Het grote "bling bling" topic #2

Status
Not open for further replies.

Ik doe meestal schuren tot korrel 1200.
Dan pak ik op een doek polijstpasta en doe gewoon met de doek dus polijsten.
Liefst een doek van katoen. Werkt tenminste bij mij het beste.

En dan voor het glimmend resultaat, met de belgom afwerken.
En zoals je ziet, werk het goed. Ik doe overigens NIKS met een machine ;)
 
Ok bedankt, ik schuur meestal tot 1200, soms 2000 en polijst dan met paste en 2 soorten borstels, ene katoen andere weet ik niet.

De glans die ik hier zie is wel veel meer dan het mijne dus toch eens kijken voor belgom dan.

Thnx!
 
Ik heb nooit verder geschuurd dan 800 eigenlijk,
behalve 1 keer op paar sr velgen.
qua verschil was het eigenlijk niet goed te merken.
 
Ik merk wel duidelijk het verschil tussen korrel 800 en 2500 :D.
Nog proficiat trouwens :*

En Patjee :P.. dankje :D. Kijk us in me projectpage, staat nog wel wat meer ;)
 
Je moet in principe schuren totdat het al glimt en het zo ontzettend glad is dat je met een doek belgom of vergelijkbare pasta de glans er zo op kan poetsen, en eventueel nog met een polijstschijf extra glans toebrengen. Wat je ook kunt doen is het minder schuren tot korrel 1000 ongeveer en met het zogeheten ''broodje'' polijsten. Ieder zijn keus, ik schuur het meestal tot 2000 waarna het helemaal glad is en al glimmend, daarna poets ik het op en is het klaar. Grotere dingen meestal een stuk machinaal en een stuk met de hand
 
61509_3.jpg



Ik had me carterkap en me waterpomp deksel laten verchromen bij www.galvame.nl en ik was 180 euro kwijt samen en toen zat op allerbei gewoon lak. Voor dat iedereen vraagt wat heeft het gekost?:P

En ik hoor veel mensen zeggen voordat het verhroomd word polijsten ze het maar dat is niet waar ze leggen het in een bad dan gaat alle lak er af dan nog een paar baden en als het chroom erop zit dan gaan ze pas slijpen om het glimmend en glad te krijgen.
 
hmm..... dan heb je toch echt niet goed opgelet. De chroomlaag zelf valt niet te slijpen aangezien deze maar een paar micron dik is! De chroomlaag is de allerlaatste behandeling in het proces, daarvoor het nikkel, en daarvoor het polijsten.
 
Ik zou me velgjes wel willen vernikkelen...

Iemand van het forum met een geel area51 frame had dit toch ook gedaan?
Zag er echt supervet uit! :~
 
Ja, klopt
Vernikkelen is volgens mij wel goedkoper.
Chroom is een beetje blauwtint, en Nikkel wat meer geel, maar ook erg vet!
 
Verkoperen is naar mijn weten wel aanzienlijk goedkoper dan verchromen, omdat verkoperen ook wel als voorbehandeling voor verchromen wordt gebruikt op bepaalde materialen.
 
Er gaan nu wat dingen door de war!
Vernikkelen (beetje geel) is meestal een voorbewerking van verchromen (beetje blauw), dus waarschijnlijk is vernikkelen iets goedkoper.
Verkoperen is weer wat anders

Dat verkoperen, wordt dat niet snel dof en groen trouwens?
 
Ik heb een half jaar geleden gevraagd bij een chroomboer hoe duur het zou zijn om aerox velgen te verkoperen. Hij vertelde mij dat het duurder was. Het moest namelijk eerst verchroomd worden en dan pas verkoperd.

Vernikkelen is wel goedkoper dan verchromen maar niet heel veel. vernikkelen is gewoon een stap minder maar er moet nog steeds worden gepolijst enzo.
 
Ik zal dinsdag eens naar wat verchromers bellen kijken of die me wat meer informatie kunnen geven kwa prijzen :)

Want ik heb wel een klein lijstje wat ik graag zou willen laten blingen :D :D

Velgen, Carterkap, Waterpompdeksel en voorvorkpoten. (Carters ook wel maar dat is echt te duur IMO)
 
Aluminium delen worden eerst verkoperd, dan vernikkeld en het laatst pas verchroomd. Nikkel is dacht ik een stuk zachter als chroom. Ik denk dat het qua prijs niet zoveel uitmaakt, want de voorbewerking zit nog voor het verkoperen. Bedenk je ook dat je koper, net als gepolijst aluminium moet blijven poetsen, omdat het snel lelijk wordt.

Volgens mij is die aerox van Erik de Wit geen koper, was volgens mij iets anders meegedaan, maar pin me er niet op vast.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top