hebo naaldlager past niet in doppler :S

siko

Well-Known Member
ik wou net dus me manston eronder zetten en dat ging dus mooi niet door omdat die naaldlager van hebo (12 pen) niet in me doppler 12 pen krukas past (en ja de doppler is ECHT 12 pen)
(minarelli horizontaal LC) !

ik snap dus ook niet waarom die niet gewoon past.. allebei 12 pen maar die naaldlager was gewoon te groot
ik ga dus ook niet met de doppler lager rijden want die schijnen helemaal kut te zijn.

wie weer er een oplossing??
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

als je even de search gebruikt was je erachter gekomen dat een doppler geen echte pen 12 is, maar een soort tussenmaat, die je door verschillende naaldlagers kunt gebruiken als een pen 10 en een pen 12.
 
blijven we even serieus jongens :)
enige oplossing is een doppler naaldlager pen 12 OF een lager met diezelfde afmetingen, maar ik weet niet of die wel bestaan.
 
Minarelli-probleem dan... Ik heb 2 Piaggio's met Doppler-as, en op alletwee zit een Evo-lager, en past perfect... Origineel uiteraard ook...
 
Top Performance lagertje heb ik in m'n Doppler pen 12 minarelli.

Lagertjes zijn hier moeilijk te vinden bij de dealers, ik heb 80km moeten rijden naar Jos Dijkman :)
 
serieus??? :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
dus ze zijn er wel :D
ik voelde me er de hele dag al klote over
dat ik weer een nieuw asje moest zetten (terwijl deze net 40 km oud is)

maar oke bedankt :)
 
ik heb zelf hier 2 krukassen liggen voor am6
een hebo en een doppler
toen ik hebo lager bekeek wist ik al dat t bij een am6 een afwijkend small end gat is
t hebo lager is 12x17x15 terwijl t doppler lager 12x15x15 is zoals standaard
of terwijl bij am6 heeft de hebo een ander small end gat in de drijfstang kan zijn dat die dealer je een verkeerd lager heeft gegeven of de hebo as op andere scooters ook een afwijkend small end gat heeft van 17 in plaats van 15
 
k heb een lager dat origineel voor peugeot is, gebruikt ook tussen maten voor hun krukassen.

pen11

heeft mij ook 3 tripjes gekost voordat k en de dealer erachterkwamen.
 
ik snap het probleem niet helemaal ik heb net toevallig een doppler er een dag in zitten een mijn cilinder er nog niet op ik heb net ff gekeken en mijn hebo lager pas gewoon is allen wat breeder en vereder nix ik weet niet of dat breeder zijn uitmaakt dacht het niet maar hij pas verder dus gewoon ik heb paiggio misschien dat het een heel verschil is zo veel is dat toch niet
 
de doppler pen 12 is eigenlijk pen 11 ofzo. daar moet een speciale naaldlager in zodat je alsnog een pen 12 zuiger erop kan gooien. beetje vaag maar wel waar. wijze les>koop een evo,hebo of malossi krukas als je op mina een Evo,Manston of Speed (andere cils kan ook....) gaat zetten. die zijn tog egt wel het betrouwbaarst en geven GEEN gezeik. en als je tog al veel geld uitgeeft aan een dikke setup kan die 100 euri voor een goeie as er ook wel bij.
das mijn mening tenminste.
 
De lagermaat is idd 12x15x.. (wat in je zuiger past). Een malossi naaldlager voor de honda walleroo past erin, tenminste als je zuiger niet te smal is, wat mijn probleem is 8P
Op 50cc.nl verkopen ze die naaldlagers. Ik heb behoorlijk wat dealers afgevraagd, maar ze konnen er niet aankomen dus maybe heb je hier wat aan.
 
Originally posted by ManourtF
de doppler pen 12 is eigenlijk pen 11 ofzo. daar moet een speciale naaldlager in zodat je alsnog een pen 12 zuiger erop kan gooien. beetje vaag maar wel waar. wijze les>koop een evo,hebo of malossi krukas als je op mina een Evo,Manston of Speed (andere cils kan ook....) gaat zetten. die zijn tog egt wel het betrouwbaarst en geven GEEN gezeik. en als je tog al veel geld uitgeeft aan een dikke setup kan die 100 euri voor een goeie as er ook wel bij.
das mijn mening tenminste.

Kijk, ik zal de laatste zeggen dat goedkoop geen duurkoop is... Maar een Doppler/Yamashi/Rito is gewoon in orde hoor...
 
Zoals al eerder gezegd, kijk eens naar de Peugeot naaldlagers. Ik heb zelf een Doppler as met een Polini Evo naaldlager. Op Peugeot dus. Toen ik met een vriend samen de krukas erin ging zetten (hij heeft Pia) kwam we tot de verbazingwekkende ontdekking dat mijn Pen 12 duidelijk kleiner was dan zijn Pen 12. Met een beetje geluk zijn de Peugeotnaaldlagers dus precies de tussenmaat die jij zoekt.
 
Back
Top