Het grote mountainbike/bmx/racefiets/omafietstopic #4

Status
Not open for further replies.
Hmm, dat valt ook mee. Ik zat met een zelfde hs toen op iets van 30,- invoer..
Kransje en lockring zijn niet zo duur, maar uiteindelijk ontloopt t elkaar nauwelijks.
 
2d83l2q.jpg

M'n nieuwe frame. Koop net bevestigd. :)
Eigenlijk iets te groot, maar ik ga een poging wagen en anders gaat 'ie de deur weer uit.

Edit: re-up
 
Last edited:
oi! Ik kan nu een leuke fiets krijgen voor weinag, cube peloton echter heeft deze maar 2 tandwielen aan de voorkant, wel shimano ultegra maar voor de berg op is dit ws niet ideaal. Wat kost het om daar een 3 groep van te maken? Of wordt dat zo duur dat ik beter ff kan doorzoeken?
 
oi! Ik kan nu een leuke fiets krijgen voor weinag, cube peloton echter heeft deze maar 2 tandwielen aan de voorkant, wel shimano ultegra maar voor de berg op is dit ws niet ideaal. Wat kost het om daar een 3 groep van te maken? Of wordt dat zo duur dat ik beter ff kan doorzoeken?

Ideaal is het niet, maar wel te doen. Gewoon van voor een kettingblad 30 steken en achteraan een als grootste28 en dan heb het zelfde als een triple.
 
Ik ben trouwens aan het oriënteren om een fiets samen te stellen;

- Chorus 11 speed groep 2012
- Shamal Ultra 2 way fit 2012 of Bullet 50mm wielen 2012
- Dedacciai frame blank carbon
- Deda stuur & stuurpen, zadelpen ook Deda maar geen foto van beschikbaar
- Selle Italia zadel (nog geen exact model in gedachten)

[IR]http://lp1.pinkbike.org/p4pb7377543/p4pb7377543.jpg[/IR]
 
Maar dat zijn ze niet ;)

Trouwens, even kijken of het in het budget past, maar anders ga ik voor deze, fuck wat is dat mooi!

alanera_grande.jpg
 
Nou ja, ik vraag me af of 't nu echt zo te merken zal zijn wanneer je een dot meer geld neer telt voor zo'n frame. De verhalen over de 'Chinarellos' zijn over 't algemeen goed, voor zover ik ze gelezen heb. :)
 
Nou ja, ik vraag me af of 't nu echt zo te merken zal zijn wanneer je een dot meer geld neer telt voor zo'n frame. De verhalen over de 'Chinarellos' zijn over 't algemeen goed, voor zover ik ze gelezen heb. :)

De meeste frame's komen gewoon uit dezelfde fabriek (Eddy Merckx, Pinarello). Het kan goed dat die fabrieken frame's maken voor hun zelf, de kennis en technologie is er.

Het enige nadeel is dat je niet weet hoe sterk ze precies zijn en natuurlijk de garantie op zo een frame.
 
Red Bull Minidrome

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=kghtRevkUJA&feature=player_embedded"]World's smallest velodrome - Red Bull Mini drome - London - YouTube[/ame]
 
Titanium frame afgezegd toen ik verrassend genoeg ineens nog een reactie kreeg op een ander mailtje. Gisteren direct opgepikt. Deze is nm mijn maat, completer, matchend met de rest van m'n onderdelen die ik nog heb liggen en met verkoop van onderdelen nog wat terug te verdienen. :)

Look KG96 Team Replica - carbon frame met alu lugs:
lookkg96.jpg

Crappy foto.
 
't Is een techniek die door menig fabrikant werd gebruikt; Look, Alan, Vitus, Giant (Cadex) etc.
Ik heb al een beetje rond zitten lezen en er rijden er nog genoeg van rond, na soms wel bijna 30 jaar.

Een aantal merken gebruik het nu nog op duurdere fietsen, zei het dan met carbon lugs en soms intern, maar dat maakt weinig verschil.
Huidige monocoque frames zijn vn om de productie kosten laag te houden en van wat ik zo lees, fietsen die ook minder lekker.

Het idee bij de eerste Alan's (alu lugs en buizen) was dat het zo makkelijk zou zijn om kapotte buizen makkelijk te vervangen.
Die fietsen hadden nog weleens last van lijm dat los kwam of een scheurtje onderin de headtube, maar dat betekend niet dat je hele fiets ineens onder je uit elkaar dondert. :P
 
Last edited:
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Dat is toch wat ik zei? Ik heb alleen geen idee over dat compact ding, maar je bent er al uit.

Nu nog even uitzoeken of je nog een andere cassette achter wilt. :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top