Het grote "bling bling" topic #2

Status
Not open for further replies.
als het goed is staat hier vanmiddag een velgje klaar om gepolijst te worden :D
zal dan snel fototjes maken.

waterpomp moet ik ook maar eens opnieuw doen want zitten ontzettend veel putjes in :(

Welke polijstborstel gebruiken jullie ( dus niet de pasta maar de bostel.. ) Een foto ervan lijkt me goed om het duidelijk te laten zien..

Welke polijstborstel gebruiken jullie ( dus niet de pasta maar de bostel.. ) Een foto ervan lijkt me goed om het duidelijk te laten zien..

voor de kleine dingen een polijstfiltje voor de dremel van de gamma, voor grotere dingen gebruik ik een polijstfilt met opzetstuk voor de boor, kzal vanmiddag even een foto proberen te maken...

gewoon grote polijstschijven te koop bij iedere bouwmarkt. kosten +/- 6 eurie. opzet stukje op boormachine +/- 4 eurie

polijst pasta van hornbach. werkt best goed maar ik geef de voorkeur aan gamma blok.
2dtwu1x.jpg

Velgje dat klaar staat voor polijstbeurt
43r75tu.jpg

mijn polijstborstel + opzetstukkie @ boormachine
3ypbv48.jpg

gebruik btw heel af en toe ook wel is haakse slijper met zon polijstborstel erop om te polijsten. heeft alleen net iets te veel toeren. Dat is wel jammer

te veel toeren om te polijsten??

naar mijn weten word er in de melk-industrie bijvoorbeeld gepolijst met apparaten die 60.000 toeren per minuut draaien...

hoe meer toeren je kan maken, hoe mooier het word.

het belangrijkste is gewoon dat het echt 100% glad is en dat je niet hard drukt en de tijd er voor neemt

hmm okeej, we gebruiken dezelfde, alleen heb ik een nieuwe gekocht een wat grotere, maar er komen zooooo veel draadjes vanaf... duurt zo lang tot je eindelijk echt kan polijsten :P

Bij teveel toeren kan de polijst paste oproken hebben ze mij eens gezecht bij de ijzer pik hier. Dan word het zo warm dat je er eigelijk nix meer aan hebt.

ziet er inderdaad verdomd goed uit zeg. tering.

vanavond maar is beginnen met schuren van me velg. is al redelijk geschuurd maar ik begin met 320 machinaal>400 waterproof>600 waterproof>800 waterproof> 1000 waterproof> 1200 waterproof> dan heb ik hier nog korrel 3000, 5000 en 8000 liggen dus die mischien ook nog maar ff proberen:P

en dan polijsten.

weet niet meer precies waar. heb het hier ooit gepost waar ik het vandaan heb gehaald. kostte me ook geen drol. maar het geeft wel degelijk resultaat.

ook daarvan heb ik wel eens fotos gepost.

weet niet meer precies waar. heb het hier ooit gepost waar ik het vandaan heb gehaald. kostte me ook geen drol. maar het geeft wel degelijk resultaat.

ook daarvan heb ik wel eens fotos gepost.

mm.. jammer dat je niet mee weet waar je vandaan hebt en wil je is foto posten van iets wat je tot 8000 heb geschuurd en toen gepolijst ben wel benieuw ??

J2

mja wat is het nut van 8000?
als ik 1000 heb en die gebruik je een paar keer en dan nog een keer met water erbij is het al geen schuurpapier meer.. zo glad dat het dan is
ik doe eigelijks nooit op de korrels letten.. gewoon voelen gaat prima:)

600,800,1000,1200

Alles waterproof, en ik begin gelijk met 600.
Uiteraard zorg ik wel dat de lak eerst verwijderd is. Liefste met Albastine verafbijt.
is wel langer schuurwerk, maar wordt uiteindelijk véél mooier/gladder dan wanneer je met korrel 300 begint oid.
Iedereen heeft zo'n beetje zijn eigen manier eigenlijk.

ik schuur het altijd glad, putjes eruit schuren met 200, daarna 400. Dan met water+zeep 600, 800, 1000, 1200, 1500, 2000, polijsten met commandant ---> ander goedje ---> flink poetsen met belgom:)

Status
Not open for further replies.
Back