naar de fietsenzaak ga.

Bij een goede winkel (zoals de winkel die ik aangaf, Jaap Klein) zullen ze je echt niet het duurste vh duurste aansmeren. Als je nou naar een Mega bike oid gaat eerder wel, maar bij de kleinere fietsenzaak gebeurt dat niet zo snel.

Ik ga echt wel naar de winkel toe hoor jongens ;)
Ik wil gewoon graag weten waar ik zelf al op moet letten, wat ik echt nodig heb.
Bijv. het aantal versnellingen/tandwielen e.d.

Gewoon de kleine tips, misschien hebben jullie allemaal slechte ervaringen met een merk en prijst hij het juist de hemel in. Dat soort kleine dingen zijn gewoon handig, voordat je naar zo'n toko gaat.

Mwah, van Shimano Sora tot DA, Campa Centaur tot Record en SRAM .. tot Red; je zult met alles netjes bovenkomen. Dan ligt t simpelweg aan je budget wat je wilt.

Voor triple en 8/9/10 achter, maar dan hangt t alsnog af van de ratio en ik denk niet dat er hier veel mensen zijn die weten welke lekker zijn voor die berg/jou.

Meld je serieus even aan op zo'n fietsforum. :)

3 blaadjes voor is wel een musthave al ga je die berg op klouteren!! Verder een goed schakelsetje achter, en de rest zijn allemaal goodies die niet noodzakelijk zijn (licht frame lichte wielen blabla). Schakelen op je remhandles etc zit er volgens mij overal standaard op. Een goed zadel zou ik vooral op letten..

Praktisch oogpunt, 2 bidonhouders, tasje onder zadel voor reserve bandje en reparatiesetje, knappe kilometer teller.

Verder kan je het zo gek maken als je zelf wilt..

2 flinke bidons is wel een must, ja.
Ik zoop zo een kleine liter in de hitte op nieteens echt boeiende klims.

Sloping/compact frame die wat stijver is (vooral bij de bb), is ook wel een aanrader, volgens mij.

Zadel is erg persoonlijk , maar ze kunnen je 'zitbotten' meten en je kunt vaak een zadel wel 2 weken testen.

Nu het te donker wordt om na werk nog ff over het mtb parcours te rammen ben ik wat meer over de weg aan het fietsen met de MTB. Net 3 uurtjes op de fiets gezeten maar laatste uurtje krijg ik echt een slapende/tintelende balzak :D

Hoogst irritant dus, iemand bekend met dit probleem, heb er vaker last van op lange stukken. Zadelpositie verkeerd ofzo? :)

Gaan er nog mensen mooie spullen kijken op de Bike Motion? Begint morgen, voor consumenten tot en met zondag. Ik ben er alle dagen om te arbeiten. Vandaag wezen opbouwen, het ziet er al lekker uit en er is genoeg mooi spul te zien!

Iemand hier die in Noord brabant een fietsenmaker zoekt die nog een monteur zoekt?
Ben pas ontslagen bij mij oude baas , kon me niet meer betalen. Dus zoek wat anders. Heb al op allerlei sites gekeken maar niets in de buurt kunnen vinden helaas.
Misschien zit er bij iemand wel een in het dorp die wel iemand zoekt maar niets op internet heeft staan?

Ik rijd elke dag langs een de fietsenmaker in Helvoirt, daar zoeken ze sindskort weer een monteur/verkoper. Ik weet niet of je er in de buurt woont, maar het is wel een leuke zaak.
http://www.derijwielcentrale.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=65&Itemid=55

Status
Not open for further replies.
Back