Ik was er al mee bezig
Na een beetje gesearcht te hebben kwam ik dit topic tegen:
http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=92297&highlight=aerox+benelli
Hier heb ik dus het belangrijkste gedeelte vandaan gehaalt.
Eerst heb ik 7mm van de ‘adapter’ waar straks de remschijf opkomt afgefreest
De asgaten in de voorvork zijn 14x35mm aan de linkerkant en 12x35mm aan de rechterkant.
Omdat aan de rechterkant gedeeltelijk schroefdraad zit heb ik dit uitgeboord.
Toen heb ik bussen gedraaid van 14x35mm en 12x35mm met een binnendiameter van 10.
Ook moesten er afstandsbussen worden gedraaid, natuurlijk met een binnendiameter van 10.
De maten hiervan zijn 27mm en 18mm.
Het word nu dus (vlnr):
-vorkpoot met bus. 14x35 d=10
-bus 27mm. d=10
-wiellager....wiellager
-bus 18mm. d=10
-vorkpoot met bus. 12x35 d=10
En als je je telleraandrijving wilt behouden (hiervoor moet je wel een klein gaatje in de velg boren):
-vorkpoot met bus. 14x35 d=10
-bus 9mm. d=10
-telleraandrijving
-bus 5mm. d=10
-wiellager....wiellager
-bus 18mm. d=10
-vorkpoot met bus. 12x35 d=10
Uiteindelijk kan het nog nodig zijn om je remklauw te centreren, gewoon even met ringetjes proberen.
Zo moet het lukken