Het aanschaffen van een nieuwe scooter

aevitas

Well-Known Member
Goedendag.

Ik ben al enige tijd op zoek naar een scooter. Ik heb me er nooit in verdiept en weet er, om het maar kortaf te zeggen, geen zak van af..

Ik zoek enige hulp bij het zoeken van een goede, betaalbare scooter die mij elke dag netjes naar mijn werk of andere bestemmingen brengt.. Hierbij ook de vraag wat slimmer is ; 2e hands of uit een winkel ? Aangezien ik er niets vanaf weet, is uit de winkel misschien beter ?

Ik dacht eerst aan een Yamaha Aerox (eigenlijk puur omdat ik het een mooie scooter vind..) maar toen werd die vandaag afgeraden door iemand en die raadde weer een Zip 4 aan (Zip 4-tact ofzo denk ik? :S).

Ik heb dus werkelijk geen idee, ik kan naar een scooter winkel gaan voor advies maar 9 van de 10 x krijg je dan verkoop praatjes.

Hierbij wat ik wil; het moet een scooter zijn die lekker zuinig rijd, met een mooie snelheid (rond de 60-70 ofzo? weet niet eens wat maximaal is toegestaan eigenlijk :rolleyes: Dacht 50...), betaalbaar en van goede kwaliteit. Ook moet hij een beetje een mooi uiterlijk hebben en (het liefst) ook convertabel zijn voor een eventuele pasagier.

Ik verdien niet bizar veel (ben bijna 19 en ben nog werkende als leerling), dus rond de 11 á 1200 euro vind ik wel genoeg.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Bedankt alvast,
aevitas.
 
Advertisement - register to remove this

Scooters die na 2006 geproduceerd zyn hebben spiegelplicht he :p maar je mag er wel 1 afhalen 1 laten zitten, vriend van me kreeg een boete van € 60.- voor rijden zonder spiegels
 
En ik uit '98 :* Maar meestal word er niet moeilijk gedaan hoor als je geen spiegels meer hebt op een nieuwe scooter. Net als knipperlichten daar word ook niet moeilijk over gedaan, en als ze dat wel doen kun je ze zo de mond snoeren omdat ze niet verplicht zijn.

Vriend van me rijd op een Derbi uit 2008/2009 en die is al verschillende keren aangehouden, elke keer werd niets gezegt over missende spiegels en/of knipperlichten. Dus als je jezelf er echt aan ergert zal ik ze er gewoon afhalen. En als je dat echt niet wilt kun je op de webshops wel mooiere spiegels vinden, dat verzacht de pijn een beetje haha :)
 
"Alleen bouwjaar 2008 heeft hier last van,
Als ie wel uit dat bouwjaar komt, dan ga je er misschien nog last van krijgen. "

De mijne is uit bouwjaar 2009...

Heeft iemand hier mssn officiële info over? :S

Bah.. Schrok best wel van die topic eigenlijk, zoveel elende! En dan te bedenken dat mn benzine metertje em nu al begint te flippen.. Hij gaf vanmiddag aan dat hij leeg was, dus heb ik voor 2,50 euro getankt (+- 2 liter) en toen zat hij 'weer vol' .... Nu is hij weer half leeg..

Gvd..:S
 
Lekker is dat. Garantie oid ? Inruilen ? Dit is niks zo...

TROS Radar said:
Ik heb zelf contact op met Peugoet Scooters
Zij zeggen dat dit probleem bekend is bij hun...
De dealer kan hier niks aan doen en dus niet verandwoordelijk voor het
probleem. Het probleem ligt hem in de elektronica, Peugoet is een onderzoek gestart om het mogelijke probleem op te lossen. Zij vragen mij dan ook nog even geduld te hebben. Zodra er een oplossing is gevonden wordt dit door gegeven aan alle dealers van Peugoet Scooters. Deze worden kostenloos gemaakt door de dealer (Peugoet betaald dus).

Meevallertje. Rij is langs een Peugeot dealer. Miss. kunnen ze er wat mee !
 
Daar moet je niet al teveel van aantrekken; die benzinemeter van mij blijft lang vol staan en daarna gaat ie een stuk harder naat z'n leegstand.
Maar zelfs benzinemeters van diverse auto's hebben daar last van.
 
Bij mn firefox was het zo dat je hem op zn zijkant moest zetten om de daadwerkelijke stand te weten. Kwam doordat de tank OM het frame liep en de meter natuurlijk in het midden en op het hoogste gedeelte zat 8P

edit: ohja mn punt is dus als de meter raar doet check dan eerst of het niet gewoon aan het type brommer/scooter ligt
 
Last edited:
Heb er nu 240 km opzitten in 3 dagen en dat ding vertoont gelukkig nog geen nukken! Alles doet 't nog als een speer :D

Wilde hem alleen vandaag een beetje opvoeren maar had geen idee waar te beginnen.. Mssn beter de dealer alle begrenzingen eruit laten halen ofzo?;)
 
nou, succes met je v-clic

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=67060

lees dat maar eens door, 1 doffe ellende met die dingen.


Om de een of andere reden moet ik je eerlijk melden dat ik persoonlijk niet warm loop van websites zoals tros radar, de consumentenbond en dergelijke dingen. En waarom? Nou omdat dit juist website zijn waar er alleen maar geklaagd word over een bepaald iets, je zult er nooit tot heel zelden reacties zien van mensen die het wel bevalt. En dan spreek ik zelf eigenlijk uit ervaring als ik zeg dat ik voor een bedrijf werk dat op deze manier heel erg aangescheten wordt en ik toch vaker merk van mensen die daar iets neerzetten de mensen zijn die overal iets over te klagen hebben en denken dat als ze iets niet werkende hebben ze nog vooraan in het rijtje worden gezet ook met hun probleem. Maar goed, das ook weer mijn mening O-)
 
de manier waarop je motor draait, met een 4 takt heb je 4 arbeids slagen terwijl je met een 2-talt er maar 2 heb( correct me if i'm wrong ? ) . een viertakt werkt dus met kleppen etc. qua techniek is een 4takt ingewikkelder, maar er komt veel minder snel iets aan, en maakt in mijn oren ook een leuker geluidje ( zwaarder, tov het gejankt van een 2T ).

maar als je niet gaat opvoeren en voor woon-werk kan ik je enkel een 4takt aanraden !

Bij 4 takt heb je geen 4 arbeidsslagen maar maakt hij 4 slagen voor 1 arbeidsslag. Namelijk:

1e slag: Inlaat
2e slag: Compressieslag
3e slag: Arbeidsslag
4e slag: Uitlaatslag

De tweetaktmotor heeft op iedere twee zuigerslagen een arbeidslag en lijkt daardoor efficiënter. Omdat de viertaktmotor een kleppenmechanisme nodig heeft, maar voornamelijk omdat hij twee maal zoveel arbeidslagen verricht, is deze ook nog eens zwaarder dan een tweetaktmotor van vergelijkbaar vermogen. Maar bij efficiëntie spelen meer factoren een rol.

Ik zou lekker een 4 takt nemen goed zuinig en loopt lekker rustig.
StartSlag 1
InlaatslagSlag 2
CompressieslagOntstekingSlag 3
ArbeidsslagSlag 4
Uitlaatslag
 
Back
Top