Het grote "bling bling" topic #3

heb 2 velgen gekocht voor me sr, wil ze zwart laten coaten met een ge-polijst randje. maar ik ben bang dat het resultaat niet echt mooit word want ik heb nooit eerder gepolijst. mij werd verteld dat met de hand het beste is maar ik heb zo'n gevoel dat he dan geen mooie lijn word, en heb beste is toch om eerst te laten coaten?

Coaters kunnen de rand ook afplakken, maar ik weet niet hoe netjes dat eruitziet..
Ik zelf laat velgen eerst coaten, en dan afdraaien, en dan met belgom oppoetsen.
Je kunt ook laten afdraaien en niet polijsten, dan krijg je een grijs randje, dat staat ook niet verkeerd hoor

Mijn waterpomphuis. Lijkt niet echt glimmend maar geloof mij :)! Bling Bling

dc4ume.jpg

Ben begonnen met korrel 200, hiermee proberen de putjes zo goed mogelijk mee weg te schuren ! Daarna overgegaan op 400, 600, 800 en 1000. Hierna behandeld met Belgom !:)

Derbi kader polijsten

Derbi_Xtreme_SM.jpg

joo, kheb een vraagje
ik heb zo een derbi kader,
als ik de verf er nu afdoe met van die verfafbijter
en dan polijst zou dat lukken ? gaat dat nie roesten..
kvraag het toch nog eens voor 't zekerste of het nu toch echt mogelijk is met dit type van derbi ('kader')
dat ik daarna niet met een verkl**t kader zit

mvg, gill

Met verfafbijt haal je de verf eraf. Daarna zal je toch nog x aantal uur moeten schuren. Daarna kan je het pas beginnen polijsten.

Dit lukt zeker met de kader, geen enkel probleem.

Roest heb ik nog nooit last van gehad maar onderhoud mijn gepolijste delen geregeld.

Veel succes iig.

Om het bling-gehalte nog maar even ietsjes op te krikken :P
Hier mijn oude kieslers, die ik toendertijd in bezit had; 2 chrome, 1 normale. (Inmiddels allemaal verkocht)
Wel slechte foto's, sorry.
fotos0021yd7.jpg

fotos0024bs0.jpg

En nog maar een foto'tje van m'n chrome blokje etc. onder m'n oude rox.
streetrox2zb4.jpg

ik wil me velgen laten verchromen hoe kan ik ze het beste leveren ik heb ze grstraalt en grooten deels o pgeschuurd moete nze echt helemaal glad of maakt dat niet uit als je ze laat verchromen ?

groetjes michael

Welke puup m'n jong
:#

ik wil me velgen laten verchromen hoe kan ik ze het beste leveren ik heb ze grstraalt en grooten deels o pgeschuurd moete nze echt helemaal glad of maakt dat niet uit als je ze laat verchromen ?

groetjes michael

Het mooiste is om je velgen helemaal vlak te krijgen, dus te polijsten.
Als je ze zo aanleverd, kost het jou het minst, omdat zij er minder werk aan hebben!

Tuurlijk kun je ze gestraald aanleveren, maar komt er weer een (aantal) proces(sen) bij voor hun, zoals vlakmaken / polijsten.

En voor mensen die een uitlaat laten verchromen ook wel handige informatie:
Het beste is natuurlijk een nieuwe uitlaat!
Als je een al gebruikte uitlaat wilt laten verchromen, is het van belang hem helemaal van binnenuit te reinigen, of te laten reinigen!
Dit omdat anders de chromebaden bij het bedrijf waar je de uitlaat wilt laten verchromen verontreinigd raken.
Verder kun je zoals bij bijv. velgen het oppervlak wat verchromed moet worden polijsten.

Tot slot nog ff 2 foto'tjes van mijn bosch pompje verchroomd:+ :
2cna87us5.jpg

dscf6725vp8.jpg

Last edited:
ferencz kan je mij vertellen wat de prijs er voor staat om een achter velg te laten verchromen ?
in zogoed al gepolijste toestant en een orgineele carter deksel ?

ferencz kan je mij vertellen wat de prijs er voor staat om een achter velg te laten verchromen ?
in zogoed al gepolijste toestant en een orgineele carter deksel ?

Pm'ed.

Is over het algemeen moeilijk te zeggen.. maar je zult waarschijnlijk rond de €200,- gaan zitten wat betreft de kosten.

Back