Hebo 4kleps VS Polini Big Valve ...

Mr.Mine

.:: XS-Crew ::.
Oke ik heb dus een belangrijke vraag.
Ik ga mij dus ook een 4kleps membraam kopen voor op booster spirit maar weet niet welk.
De enigste 2 merken die het momenteel hebben zijn:
POLINI en HEBO

Nu is mijn vraag:
Welke van de 2 is het beste?

Hier zijn nog pic's voor de geintresseerde


booster4valveskit_374.jpg

naamloos_837.bmp


Bij de hebo zit dus een stiffer of hoe dat ding ook mag noemen. Voor wat dient dat kleine dingetje eigenlijk?

Greetzzzz...
 
Advertisement - register to remove this

De stuffer dient om een zelfde opening te hebben als het spruitstuk. Verder zou ik voor de Hebo 4-kleps gaan, want hier zit een stuffer bij is vaak stuk handiger :). En de montage, manier waar de bouten geplaatst moet worden oogt beter. Ik had moeite om op mijn SR Viper de Polini membraam-kit te installeren. Beetje jammer :(
 
Maar wat mij zo wreed lijkt is het spruitstuk.
Volgens mij is de doorlaatbaarheid van het hebo spruitstuk minder dan dat van polini omdat ikzelf vind dat het hebo spruistuk er kleiner uit ziet.
Of is dit gezichts bedrog?
Kameraad vertelde mij dat die stuffer voor niets goed is en dat ik die eruit moest halen omdat het een soort begrenzer is ofzo.

Greetzzzz....
 
tot 21 mm carb de stuffer er in laten , groter dan 21 mm eruit

zo zit t tenminste met malossi vl 14 .

ik weet niet hoe groot die hebo stuffer is?!
 
Zit die stuffer niet gewoon los in dat polini membraan dan? (gewoon niet los afgebeeld) Net zoals bij de mina horizontale membranen?
 
Het polini membraam is van mijn kameraad en er zit dus geen stuffer bij of zit ook niet in het membraam ofzo.
Ik weet zelf ook niet wat de grote is van de stuffer van hebo.
 
de hebo schijnt met hoge toeren kapot te gaan. Dat is mij verteld, misschien dat iemand daar wat over weet....
 
tjah polini is rubber spruitstuk, dit is alu.. montage van de hebo oogt inderdaad iets beter, maar ik denk wel dat de complete afwerking van de polini toch wel iets beter is, wat je ook wel mag verwachten voor die prijs.
ook zit er bij polini geen stuffer bij..
 
Prijs van polini (85€)
Prijs van Hebo (72€)

Die stuffer zou toch een iets betere flow moeten hebben of niet?
 
IK zou voor de polini gaan. je spruitstuk, membraan etc etc zitten allemaal direct op je cilinder gemonteerd bij mina vert. die cilinder wordt best wel heet. en het hebo ding is volledig van metaal wat de warmte goed geleid. polini spruistuk is van rubber en geleid de warmte een heel stuk minder tot niet. dat is altijd beter voor de prestaties. en t prijsverschil van polini-hebo betekent bullshit.
 
Morgen ga ik naar Scootermania en zal ik eens foto's nemen van het hebo membraam.
Ik geef jullie volledig gelijk op het gebied van dat het hebo membraam mooier oogt maar ik heb liever iets dat prestatie verschil geeft en niet kapot vliegt na een paar runs op de testbank.

Greetzzzz...
 
hoeveel knallende pk's denk je neer te gaan zetten dan met je mina vert? denk niet dat iets als een menbraan+spruitstuk losknalt bij een testrun....
 
Vorige testrun werdt afgelegd met volgende setup:

- Hebo Alu 70cc
- Yasuni R
- 19mm DO carbu
- hebo vario
- std koppeling
- doppler krukas met c4 lagers
- vervroegde onsteking

Resultaat: 9.3PK op een tovami testbank.
Dit was toen hij niet afgesteld was.
Loodjes waren te licht, trekveren te slap, drukveer te slap
en sproeier te groot.

Veranderingen nu:
- 21mm DO carbu
- Polini 2g koppeling EvO (deze trekt niet krom met juiste afstelling en mina verticaal krijgt nooit genoeg toeren er uit geblazen om ze dan ook nog eens krom te trekken)

Normaal gezien zou dit een resultaat van 10-11pk moeten opleveren op een tovami testbank
 
Om een antwoord op je vraag te geven ,
Ik denk PS dat het aan de set-up zelf ligt , op de ene set-up zal de polini kit beter presteren en op de andere set-up de Hebo kit.

Testen denks of iemand die het al getest heeft.
 
Meet de membraam-plaatjes op van de hebo en de polini. Als het goed is zijn die hebo 'te dik' voor een hoogtoerige setup. Ik weet de maten niet precies meer hoeveel het moet zijn.

Een stuffer heeft veel effect op je inlaatgas-snelheid. Omdat het gas door een kleinere opening stroomt zou het sneller gaan stromen. Maar daar komt wel bij dat een stuffer vaak een opstakel vormt voor je mengsel. Misschien kan je beter je spruitstuk gewoon passend maken op je membraam en op je carb. Lijkt me zowieso met die polini makkelijker.

EDIT: Hoe dikker de plaatjes, hoe laagtoeriger het bereik word van membraam.

Suc6 met je keuze
 
Nou zoals ik het zeg, hoe dikker de plaatjes hoe laagtoeriger het membraam.

Als je op een hoogtoerige setup met te dikke membraamplaatjes rijdt dan zal je scoot een stukje vermogen missen omdat het membraam inhoud.
Heeft te maken met de dat de plaatjes stugger worden als ze dikker worden en dan niet meer zo snel open/dicht kunnen. En toen ik mijn hebo-plaatjes op ging meten bleken ze te dik.

Maatstaaf was volgens mij 0,45 mm of dunner en van carbon.
Niet vaan van staal die zijn ook de traag.

En omgekeerd werkt het ook, dus hoe dikker de plaatjes hoe beter voor een laagtoerige setup, dus bijvoorbeeld een ghisa.

Staat ook op de Macdizzy site als het goed is.
 
Back
Top