Het aanschaffen van een nieuwe scooter

aevitas

Well-Known Member
Goedendag.

Ik ben al enige tijd op zoek naar een scooter. Ik heb me er nooit in verdiept en weet er, om het maar kortaf te zeggen, geen zak van af..

Ik zoek enige hulp bij het zoeken van een goede, betaalbare scooter die mij elke dag netjes naar mijn werk of andere bestemmingen brengt.. Hierbij ook de vraag wat slimmer is ; 2e hands of uit een winkel ? Aangezien ik er niets vanaf weet, is uit de winkel misschien beter ?

Ik dacht eerst aan een Yamaha Aerox (eigenlijk puur omdat ik het een mooie scooter vind..) maar toen werd die vandaag afgeraden door iemand en die raadde weer een Zip 4 aan (Zip 4-tact ofzo denk ik? :S).

Ik heb dus werkelijk geen idee, ik kan naar een scooter winkel gaan voor advies maar 9 van de 10 x krijg je dan verkoop praatjes.

Hierbij wat ik wil; het moet een scooter zijn die lekker zuinig rijd, met een mooie snelheid (rond de 60-70 ofzo? weet niet eens wat maximaal is toegestaan eigenlijk :rolleyes: Dacht 50...), betaalbaar en van goede kwaliteit. Ook moet hij een beetje een mooi uiterlijk hebben en (het liefst) ook convertabel zijn voor een eventuele pasagier.

Ik verdien niet bizar veel (ben bijna 19 en ben nog werkende als leerling), dus rond de 11 á 1200 euro vind ik wel genoeg.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Bedankt alvast,
aevitas.
 
Advertisement - register to remove this

Zitten midden in een verhuizing en hij wilde dat k 200 euro vooraf betaalde, heb ik wel maar k zit morgen in de kermis in tilburg en dan zou k maar n tientje over houden... Plus dat ik hem dan eerst helemaal af moet betalen en dan pas mee mag nemen, vind 't echt bullshit maar goed.. Morgen naar die andere dealer kijken wat hij zegt..

Zal 't dan wel posten!
 
Zitten midden in een verhuizing en hij wilde dat k 200 euro vooraf betaalde, heb ik wel maar k zit morgen in de kermis in tilburg en dan zou k maar n tientje over houden... Plus dat ik hem dan eerst helemaal af moet betalen en dan pas mee mag nemen, vind 't echt bullshit maar goed.. Morgen naar die andere dealer kijken wat hij zegt..

Zal 't dan wel posten!

Tsja 't is maar net wat je zelf het liefst wilt he :?
 
Uh ik zou sowieso niet vooraf betalen, laat je ouders voorschieten of gok het erop en wacht tot je geld hebt. En stel prioriteiten omg, als je maar 10 euro over houdt na aanschaf van die scooter hoe wou je je dan verzekeren en tanken en een helm kopen etc 8P
 
Uh ik zou sowieso niet vooraf betalen, laat je ouders voorschieten of gok het erop en wacht tot je geld hebt. En stel prioriteiten omg, als je maar 10 euro over houdt na aanschaf van die scooter hoe wou je je dan verzekeren en tanken en een helm kopen etc 8P

Eh dat zou k over hebben nadat k bij die kermis was geweest..

Zodra k dat geld heb heb ik genoeg voor een nieuwe scooter met 10 helmen en 5 verzekeringen, alleen wil k ook overhouden dus haal k een 2e handse.

Capisch?
 
Vandaag toch nog het een en ander kunnen regelen!

Nieuwe Peugeot V-Clic voor 1099 euro (+185.50 rijklaar kosten ofzo) met een gratis service beurt t.w.v. 90 euro en een slot van 100 euro!

Ziet er leuk uit en rijd lekker, dus waarom zou k +- 220 minder uitgeven voor n 4 jaar oude scooter als k een nieuwe kan krijgen?

Krijg hem zaterdag of maandag ! ;)
 
Ja k weet dat t een 4-takt is.. Naja rijd iig zuiniger :D

Hoe bedoel je de gemiddelde 4-takt van 800 euro? Ik heb er nog geen een gezien die 800 euro kost (nieuw) of überhaubt goedkoper dan deze.. Ja, wel gezien, maar dat zijn van die chinese rotdingen waar ik niets van wil hebben :p

a.s. Zaterdag heb ik hem!


PS: Nog tips qua inrijden? Ik zie hier echt VEEL verschillende meningen over... Van rustig rijden de eerste 500 km, tot eerst warmdraaien een halfuurtje, dan af laten koelen en dan rustig rijden (+- 30km/u) alleen ben ik bang dat het zo'n sloom ding word dan.. Is het niet beter om hem gelijk op zn donder te geven zodat hij niet zo tyfus langzaam optrekt zoals sommige? Want inrijden heeft zeker wel effect op je scooter zoals met n auto of niet? Vergelijk maar eens een auto waar een bejaarde in zit en iemand van 25 die een beetje het gaspedaal weet te vinden.. Of zit ik er totaal naast?
 
Mijn tip is gewoon begin rustig en bouw een stukje op. Bij een 4takt is dit volgens mij al helemaal minimaal.
Die chinese rot dingen hebben hetzelfde blok als jouw peugeot v-clic, vandaar.
 
Ja k weet dat t een 4-takt is.. Naja rijd iig zuiniger :D

Hoe bedoel je de gemiddelde 4-takt van 800 euro? Ik heb er nog geen een gezien die 800 euro kost (nieuw) of überhaubt goedkoper dan deze.. Ja, wel gezien, maar dat zijn van die chinese rotdingen waar ik niets van wil hebben :p

a.s. Zaterdag heb ik hem!


PS: Nog tips qua inrijden? Ik zie hier echt VEEL verschillende meningen over... Van rustig rijden de eerste 500 km, tot eerst warmdraaien een halfuurtje, dan af laten koelen en dan rustig rijden (+- 30km/u) alleen ben ik bang dat het zo'n sloom ding word dan.. Is het niet beter om hem gelijk op zn donder te geven zodat hij niet zo tyfus langzaam optrekt zoals sommige? Want inrijden heeft zeker wel effect op je scooter zoals met n auto of niet? Vergelijk maar eens een auto waar een bejaarde in zit en iemand van 25 die een beetje het gaspedaal weet te vinden.. Of zit ik er totaal naast?

Gewoon een beetje met wisselende snelheden proberen te rijden en hetzelfde geldt voor het optrekken.
Dan krijg je het soepelste blok.
 
Oh.. Maar k heb geen miskoop gedaan met n chinees blok? :S

Begin er nu over te twijfelen.. Gelukkig heb k gwn lang garantie (2 jaar) dus dat zit wel goed..

Ben wel ontzettend afhankelijk van dat ding aangezien k ermee naar mn werk moet enzo..
 
ik zou een zip afraden aangezien deze weinig ruimte biedt.
in je eentje zit er al niet ruim op.
naar mijn mening zit een beta ark comfortabel voor en achterop.
ook goed naar een 60-70 km/h te brengen. nieuw is het wel duur
maar 2e hands valt er altijd wel ergens wat te regelen voor 1000/1200 euro.
naar mijn mening is het ook geen benzine slurper.
andere suggesties is een yamaha neos.
 
Een v-clic vind ik wel nog mee vallen tegen over die meeste sjapsjojshingsheng scooters. Hoor daar veel problemen mee en uit ervaring (mijn schoonmoeder dan). Is er nog nooit iets aan de hand mee geweest met haar v-clic. Maar goed dat is weer een persoonlijke ervaring.
 
Een v-clic vind ik wel nog mee vallen tegen over die meeste sjapsjojshingsheng scooters. Hoor daar veel problemen mee en uit ervaring (mijn schoonmoeder dan). Is er nog nooit iets aan de hand mee geweest met haar v-clic. Maar goed dat is weer een persoonlijke ervaring.

Dat zoeken we op in de dikke Van Dale! :#
 
Eh ok..

Naja heb iig vandaag mn scooter gehaald, rijd echt prima, trekt lekker snel op en rijd nu al tegen de 50. Gelijk de afspraak gemaakt dat na 1000 km (servicebeurt) dat ze de begrenzer eruit halen en weet k veel wat zodat ie lkkr 60-70 loopt ofzo, vind k hard zat. Alleen kut dat k die schijt spiegels erop moet laten maarja.. Opzich zijn ze wel handig maar spuug lelijk :(

Al met al, na 1 dagje (zo'n 50 km gereden) erg blij ermee, geen problem tot nu toe en een goede aankoop!
 
Back
Top