Nieuwe snorscooter aanschaffen

zeddyjee

New Member
Beste allemaal,

Voor mijn baan ben ik opzoek naar een nieuwe snorscooter (25 km/h) alleen kom er niet echt uit.
De volgende scooters heb ik gezien:

De merken (met typen) die ik momenteel in overweging neem:
- Sym Symphony ST
- La Souris Sourini RS
- Peugeot Django (zonder injectie)
- Santini Capri

De prijzen hoe ik hem zou willen hebben:
Sym Symphony ST: €2700.
La Souris Sourini RS €2400 (inc 5 onderhouds beurten)
Peugeot Django: €2900
Santini Capri: €2100

Ik zit eigenlijk met het volgende:
Ik heb op alle 4 scooters gezeten en qua zitting komen de chinese varianten het beste voor mij uit.
De Symphony glij ik naar voren en Django zit een beetje laag.
Dus ik neig naar de chinese merken te kijken alleen lees ik behoorlijk wat negatieve reviews maar de meeste reacties zijn van 2018. De dealers die de chineze scooters verkopen (La Souris/Santini) geven aan dat deze sinds vorige sterk zijn verbeterd qua motor en onderdelen.

Heeft iemand misschien ervaring & kan iemand mij een gouden tip geven?

Dank je!
 
Advertisement - register to remove this

La Souris Sourini RS €2400
Santini Capri: €2100

Dit mogen die chineese brollen niet eens kosten.. Je wilt niet eens weten wat ze in china zelf kosten?

De django is te duur voor wat het is (een luxe variant van de kisbee)

Zou zelf dan 300 euro meer hebben uitgegeven voor Sym Symphony ST: €2700. Die is naar mijn idee al duur genoeg.

Maar als dit er nog bij komt:

k zit eigenlijk met het volgende:
Ik heb op alle 4 scooters gezeten en qua zitting komen de chinese varianten het beste voor mij uit.
De Symphony glij ik naar voren en Django zit een beetje laag.

Word het wel een lastig verhaal. De Symphony is een hogere klasse scooter dan die chineesjes.
Heb je al eens op een peugeot kisbee gezeten? Misschien is dat iets voor je als snor.. Is gelijk stuk goedkoper ook. Die moet je voor 1800 euro al kunnen aanschaffen.. En zit wat beter in elkaar dan die chineesjes die veel meer kosten.

Voor de prijs van een django, kan je beter kiezen voor een vespa en anders voor een yamaha.
 
De fiddle heb ik vandaag geprobeerd en vond ze niet fijn zitten. ik ben 1.90.
@Hap: ik kom uit op 2400 inc sloten/helm/6x onderhoudsbeurt. dus helemaal compleet met allemaal mogelijke opties

Weet je wat het is? Je moet gewoon je eigen voorkeur kiezen. Testen/ rijden en als je eerlijk bent tegen jezelf weet je vanzelf wat het gaat worden. Wat anderen ook zeggen.

Ik heb een sym orbit 2, 2019, euro 4 en dat is een hele degelijke machine. Als mijn maat (1,85mtr) op mijn sym rijd houd hij zelfs meer ruimte over van knie naar stuur/ handvaten t.o.v. zijn kymco agility 16+.

Als hij met die kymco een wat scherpere bocht moet maken schampen zijn knieën tegen de handvaten. Maar de kymco rijd wel heel fijn. Beetje zwaar maar goed!

Ik wil alleen maar zeggen dat er ook maandag morgen scooters zijn van een dik merk.

Net al ik toen met mijn auto's. Onderandere 2x een gsi gehad. De eerste was prut, jammer maar helaas, de tweede was echt een kanon. Zelfde bouwjaar enz.

Maar al licht mijn voorkeur bij yamaha en sym zijn nieuwe scooters tegenwoordig echt veel beter gebouwd.

Want wat je nu krijgt is dat je eingelijk in je hoofd al weet wat je wilt. En dan krijg je de zogenaamde "reviews" waarbij 1 op de honderd zegt dat het een klote machine is.

Daar word meer aandacht aan besteed dan aan die 99 man die positief zijn.

Dus... gewoon je gevoel volgen.
 
Back
Top