Het algemene "welke velgen passen onder mijn scooter" topic #2

slider-sr-velgen.jpg


Hier is mijn voorvelg alleen nog maar even gemonteerd zonder busjes omdat ik wou weten hoe het zou staan. Mijn vader moet de busjes er nog voor draaien.
 
Shane said:
Beta velg zet ik erbij:)

Als je aerox voorvelg op een beta wil, dan moet je busjes(met 10 mm binnen maat) laten draaien voor je voorvork poten, en dan een 10 mm as erdoorheen..

en lagers erin laten persen met een binnenmaat van 12 is dat makkelijker of ?.. meningen graag :)
 
[evolution] said:
en lagers erin laten persen met een binnenmaat van 12 is dat makkelijker of ?.. meningen graag :)

dat is het probleem juist, die lagers zijn er niet, als je ze tog kan vinden.. pm me ff.. maar ik weet 99,99 % zeker dat ze niet te verkrijgen zijn. Dan zul je de lagerpassing moeten uitkotteren

en @ eurokit.. deel 1 is weg gegooid.. stond vol crap..
 
Danny, ik ben er nu ook mee bezig.
maar, die lagers zijn er idd niet! ik heb ook al gezocht.

ik ga eerst een aerox voorvelg regelen, en dan de velg eerst gaan centreren zodat het recht en goed zit. daarna even met wim overleggen hoe we het gaan doen met de as! stuur wim anders meteen ook een PM!
 
Ik doe het zo: Ik neem een aerox as, en ik laat gewoon voor bijde kanten busjes voor in mn voorvork poten draaien, die 10 mm zijn. Dit is het makkelijkst denk ik...
 
Shane said:
dat is het probleem juist, die lagers zijn er niet, als je ze tog kan vinden.. pm me ff.. maar ik weet 99,99 % zeker dat ze niet te verkrijgen zijn. Dan zul je de lagerpassing moeten uitkotteren

lagers met een binnen diameter van 12 bestaan niet??

heb je al eens op www.skf.com gekeken?
 
lagers met 12mm gat erin konden wij ook niet verkrijgen de buitenmaat werkt dan 2mm groter dan dat hij nu is.

over sonic achtervelg die past op een mina SD blok moet alleen wat wegfrezen zie foto.

blokuitleg.jpg
 
denk opzich dat het plan met de busjes niet zo een slecht plan is , maar voorwiel as van beta valt in de vorkpoten en bij aerox er buiten dus ff zo een as te pakken krijgen en kijken of het past , setje rox velgen heb ik al :) als het goed werkt met busjes post ik het wel ff ;)
 
om welke velg gaat het ?. en is het horizontaal blok trommelrem ? , lees het ff door voordat je iets vraagt hier hebben we niks aan :)
 
jantesselaar said:
hey.. past de achtervelg van een minarelli verticaal blok ook op een horizontaal blok?

Als de rem trommel dezelfde diameter heeft dan past die, de spiebanen op de achteras zijn hetzelfde als van horizontaal.
 
ohke het gaat over een trommelrem sorry, maar de remschoentjes zijn hetzelfde van deze velgen dus denk dat de diameter dan ook hetzelfde is.
 
jantesselaar said:
ohke het gaat over een trommelrem sorry, maar de remschoentjes zijn hetzelfde van deze velgen dus denk dat de diameter dan ook hetzelfde is.

Probeer het even uit en laat het even weten of het past.
 
Wil iedereen die ook ze velgen ooit aan heeft aangepast ook in dit topic zetten zodat we meer infomatie hebben..
Dit vraag ik omdat topic 1 niet meer bestaat en alles daarvan is verwijderd.
 
Benelli velgen zijn zonder aanpassingen uit te wisselen met Malaguti Firefox en Phantom.


En hier mijn rox velgjes: :)

Een hele klus maar dan hebje ook wat.. :)
 
Xraycer, als je nou ook uitlegt wat je gedaan hebt, hier hebben andere mensen niks aan. ja een foto leuk.....

Staat wel vet
 
Ik was er al mee bezig :p

Na een beetje gesearcht te hebben kwam ik dit topic tegen:
http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=92297&highlight=aerox+benelli

Hier heb ik dus het belangrijkste gedeelte vandaan gehaalt.

Eerst heb ik 7mm van de ‘adapter’ waar straks de remschijf opkomt afgefreest


De asgaten in de voorvork zijn 14x35mm aan de linkerkant en 12x35mm aan de rechterkant.
Omdat aan de rechterkant gedeeltelijk schroefdraad zit heb ik dit uitgeboord.

Toen heb ik bussen gedraaid van 14x35mm en 12x35mm met een binnendiameter van 10.
Ook moesten er afstandsbussen worden gedraaid, natuurlijk met een binnendiameter van 10.
De maten hiervan zijn 27mm en 18mm.

Het word nu dus (vlnr):
-vorkpoot met bus. 14x35 d=10
-bus 27mm. d=10
-wiellager....wiellager
-bus 18mm. d=10
-vorkpoot met bus. 12x35 d=10

En als je je telleraandrijving wilt behouden (hiervoor moet je wel een klein gaatje in de velg boren):
-vorkpoot met bus. 14x35 d=10
-bus 9mm. d=10
-telleraandrijving
-bus 5mm. d=10
-wiellager....wiellager
-bus 18mm. d=10
-vorkpoot met bus. 12x35 d=10

Uiteindelijk kan het nog nodig zijn om je remklauw te centreren, gewoon even met ringetjes proberen.
Zo moet het lukken :)
 
MeleeNL said:
wow die phantom is echt niet normaal vet!!
Echt cool hoe je die velgen hebt gefreesd, met wie heb je dat gedaan? of alleen??

Maaaaar jij mag het zeggen, want jij hebt de vetste scooter die de mensheid ooit heeft gezien.. Na die rode phantom hierboven dan..

8P

MeleeNL said:
@furious beta: En het topic heet toch: welke velgen passen op welke scooter, niet: hoe heb jij je velgen op je scooter gezegd,

Gezegd :?

Tuurlijk moet er wel bij hoe je ze er op hebt gekregen, wat heb je anders aan dit topic? Bijna geen 1 set velgen past zomaar op een andere scooter.
 
Back
Top