This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote mountainbike/bmx/racefiets/omafiets topic #2

Status
Not open for further replies.
Zeker die tandbladen kan je zelf kopen/monteren.
Trapas is ook niet moeilijk, maar moet je wel even 1 tool voor hebben.

Trouwens, je wilt er geen geld meer in steken, maar wel laten vervangen?

zo een bedrag wil ik er niet in steken. Maar hij moet wel gemaakt worden, toch wel makkelijk hoor, ik ga echt niet voor ieder wisse wasje even de auto pakken. Ik ga zelfs weer steeds meer fietsen.
 
'Verdiep' je dan eens in de techniek/tools.
Als ik 't kan, dan is 't echt basic.
Alleen 't afstellen van derailleurs heb ik geen verstand van.
 
Ik ga trouwens a.s. zaterdag de kustmarathon fietsen. 42 km o.a. over het strand, de bossen, duinen etc.

Zorg maar dat je daarna heel goed gaat poetsen. Dat zout komt overal. Heb zelf een keer de Rabobank Beachchallenge gereden en je kan de ketting wel weggooien als je thuis bent. Ook de lagers vinden het wat minder leuk
 
Komt goed. Ik ga met de Alfine naaf op pad, vaste vork, v-brakes en slick banden. Alles goed inspuiten met vaseline en daarna helemaal uit elkaar trekken voor onderhoud.
 
Zo, ipv de 2.0 slicks zal ik, indien ze passen, gaan rijden met Super Moto 2.35. Ik heb nog een oudere XT ketting liggen, die ga ik ook gebruiken.
 
Mulle zand was een stukje lopen richting de duinovergang.

De rest is langs de vloedlijn, ware het niet dat het hoog water was. Dit maakte de tocht extra zwaar. Veel deelnemers moesten deze stukken dan ook lopen. Ik heb zo'n 80% kunnen fietsen op het strand.
 
@ Tom; van Zoutelande naar Burgh-Haamstede.

@ Pronk; ik heb een fietsbroek aan, enkel een korte broek erover. Fietsbroek en normale schoenen eronder is echt geen porum. Lijkt het gelijk alsof je maat kano hebt terwijl ik slechts een 42 nodig heb.
SPD, ik ben nog niet overstag. Ik heb er gister ook een paar onderuit zien gaan op het strand en voor een trap b.v. omdat ze niet snel genoeg uit geklikt waren. Met de racefiets had ik ze overigens wel. Deze pedalen zijn lekker breed en hebben gigantisch veel grip, bevallen mij erg goed.

Ik vond het eigenlijk zo gaaf, dat ik binnenkort eens ga kijken of er mogelijkheden zijn om eens mee te doen aan een wedstrijd oid.
 
Mijn fiets is de deur uit. Nu maar eens gaan kijken voor wat anders. (lees: sparen) Door wat knieproblemen kan ik voorlopig toch nog niet echt intensief trappen helaas.
 

Vanmiddag foto's moeten maken in Oostende langs de kust.
Fiets achterin en lekker fietsen ipv pleuris eind lopen.

Voorwiel ontstickert en heb m'n smalle 'riserbar' er weer op, die 'bullhorn' was niet comfortabel.
Nu alleen nog een 24 gaats baan achternaaf vinden die (enigzins) matcht met de Corima vooraan, dan kan ook 't achterwiel naar carbon.
Misschien nog een DA zadelpen en crankset, maar daar heb ik voorlopig 't geld niet voor..

Heb alleen nog m'n twijfels over m'n zadel.
Hij ziet er super nice uit, maar ben bang dat 'ie iets te smal is voor m'n gooch - die wordt al vrij snel gevoelig/tintelingen naar m'n tenen.
Ik had dat echter ook met m'n vorige zadel, waar wel padding opzat en die (iets) breder was.
Is dit een typisch kwaaltje bij verkeerde afstelling of moet ik voortaan gewoon een Pamper erbij aan?
 
Last edited:
Gave fiets hoor Björn, erg race. Ik denk dat het ook veel met de diepe zit te maken heeft.

Als je dat zadel wegdoet, geef maar een gil. Ik heb wel interesse.
 
diepe zit is nooit lekker, maakt niet uit wat voor zadel. Ik zit op me baanfiets misschien nog wel dieper. na 7 zadels heb ik eindelijk een zadel wat geen sneeën geeft. Maar het voelt nog steeds erg hard en erg pijnlijk. En na 20 minuten ben je aan het smeken om te kunnen stoppen.
 
Status
Not open for further replies.