This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Hebo Racing uitlaten...

Razma

Well-Known Member
Ik ben op zoek naar een foto van een hebo racing 1 uitlaat niet gemonteerd, gewoon losse uitlaat) en meningen over deze eerste versie... (in het grote uitlatentopic is er nix van te vinden)

verschillen 1/2
- racing 2 loopt meer omhoog (schuiner)
- Langere tailpipe
- Andere aansluiting flens/uitlaat is anders
- Andere bocht (oude dikker), racing 2 eerst meer naar beneden
- Expansie en eindconus minder dik
 
is er nu ook een vernieuwde racing 2 ?

want bij van t slot in enschede verkopen ze een racing 2 en een racing 3 voor een prijs die best wel sterk verschilt .

volgens kiesler mensen was er ook wel verschil in de oudere racing "2" en de nieuwere modellen
 
volgens hun wel ...

er word een voor rond de 300 verkocht ( is zeker een reacing 2) en een voor 390 ofzo
 
bij fast-parts.nl verkopen ze naar hun doen ook de Hebo racing 3 voor min horz. terwijl ze gewoon de hebo racing 2 bedoelen geloof k...

er was een hele tijd geleden wel de Hebo racing 3 uitgekomen geloof k, maar door tegenvallende resultaten e.d is die productie toen opgehouden, maar dit weet ik niet zeker dit heb k volgens mij een jaar of 2 geleden ergens gelezen...
 
racing 2 en drie hebben toch andere bevestigingen aan carter?? kkan me wel herinneren dat 1 van de twee een enkel stripje metaal had als ophanging en de ander een dubbele ofzo, maar de pijp was hetzelfde.. of niet?
 

Daarom is ook de naam: Hebo Racing II/III wat je af en toe weleens leest... Zelfde uitlaten qua prestaties....
 
Hebo racing 2/3 die noemen ze meestal voor Piaggio...
dat zou zo kunnen, het is in ieder geval tijdje geleden dat ik daarvan had gehoord..

(offtopic: Razma heb je postzegeltjes ontvangen?? )
 
Bij de nieuwe HR2 voor pia is de bocht netter afgewerkt van binnen en buiten en de demper is ietsjes netter (meer popnagels ect)

MVG sander

Ps: maar het blijft een verdomd goede uitlaat of je nu het nieuwe of oude model hebt)
 
Last edited:
dit staat er op j-p-s.nl

UITLAAT ,,HEBO RACING´' II
Een niet te versmaaden combinatie met de Manston cilinder

De uitdrukking racing 3 is inmiddels door de fabriek terug genomen. (De 3 bestaat dus niet en heeft ook nooit bestaan)
 
Ik heb zelf een nieuw type HR2, da kun je zien aan het typenummer op het plaatje op de pijp...
Als dat eindigt op 02* heb je een nieuw type... en het is idd de bocht die beter, netter en strakker is afgewerkt

(Dit geldt dus voor pia pijpen, mina heb ik geen verstand van)

Maar ging dit topic niet over een HR1 pijp?
 
nee , ging t niet. t gaat over hebo racing uitlaten ...


dann noemt van t slot waarschijnlijk de verniuewde racing 2 gewoon racing 3 .

in die printcatalogus stond idd racing 3 , ik heb m zelf gehad
 
Originally posted by Razma
Ik ben op zoek naar een foto van een hebo racing 1 uitlaat niet gemonteerd, gewoon losse uitlaat) en meningen over deze eerste versie... (in het grote uitlatentopic is er nix van te vinden)



 



als t niet gewensd was om erover te praten had inne vast wat gezegd .

mocht t zo zijn is t een kleine moeite om alle posts te wissen
 
:|

ja en volgensmij zoekt ze foto's van een hebo r1, die heeft ze nou 1, waarmee ikzelf nog niet tevreden zou zijn... daarom haalde ik da ff aan... mja ik laat het hierbij.. heb die foto's niet.
 
De gehele voorbocht bestaat uit een hydroform stuk, en niet zoals bij de 2 uit verschillende conusjes die aaneen zijn gelast.

Verder was er bij mij boven de 13000rpm geen vermogen meer te vinden.
 
Ff mijn mededeling;

RIII was een typvaut in de catalogus van 2002, deze uitlaat heeft dus nooit bestaan... Verder is er zoals eerdergenoemd een nieuw type RII gekomen [heb ik toen speciaal @Twins foto's van gemaakt voor jullie]... Typeplaatje en specifieke kenmerken staan daar allemaal genoemd...