This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote kiteboard topic #1

Afgelopen zaterdag nog wel wezen kijken. Volgens mij zag ik Youri nog gaan. Afspraak gemaakt om nog 1x te huren en dan as weekend ook spul te gaan kopen. Waarschijnlijk een Slingshot Turbo Diesel of RPM met Slingshot Misfit board, mystic warrior 2 trapeze en mystic wetsuit.

Zo vandaag weer wezen kiten. Echt weer gaaf. Goede wind wel wat vlagerig. Met een Best Waroo 13m met crazy fly raptor board gevaren ging goed. Ook met een Slingshot TD 9m gevaren.

Pff nu me eigen spul kopen geen idee wat nog..

Ik wilde altijd wakeboarden proberen maar dat komt er maar nooit van.
Nou heeft een maatje van me alle gear om te kiteboarden, dus het zit er dik in dat ik het ook ga proberen.

Lijkt me wel wat voor mij, snowboarden ben ik ook helemaal wild van:#

Lekker gevaren zeg vandaag , nieuw PR gesprongen 7a 8m ongeveer en gelandt .
Ik kan me geen leukere sport bedenken die zo ongelovelijk kicken is, snowboarden is er niks bij dus je kan je lol op

Steeds meer mensen beginne er mee! wel cool.
Vandaag even wezen spelen in de golven , was eigelijk niet zo heel veel niet meer als 2m ofzo.

Ben alleen wel gaar van de laaste dagen elke dag wezen kiten.

Hey Youri misschien heb jij wat tips voor me ? Heb altijd wel last van me knieen na het kiten vooral als ik zowat een hele dag gekite heb dan gaat het echt pijn doen, zag in dat filmpie van jou dat je een kniebrace had.

welk board heb je ?

North X-ride 129cm met F-one pads 1 v/d zachtste en ze staan op de binnenste inserts geschroefd, misschien toch anders staan op me board op 1 of andere manier. Voorste been strek ik en achterste been iets gebogen.

Heb last rondom me knieschijf en zoiezo altijd wel spierpijn bij me bovenbenen na een lange sessie.

Ik heb dan wel geen ervaring met kite surfen, maar wel met snowboarden en voetbal icm een gevoelige knie. Ik kan je zeggen dat je gewoon erg goed moet opwarmen voor je begint. Zoek op internet wat goede opwarmoefeningen en doe dat 5 - 10 minuten, ga dan pas de knie vol belasten...

Je kan er ook krachtoefeningen voor doen, heel licht squaten bv. om kracht op te bouwen en je spieren daar wat meer te laten vertellen.

Warming up is wel een goeie idd en stretchen, de pijn heb ik meestal na een paar uur kiten die geleidelijk toeneemt en dan moet ik toch wel gedwongen stoppen helaas haha.
Altijd als het water choppy is (kleine golfjes kort achter elkaar) heb ik er sneller last van dus die klapjes moeten me knieen steeds opvangen.

Kan dit ook niet voor wakeboarden en waterskien achter de speedboot?

Deze zomer voor het eerst beetje hobbymatig mee begonnen, twee maatjes hebben een bootje. 1 een 135pk buitenboord, zuipt als een malle met 6cilinder 2takt:X ander is een 90pk inboard en dat gaat ook prima.

Nu 2 keer met wakeboard gedaan en dat is echt vet8) Al paar keer los gekomen etc.
Binnekort wel eens wat foto's en filmpjes als het een beetje weer blijft..

Klinkt een beetje als retropatellaire chondropathie klachten, dit klinkt heel ernstig, maar valt wel mee hoor. Je ziet wel vaak dat dit na bijvoorbeeld een week rust, en daarna rustig opbouwen, dus niet meteen na een week weer 4 uur gaan kiten, geleidelijk aan zal verdwijnen. Het hoeft het natuurlijk niet te zijn... .