Het grote mountainbike/bmx/racefiets/omafietstopic #4

Status
Not open for further replies.
Ottoneroblogspot_2304+%25289%2529.JPG

Mooi fietsie :)

Beetje raar alleen van 't stuur/remmen.
Wel de remmen bovenop, maar daar geen stuurlint..
(en verschrikkelijke pedalen. :P)

Die erachter is volgens mij mooier.

Die heb ik ook gehad. :)
Vind 'm alleen totaal niet passen bij een p-c bouw, noch een met nieuwe parts..
't Is meer iets voor MTBs of misschien een trick-bike.

Ik zou dan eerder voor een bruin Regal zadel gaan; mooi merk, echt leer, heeft 'rivets' en nog geregeld op beide type opbouwen gebruikt.
Of een Rolls misschien.

Nofi ofc, want hij is ook wel weer duurder. Rolls is wel goed 2e hands te vinden.

Die regal is echt zoiets als ik zoek, wit of bruin.. Wel een beetje prijzig, maar eens over nadenken.
Net fietsje trouwens vassago!

deze is van gregory bauge(wereldkampioen sprint), ik heb wel is op deze soort fiets gereden! Ik moet je zeggen dat het ding superieur rijd. Stijfheid en alles is super in balance.

Maar zoals die daar erbij staat moet je 15.000 euro neer leggen dat vind ik teveel van het goede;)

Stuurtje klaar voor t stuurlintje;

p4pb7258013.jpg

Verschil tussen de 2 metalen lijkt wat groot nu door de flits, irl is dit wat minder.

deze is van gregory bauge(wereldkampioen sprint), ik heb wel is op deze soort fiets gereden! Ik moet je zeggen dat het ding superieur rijd. Stijfheid en alles is super in balance.

Maar zoals die daar erbij staat moet je 15.000 euro neer leggen dat vind ik teveel van het goede;)

Klopt, dat is die gast van die bekende 'save' toch?
Dit is iig uit de catalogus. Hij komt nu met die cranks. :)
Maar inderdaad 't duurste frame, volgens mij. :P

Vanavond 't 63cm frame opgepikt en alhoewel 't echt een frankenbike is qua onderdelen, zaten er wel Sugino 75 carbon remhendels en een (voor zover ik nu weet) exclusief half carbon stuur op. Frame ben ik nog aan 't uitzoeken, maar volgens mij is een top-of-the-line Panasonic met Tange Prestige buizen. Goeie deal dus weer.. :7

unled4l.jpg

Verstelbaar in lengte en breedte.

Trivia:
Zat in eerste instantie op een carbon Cinelli frame die ism Campagnolo en Ferrari, waar er maar een handje vol van gemaakt zijn.
cinettica3.jpg

Last edited:
Jongens, wat zijn een paar goede webshops voor fietsen? Wij zijn nu ingeloot voor de alpe du6 en heb dus een goede fiets nodig. Tips/voorbeelden zijn welkom! En aan welk budget moet je denken voor een goede fiets? 1000/1200?

Als je een goede fiets wil hebben voor iets dergelijks, ga je beter naar een zaak waar je opgemeten wordt en ze je goed advies geven, dan iets scoren op een webshop, lijkt mij?

Ik wil alleen ff kijken naar de modellen en prijzen, uiteraard ga ik naar de zaak zelf om te gaan zitten op fietsen e.d.

Featherbikes, mammoet, bike2build en nog een zooitje. Complete fietsen vind je volgens mij niet zo uitgebreid in webshops.

Vriend van mij werkt bij zaak in Numansdorp waar ze veel racefietsen verkopen, daar is ook wel goed advies te krijgen.

Robert, gezien de kennis die je (niet) hebt: ga gewoon naar, zoals Jelle bijv aangeeft, een grotere fietsenzaak en laat je daar informeren. (nofi!)
Hier in de buurt is dat bijv Plieger Sport in Meerkerk.

Als je nu op internet gaat kijken, zie je door de bomen al snel 't niet meer.
Op verschillende fietsfora zullen vast ook wel topics te vinden zijn voor de beginnende fietser.

Status
Not open for further replies.
Back