This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het Foto Uitlaat Topic #3

oke, ik laat ze parelstralen. Mocht ik ze willen polijsten gaat dat dadelijk alleen maar beter
 
mja , wil je dat?

polijsten en chroom heeft ook al iedereen , en het lijkt ook nog voor geen porum...
 
`ja wat dan? zwart spuiten? Lasnaden in een malossi uitlaat vind ik persoonlijk niet mooi.
In een Yasuni vind ik lasnaden daarintegen wel weer mooier dan gepolijst
 
daarom koop ik het liefste meteen een goeie uitlaat :*

ik zou als je het echt mooi wilt hebben het echt laten verchromen..

blank metaal polijsten geeft altijd roestvorming natuurlijk..

mja , ik zou het zelf niet doen omdat ik chroom niet mooi vind
 
Natuurlijk, iedereen koopt meteen een nieuwe uitlaat.... Maar niet iedereen heeft daar dus het geld voor over.

En tja dat roestvorming heb je gelijk in maarja. Ik wat zoiezo niet vanplan met die scooter op straat te gaan.
Ofja af en toe een keer dan natuurlijk


Ik zag laatst ook een foto van carters die waren gepoudercoat. Ware net chroom en een stuk goedkoper om te laten doen
 
dat laat ook los kan ik je vertellen..

een uitlaat word heet , dus alles wat daar niet tegen kan gaat van de uitlaat af.

blank metaal zal altijd weer gaan roesten , ook al staat ie stil.

olie erop smeren zal mischien een tijdelijke oplossing zijn.
 
Ja ik wouw m gewoon onderhouden met olie (wd40 oid)

En een coating is toch ook gewoon hittebestandig?
 
coating is een verflaag , alleen dan op een andere manier aangebracht.

het is in het begin mooi , maar na een tijdje gaat daar ook de verf vanaf.

nadeel is echter ook nog dat het een vrij dikke laag vormt , waardoor de uitlaat veel heter kan worden en blijven.
 
Ik denk dat hier een simpel antwoord op is, maar vraag het me toch af:

Waarom zijn motor uitlaten nooit verroest, en scooter uitlaten altijd (algemeen genomen)? Zijn ze van ander materiaal, worden totaal niet heet, betere verf erop; wat is het geheim?
 
motorrijders besteden wat meer aandacht aan het schoonhouden van hun motort.

in de winter bijv. heeft 80% een andere motor (pekelfiets).of gebruiken hem de hele winter gewoon niet.

scooters blijven gewoon door rijden. meestal
 
ook , maar veel einddempers zijn van RVS of ALu , eventueel met carbon.

maar de spruitstukken zijn wel van gewoon ijzer , dus die kunnen ook wel roesten , maar net wat er hierboven word gezegd , motorrijders rijden doorgaands niet door de bagger..

een uitlaat onder de auto roest ook
 
Er zijn RVS uitlaten te koop, dat heeft echter alleen zin op een erg nieuwe auto, anders krijg je de kosten er nooit meer uit.
 
[ir] tags doen een beetje vaag bij mij, ben [pr] tags gewend van het andere forum

Thanks btw, moet alleen nog een voorspatbordje scoren

Tinypic werkt niet mer[ir]
 
Last edited:
nu we toch bezig zijn
[ir]http://i702.photobucket.com/albums/ww22/janvn_photo/DSC00758.jpg[/ir]
[ir]http://i702.photobucket.com/albums/ww22/janvn_photo/DSC00757.jpg[/ir]
(niet echt raceuitlaatjes maarkom O-))
vraag me trouwens af als je zelf zoon uitlaat maakt hoeveel keer je jezelf niet snijd aan dat scherp materiaal vind het trouwens netjes gedaan melf met die mal enzo.
hoelang ben je eigenlijk bezig met zoon uitlaat te maken?
 
Ah jij hebt last van het typische 491 kwaaltje, die kapjes bij je buddy eraf laten

Mooi ding, bijna het zelfde als de mijn orgineel was