:?Aerox-Evo70 said:Ik heb het id dat bij een 4kleps membraan je bij open kleppen een groter doorlaat opp. hebt dan bij een 2kleps,
Joost@aerox said:
bij mijn vl12 vroeger zat ook een stuffer 8)melf #50 said:ik heb een vl14 , voordeel daarvan vind ik dat er een stuffer bijzit. gaan ook niet gauw stuk
ik begrijp jou punt wel denk ik, je bedoeld dat je met een 4 kleps membraan een bter gestuurde flow hebt als met een 2 kleps?Aerox-Evo70 said:ik bedoel dat er tussen de klepjes ook nog doorlaatopp is, en dus niet alleen aan de onderkant en zijkant, hoe effectief dit is weet ik dus niet.
doordat het mengsel aan alle kanten eruit kan lijkt me dat er meer turbulentie ontstaat...
vertellen jullie dan eens waarom je voor een bepaald membraan hebt gekozen ?
ABT said:Bij een membraankeuze is het belangrijkst dat de kleppen niet in eigen frequentie raken, de vorm is veel minder van belang.
Ik heb vanmiddag zo'n 10 verschillende membraanplaatjes/stoters ed getest, met vermogensverschillen van 5Pk als resultaat.
Bij mij kwam trouwens pasgemaakte Boyesen plaatjes als beste uit de test (van die dubbele dingen)