Het grote mountainbike/bmx/racefiets/omafietstopic #3

1 visp frame.
3 is een leader frame.

Ik ben een leek natuurlijk.

Die gevlochten spaken zijn wel lelijk imo. En een v snaar is zeker not done?

't Was ook niets persoonlijks hoor. :P
Leader is best, maar ook gewoon zo'n rebranded Chinees ding.
Vooral die 'seatpost cluster' vind ik niet bepaald mooi, alhoewel die op meer frames zit.
De lasnaden zijn iig wat netter op zo'n Leader dan VISP.

Dit zou de nieuwe VISP moeten zijn. :r
kgrhqfl8e2eodmqrwbnoove.jpg

Welke gevlochten spaken trouwens? Je bedoelt zo'n sneeuwvlok patroon, zeg maar?
Dat is volgens mij iets uit de cyclocross. Kut Belg weet daar geloof ik meer over.

V-snaar vind ik zeker wel tof, maar 't is moeilijk, omdat je dan eerst je frame ergens moet slijpen en er een koppelstuk tussen moet laten zetten, of een fiets kopen zoals Erik 't heeft op z'n Trek.
Ik ben wel benieuwd hoe dat fietst - lees er veel goede verhalen over; zeker voor MTB en cyclocross zou 't goed zijn ivm weinig onderhoud.

Last edited:
Ah, ik dacht dat 't een catamaran fiets was. :P
Oversized buizen en achterste driehoek zou ik mee kunnen leven, maar die downtube is butt-ugly!
Kan niets over die VISP vinden, maar kwam de PCO Pro Aeroblade tegen en die zal wel van dezelfde fabriek zijn.
x2_5b053ce.jpg

Ik wil niet bijdehand doen, want ik lees ook gewoon veel op lfgss, maar ik denk dat 't een beetje is zoals toen je de eerste TF&TF auto's zag en je die helemaal de shit vond. Dat beeld stelde zich in de loop vd tijd ook wel bij..

Last edited:
mooi frame:

[ir]http://www.bikerumor.com/wp-content/uploads/2010/03/vuelo-velo-ti-fixie-track-bike01.jpg[/ir]

Afgeleid van de Moser frames. :P
51tzwh.jpg

[ir]http://spinwell.files.wordpress.com/2009/10/3729431353_7f14885eb3_o1.jpg[/ir]

Last edited:
Heey ik heb een vraagje.
Ik wil een 2dehands MTB gaan kopen, mischien bij een fietsenwinkel.

Wat zouden jullie mij aanraden ik wil er max 500,- aan uitgeven (2dehands)
Aan welke merken kan ik denken welk type.

Ik ben van plan om er veel mee te gaan mountainbiken het moet echt een fiets zijn van goede kwailteit. dus geen cheap ass beginners fietsje.

Vriend van me heeft een GT zaskar Expert (meen ik) Tekoop mischien is dat iets?

Mocht je iets meer willen uitgeven heb ik volgens mij de perfecte fiets staan PM maar even mocht je interesse hebben :)

Verder is een GT ook een goeie fiets :)

Nah, dat lijkt zo, maar die is zgan.
't Gekke is wel een beetje dat alle onderdelen van die groepset een andere finish lijken te hebben.

vreemd ja

maar als je nou weer eens wat hebt, moet je ff schuuren tot 1200/1500
dan langs komen,
word het egt een spiegel
zelfs onder het tl licht

Back