Het grote "bling bling" topic #3

eerst alle stappen schuren, dan polijsten met borstel en polijstblok. belgom alu is vooral makkelijk om het erna goed schoon te krijgen want veel meer gaat het er niet van glimmen
 
goed schuren tot 1200wp/1500wp, maar dan ook echt goed schuren, doek en belgom en het glimt bij mij beter dan wanneer ik eerst een pasta oid gebruik en afwerk met belgom.

Deze carterkap heb ik tot 1200wp geschuurd en daarna alleen met belgom gedaan.

2vx4uph.jpg


rt3jvb.jpg
 
Hm ik zal eerst met polijstblok beginnen belgom alu vind je in belgie moeilijker.
Ik wou aan mijn voorvork beginnen omdat ik chroom tnt velgen voor een prijsje kan scoren. Een schatting hoelang je er ongeveer aan bezig bent ?
 
@ martijn
Ik weet niet of je in de buurt van lichtenvoorde woont?
Daar duurt het namelijk niet zo lang, en als je uitlaat al gepolijst is scheelt het flink knaken.
Echter zijn ze niet zo gek op de roet en kool die in je uitlaat zit, die moet d'r dus uit.
 
wat is coaten btw:$?

En als je polijst roest het dan niet?


- Bij het coaten wordt er in plaats van met lak een poeder op het te coaten voorwerp gespoten, daarom heet het ook wel poedercoaten. Daarna gaat het voorwerp de oven in, zodat de poeder in het materiaal trekt.

- Ligt eraan wat voor materiaal je polijst, maar wat het meest op dit forum als gepolijst voorbijkomt, en wat jij denk ik ook bedoeld is aluminium, en dat roest niet.
 
Alu roest dan wel niet maar corroseert (of hoe je het maar moet schrijven) wel. Je krijgt dan een erg lelijke aanslag op je gepolijste voorwerp.

Dit kun je voorkomen door het gepolijste onderdeel altijd netjes te houden door hem schoon te houden en te poetsen met belgom alu. Teminste als je veel in regen en rotzooi rijd.
 
dat krijg je opzich nog best redelijk ' chroom' look, alleen zonder blanke lak dan.
blijft alleen altijd een beetje zacht en krast/vergrijst snel. niets voor je blok of kappen oid maar iets wat je eigenlijk niet aanraakt ofzo :P
 
Back
Top