Het aanschaffen van een nieuwe scooter

aevitas

Well-Known Member
Goedendag.

Ik ben al enige tijd op zoek naar een scooter. Ik heb me er nooit in verdiept en weet er, om het maar kortaf te zeggen, geen zak van af..

Ik zoek enige hulp bij het zoeken van een goede, betaalbare scooter die mij elke dag netjes naar mijn werk of andere bestemmingen brengt.. Hierbij ook de vraag wat slimmer is ; 2e hands of uit een winkel ? Aangezien ik er niets vanaf weet, is uit de winkel misschien beter ?

Ik dacht eerst aan een Yamaha Aerox (eigenlijk puur omdat ik het een mooie scooter vind..) maar toen werd die vandaag afgeraden door iemand en die raadde weer een Zip 4 aan (Zip 4-tact ofzo denk ik? :S).

Ik heb dus werkelijk geen idee, ik kan naar een scooter winkel gaan voor advies maar 9 van de 10 x krijg je dan verkoop praatjes.

Hierbij wat ik wil; het moet een scooter zijn die lekker zuinig rijd, met een mooie snelheid (rond de 60-70 ofzo? weet niet eens wat maximaal is toegestaan eigenlijk :rolleyes: Dacht 50...), betaalbaar en van goede kwaliteit. Ook moet hij een beetje een mooi uiterlijk hebben en (het liefst) ook convertabel zijn voor een eventuele pasagier.

Ik verdien niet bizar veel (ben bijna 19 en ben nog werkende als leerling), dus rond de 11 á 1200 euro vind ik wel genoeg.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Bedankt alvast,
aevitas.
 
Advertisement - register to remove this

:L:!;:)':)r:):winner:

Welke??

Anyway de TS moet eerst zijn scooter certi halen voor dit topic verder kan gaan zo te lezen ;)

Haha, dat klopt. Maar een beetje informeren van te voren kan nóóit kwaad toch? Mn ouders liepen er ook al over te piepen dat k eerst dat papiertje moest halen, zucht.

Maargoed, ik ben er bijna 100% zeker van dat ik een zip 4 takt ga halen.. Alhoewel ik een Pegeot Speedfighter 3 echt superdik vind.. Maarja die is 2000 eutjes ofzo |(

Heb die schijt theorie deze woensdag, zal wel ff melden of k 't heb gehaald of niet! Ben slecht in examens (zenuwen komen nu al een beetje...:mad:) dus ik hoop dat ik geluk heb...
 
Als je die toetsen op de cd haalt haal je je examen ook guaranteed is precies het zelfde (mits je de goeie cd hebt)

Oh gelijk ff doen dan..Als ik dat ding kan vinden :S

Staan die nergens online? Ik heb wel de online examen gedaan via cbr.nl (voordat ik ging leren) zat toen op de 10 fout (dat zijn ook..50-55 vragen? weet 't aantal niet meer, maar iig precies zoals t echt examen)
 
Ben ik het niet helemaal mee eens... er zijn ook dingen die niet op cd cd-rom stonden maar wel in het boekje, althans in "mijn tijd" (2006). Heb overigens meerdere cd's gehad.
 
Ik heb hem ook in (feb/maart) 2006 gehaald, maar ach je krijgt 30 vragen over voorrang, twee over licht, misschien een over decibel, een over of je een militaire colonne mag doorkruisen/doorbreken (mag niet), en nog iets van of je bijrijder een helm op moet ofzo... 40 vragen je mag er 6 fout hebben toch, 1 op de 6 mag je er fout hebben en dan nog eentje extra ;) easy
 
Last edited:
Ik had 50 vragen waarvan er 44 goed moeten zijn (6 fout max dus 1 van de 8 vragen mag je fout hebbe..)

Niet gehaald :mad: 11 fout.. Ben zó goed in examens.. Zat gwn te shaken daar en wist dat k t niet ging halen.. Had gwn 2 weken achter elkaar geleerd ofzo maar wist sommige dingen gwn niet meer :S

Naja dinsdag 14 juli maar weer doen dan..
 
Voor dat examen niet ;) gewoon toets halen en je netjes gedragen op je scooter dan leer je vanzelf wat wel en niet kan en hoe woonwerkverkeer rijdt en hoe zondagsrijders zijn en waneer je je voorang wel krijgt en wanneer niet etc etc
 
gewoon simpel denken niet te moeilijk.

1e keer had Ik 13 fout :p
2e keer 5 :)

en dan weetje dat je hem heb en dan kan je nog een week wachten op je rijbewijs :(

maar Ik ben ongeveer 1.70 1.75
en Ik rij momenteel op een aprillia sr met Piaggio blok rijd geweldig

heb ook nog een Zip sp rijd naar mijn mening beter. 2 takt .
ik heb ook een peugeot speedfight gehad maar altijd gezijk gehad die raad ik je zeker af

succes met je examen
 
waarom geen beta ark ?
veel plaats voor passagier en als j er je vario uithaalt
rijdt die 65 :) wel 2-takt...

of een keeway matrix 50 ... ook veel passagiersruimte ,
met vario eruit rijdt die 65 en kost niuew maar 1350 euro ...
 
waarom geen beta ark ?
veel plaats voor passagier en als j er je vario uithaalt
rijdt die 65 :) wel 2-takt...

of een keeway matrix 50 ... ook veel passagiersruimte ,
met vario eruit rijdt die 65 en kost niuew maar 1350 euro ...


met variateur eruit 65 rijden?

kweet niet wat voor een conditie jij hebt dan maar ik moet zonder variateur toch echt wel keihard duwen en rennen om de 65 te halen...
 
Peugeot speedfight is helemaal niks mis meer hoor. Het is maar hoe je zelf met je scooter omgaat en of je uberhaupt ook dingen vervangt i.p.v na 2 service beurten er niks meer aan uitgegeven en 5 jaar zo door blijven crossen. Ja dan is het ondertussen een wrak.

Zolang je defecten vervangt is het een hele goede scooter, met een heel sterk blok.
 
Peugeot speedfight is helemaal niks mis meer hoor. Het is maar hoe je zelf met je scooter omgaat en of je uberhaupt ook dingen vervangt i.p.v na 2 service beurten er niks meer aan uitgegeven en 5 jaar zo door blijven crossen. Ja dan is het ondertussen een wrak.

Zolang je defecten vervangt is het een hele goede scooter, met een heel sterk blok.

Een scooter met NIET om de haverklap defecten die je moet oplossen, dát vind ik een goede scooter.
 
dat ligt eraan wat er mee is gebeurd, en ligt niet aan het model zelf :)

Scooterkeuze zul je zelf moeten maken, ga gewoon naar een dealer en try it :)
 
Back
Top