This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote mountainbike/bmx/racefiets/omafietstopic #3

Die ALAN's zijn leuk; gelijmde alu buizen.
Let op scheuren in balhoofdbuis en wat voor dropouts erop zitten - regelmatig verticaal nm.
 

Zoooo, de verzendkosten hebben me behoed voor een financiele krater deze.maand.

Enne met zon carbon frame over straat rammen is eeb beetje te hoor!
 
Verzendkosten zijn bizar idd.

Carbon baanframe is echt zonde om mee op straat mee te klapperen. Ik zou hem ook nergens met een gerust hart neer durven zetten. Doe ik nu al niet met de KTM namelijk. Staat ook 9 vd 10 x binnen @ work.
 
hoe zit het nou met de framematen.. wat is groot en wat is klein?

Scheelt erg per fabrikant. Google eens op binnenbeenlengte bepalen wielrenfiets/mountainbike en je komt een heel eind. Is uiteraard wel een vuistregel. Net als bij motorrijden, testrondje geeft veel informatie.
 
als ik nou een 50 euro fietsje ergens scoor (heb al ergens 1 met horizontale dropouts gespot) en die erg low budget fixed maak enzo.. is dat dan koel of zeg je van niet aan beginnen ?
 
Prima toch? Je kan 't zo gek maken als je zelf wilt.
Je hebt bijv van die setjes dat je een Shimano/Campa versnellingsnaaf/-pion met wat spacers om kan bouwen naar fixed.
Zodoende heb je dus geen nieuwe naaf + inspaken nodig.

Mijn eerste fiets was ook een Peugeot van 25e met een ander stuurtje, grips, banden en wat spuitbuswerk.
Denk dat dat me in totaal max 100e gekost heeft.
Achteraf allemaal heel beun, maargoed, je moet ergens beginnen.

Als je 't tof vind kan je altijd voor wat beters gaan, zo heb ik 't gedaan iig.
Ik heb hier iig alle basics al zo'n beetje neergeplemd, wat een hoop scheelt.

Vannacht opgebleven om een soorgelijk setje te scoren.
Knakker verkocht alles los, dus was nog een redelijke gok. :X

Perfect voor onder de Peugeot. 8)
 
oke!.. heb paar mensen via marktplaats gemailt.. als ik vragen heb contact ik je wel ff als je het goed vind.
 
Ik weet niet welke maat je nodig hebt (deze lijkt groter dan je JJ), maar dit is een 'betere':
Gazelle Tour L'Avenir
Reynolds 531 buizen, welke door veel mensen als 'beste' buis genoemd worden voor dagelijks gebruik.
Zitten ook leuke oldskool hoge flens naven op (je moet wel even kijken die fixer waar ik 't over had ook op deze pion past) en toeclips+straps.

Met een beetje werk zoiets van te maken. :~
[ir]http://farm5.static.flickr.com/4089/5170191216_be9f4468b9_b.jpg[/ir]
Wel iets minder 'tight clearances' ofc.
 
die dropouts zijn aangepast of niet?.. is iig makkelijk iets van te maken.. dan is zo'n stuur ook wel weer dik!
 
't Ziet er een beetje zo uit door de verf, maar denk 't niet.
Hij heeft teveel een baangeometrie; bijv balhoofdhoek lijkt wat stijler en ook achter zit 't achterwiel dicht tegen de seattube aan.
Daarnaast vervang je in zo'n geval niet zo'n hoekje, maar de hele dropout.
/nerd
 
cunoh, waarom met tube wielen rijden, ga je wedstrijden rijden? anders kan je echt beter met clinchers rijden! al gebruik je ze om te trainen.
 
Heb ook een EA90 aero set liggen. Die ec90 wil ik voor de "kleine" wedstrijdjes.. Kan eventueel ook wat anders worden hoor.. maar wil wel graag een carbonnen set. Maar ben altijd wel tevreden geweest over de Easton velgen
 
iemand hier interesse in een ZGAN Mountainbike?

Giant trance x4


staat bij mij op zolder maar te staan , mag voor mooi prijsje weg