This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

hebo giet 70cc (mina hor lc)

Originally posted by monobiker
prestaties van hebo zullen wel beter zijn dan dr (hopelijk toch) ? En waarom geen alu hebo

Fout gegokt is gewoon een Taiwan cilinder.
 
taiwan,
klinkt niet echt goed he?
dus een 70cc giet van hebo is niet echt een aanrader?

waarom geen aluminium?
moet ik andere krukas steken
en dat is wel een werkje he
en dan moe tik ook een ander uitlaat kopen enzo..
dat loopt allemaal direct op.
 
Een andere krukas omdat de cilinder van aluminium is? Beetje voorbarige conclusie, aangezien lang niet alle alu-cilinders standaard uit de doos hoogtoerig zijn...
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Een andere krukas omdat de cilinder van aluminium is? Beetje voorbarige conclusie, aangezien lang niet alle alu-cilinders standaard uit de doos hoogtoerig zijn...

het gaat meestal meer over de kr8 op de rukas dan over de toeren waar dat ding mee draait...
 
Originally posted by Repsac
Dat ding draait gewoon een bepaald aantal keren per minuut rond.......

Uh... niet echt heh, nogal een verschil: 14.000 rpm of 8.000 rpm

Maaruh alu wil natuurlijk niet zeggen dattie meer kract heeft, meer toerne draait en dus een andere krukas nodig heeft. Nogal logisch heh.

Dus idd een voorbarige conclusie. Neem die alu70 gewoon.
 
op scootertuning.net staat dat die 11.000 toeren zou draaien.

kan mijn standaard krukas dat aan?
ik zou dan 19mm carb willen plaatsen
hebo vario en koppeling heb ik al
en razma heeftnog mooie traxini uitlaten liggen.
 

Traxini:?, zijn die beetje ok?
 
Originally posted by $aint


het gaat meestal meer over de kr8 op de rukas dan over de toeren waar dat ding mee draait...
helaas, je lagers gaan eerder kapot dan je je krukas zelf.
 
Vriend van me heeft een hebo 70 giet onder zijn Neo's (mina hor ac), en voor de rest alles standaard en onbegrenst (heeft geen geld meer ). Ding loopt niet echt speciaal alleen trekt wel lekker op.
 
Je hoeft het niet te doen maar na een tijdje flikkeren je krukaslagers meestal uit elkaar. Bij de een na een maandje en bij de ander na een half jaar, met het probleem dat je cilinder en zuiger kunnen beschadigen
 
Mja, ik denk dat je wel merkt en hoort wanneer je krukaslagers aan gort beginnen te draaien, voordat je krukas en cil zijn beschadigd
 
Originally posted by Sn[iPPeR]
Mja, ik denk dat je wel merkt en hoort wanneer je krukaslagers aan gort beginnen te draaien, voordat je krukas en cil zijn beschadigd

en dat weet ik wel zeker...
 
Originally posted by Ruud


en dat weet ik wel zeker...
Hoezo? Hoor je dan een krassend geluid ofzo?
Op mn 70cc aerox met hoor ik een vaag hard piepend geluid ergens, maar ik weet niet waar vandaan. Ik heb het niet altijd, hmmm