Een nieuwe snorscooter bestellen

RedHat

Well-Known Member
Hallo,

Ik wil voor mijn vriendin voor op haar verjaardag een snorscooter kopen. Budget die ik er voor vrijgemaakt heb is ongeveer 1500~2000 euro (Dit moet incl servicebeurt en 2 jaar garantie zijn).

Mijn oog is gevallen op de Peogeot Vivacity 60's edition. Mooie kleur wit en een mooie kleurstelling met het zadel. Niet te groot (Mijn vriendin is 1.60) en volgens mij is Peogeot vaak wel degelijk.

Het gaat dus een 4-takt worden (volgens mij heb je de 60's editie niet in 2-takt en ik vind 4-takt wat rustiger lopen).

Nu kwam ik de site tegen scooterland.nl, maar ook de nodige negatieve verhalen. Het voordeel is wel dat ze hem komen brengen, ze zijn redelijk goedkoop (15xx voor de Vivacity) en het is makkelijk te bestellen. Bij de dealer kwam ik voor dezelfde scooter uit op 2000,- incl afleverkosten en kentekenkosten. Een flink verschil dus!

Maar na wat gegoogle zijn er toch een hoop negatieve verhalen. Ten aanzien van de service en reparatieafdeling. Maar ook hoorde ik dat ze overgenomen zijn door iemand anders dit jaar en dat het nu een stuk beter is.

Nu vroeg ik mij af of jullie tips hebben over de aanschaf van de Vivacity, recente ervaringen met o.a. scooterland of een andere internet verkopers. Ervaringen met de 4t Vivacity. Het is voor een meisje van 1.60 en voor woon-werk verkeer (Paar kilometer per dag). Gewoon een leuk ding voor een leuke meid ;)

Waar kan ik nog verder kijken? Zijn de dealerprijzen nog 'onderhandelbaar' of moet je echt onderhandelen over de extra's (Zoals slot, servicebeurten etc).

Het is voor een verjaardag eind november dus er is nog redelijk wat tijd om één en ander uit te diepen.

Als laatste: Bij de 4t Vivacitys kun je toch ook gewoon de varioring (laten) verwijderen (In overleg met de dealer/verstrekker ivm garantie). een kilometertje of 35 is wel wenselijk :)
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top