Help Aerox onbekend probleem

Timothy187

Well-Known Member
Hallo ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik was aant peppen op me aerox niks aan de hand ineens ik hoor een heel raar geluid het leek alsof er allemaal schroefjes rondtolde.
Ik heb het nu sinds 2 dagen de scooter rijd nog wel gewoon zoals normaal alleen trekt een beetje slomer op. Ik ben naar een scooterdealer gegaan en die zij dat het in me carterkap was ik vond dit al een beetje daar omdat ik het geluid duidelijk uit me waterkoeling hoorde. Ik heb me carterkap opengemaakt maar er zat niks los en er was niks kapot.

het lijkt wel alsof er schroefjes of steentjes in me waterkoeling rondtollen want als ik geen gas geef hoor je het niet hoe meer gas ik geef hoe harder je het hoort.

Weet iemand wat dit is?

Is het schadelijk?

Moet ik er nog op rijden.

Aub Helpt iemand mij alstublieft

MVG TIMOTHY
 
Advertisement - register to remove this

Is het toch echt niet je vario moer die iets los is getrilt. Heb ik wel vaker gezien nu. Meestal draait die er dan wel volledig vanaf maar een enkele keer blijft die een paar slagen terug vast zitten met als gevolg dat die heel langzaam optrekt en een vreemd geluid natuurlijk.
 
.. idd gewoon even je vario loshalen en kijken of alles gewoon nog goed zit. Of toevallig niet je krukaslagers die bijna einde verhaal zijn ?

en wat is 'peppen' nou weer voor stoere uitdrukking :/
 
.. idd gewoon even je vario loshalen en kijken of alles gewoon nog goed zit. Of toevallig niet je krukaslagers die bijna einde verhaal zijn ?

en wat is 'peppen' nou weer voor stoere uitdrukking :/

cruisse je weet toch :*

op miss dat je waterpomp zn beste tijd heeft gehad?
of de meenemers daarvan..
 
.. idd gewoon even je vario loshalen en kijken of alles gewoon nog goed zit. Of toevallig niet je krukaslagers die bijna einde verhaal zijn ?

en wat is 'peppen' nou weer voor stoere uitdrukking :/

Dankjewel voor de hulp alleen het probleem is dat er echt geen raar geluid van me carterkap afkomt maar dit heb jij dus welles mee gemaakt?? hetklopt dat hij sloom optrekt ja. Maar stel het komt uit me vario wat kan er dan miss zijn? rolletjes eruit geschoten ofso??


MVG TIMOTHY
 
Dankjewel voor de hulp alleen het probleem is dat er echt geen raar geluid van me carterkap afkomt maar dit heb jij dus welles mee gemaakt?? hetklopt dat hij sloom optrekt ja. Maar stel het komt uit me vario wat kan er dan miss zijn? rolletjes eruit geschoten ofso??


MVG TIMOTHY

Gewoon de moer die iets los trilt. Gewoon weer aandraaien niks bijzonders verder. Maar moet je maar ff kijken voor de zekerheid of dat het echt niet is.

Wil je een probleem oplossen moet je dingen gaan uitsluiten.
 
wonder boven wonder heeft mijn scooter zichzelf gefixed:? ik was een lange afstand volgas aant rijden het geluid werd steeds harder en harder en ineens hoorde je een kleine soort knal als het waren. Ik stop en rij door en ineens is het geluid weg ik heb nu dus totaal geen idee wat er nou was?

zoude het een van me rolletjes kunne zijn die eruit geschote was en er weer in:? ???????


help me aub
 
die rollen zulle er nie zomaar uit gaan :)
daar krijgen ze de kans niet voor.. en als het wel zo was reed je geen meter meer ;)

waarschijnlijk gewoon je variomoer die aanliep tege je kickstart gebeuren..
en nu zit die moer weer een beetje was omdat die waarschijnlijk een keer een goeie knla heeft gemaakt tegen het kickstart rondsel van binne :)

ik zou het toch cker een keer nakijke puur uit voorzorg..
 
bij een vriend van me waren de waterpompmeenemers op z'n vliegwiel losgegaan en dat maakte precies zo'n geluid. alleen dat verklaart het langzaam optrekken niet natuurlijk. een andere vriend van me had regelmatig dat z'n rolletjes verkeerd op in z'n vario kwamen te zitten op de 1 of andere manier, hij trok daardoor ook heel sloom op. succes ermee!
 
ik heb het zelvde probleem gehad, lawaai wat ik niet kon duiden en als de carter af was alles normaal tot ik de uitlaat afhaalde. bleek plots me ring weg te zijn :L ik overal gezocht nergens te vinden tot ik met me uitlaat schudde|( ring was los gekomen en zat toen in de uitlaat te rammelen.
:! mss eens kijken

quote: zie net dat hij trager optrekt, bij mij trok hij net sneller;)
 
Als het je waterpomplagers geweest zijn denk ik dat er na de knal het wieletje is afgebroken, en dat nu gewoon je hele waterpomp stil staat en daarom het geluid over is. Ik zou de temperatuur dus ff goed in de gaten houden of controleren of de waterpomp nog werkt.
 
Als het je waterpomplagers geweest zijn denk ik dat er na de knal het wieletje is afgebroken, en dat nu gewoon je hele waterpomp stil staat en daarom het geluid over is. Ik zou de temperatuur dus ff goed in de gaten houden of controleren of de waterpomp nog werkt.

klein probleempje ik heb een sport stuurtje maar me scooter raakt niet overhit ofso heb je mischein nog tips om te kijken of me scooter te snel warm zou worden of tips zodat ik kan checken of me waterpomp het wel doet...


mvg timothy
 
rateld hij de hele tijd, of als je je gas los laat? is wel je kickstartronsel. die op je krukas zit. kijk ff of je ergens op je krukas een ringetje kan verwijderen. dan zal hij dat geluid niet meer maken
 
klein probleempje ik heb een sport stuurtje maar me scooter raakt niet overhit ofso heb je mischein nog tips om te kijken of me scooter te snel warm zou worden of tips zodat ik kan checken of me waterpomp het wel doet...


mvg timothy



als je een ledje op je stuur maak, en deeze in serie met je waterpomp zet, weet je zeker dat je waterpomp het doet.
 
Back
Top