Hand op de pook

Handrem bij een trommelrem is exact het zelfde als de bedrijfsrem, alleen je bedient hem mechanisch.

Handrem bij een schrijfrem kan op meerdere manieren. 1 is een mini remklauw die mechanisch bedient wordt. 2 is dat de schijf ook als trommel dient. En volgens mij is er ook nog een manier bij een zwevende remklauw, die dan tegen de schijf aan wordt geduwd.

En over de hoge toerentallen bij het afremmen op de motor, je motor wordt totaal niet belast, dus de slijtage is ook nihil. Zorg wel dat je onder je max aantal toeren blijft.
 
Je hebt ook remklauwen waar een soort mechanisme op zit met een kabel ?

Volgens mij zit dat ook op de klauwen die ik nog heb liggen van een Scirocco 16v :P Zit iig geen trommelrem binnenin de schijfrem. Je moet niet alles automatisch aannemen wat ze op school vertellen :+
 
Gelukkig heb ik die opleiding niet gedaan :P
maar het dus niet altijd zo, laat ik het zo zeggen, bij veel oudere auto's wel dan.
 
Boeie said:
Om even te reageren. Met de handrem trek je dus echt niet je remblokken/klauwen tegen je schijven aan. Daarvoor zit er ALTIJD een aparte rem op de auto, lees ook hier.
Het wordt niet voor niets een handrem, noodrem of parkeerrem genoemd. (zie ook automaat)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Handrem

dus wie is er nou |(


om ff weer op jou te reageren (zoals nu velen)

bij trommel word de remschoen die je normaal voor het remmen gebruikt via een 2de mechanisme tegen de trommel geduwd.

bij schijf gaan gewoon de blokken tegen de schijven aan
(ik meen alleen niet op alle 4 de schijven)

en er zullen heus wel andere systemen zijn met 2de remsysteem maar bij schijfrem zie je het NOOIT dat een 2de klauw zit
 
nee idd niet een 2e klauw, dat had ik al door. maar een rem op de as ofzo maar ik was wat verward denk ik :P ies geen probleem ;)
 
Formula50 said:
Is het trouwens ook beter om 'm bij het stoplicht in z'n vrij te zetten (dus zonder ingetrapte koppeling) i.p.v. 'm in z'n 1 te zetten en koppeling in te houden?
Ik zet 'm namelijk altijd in z'n vrij en zodra het groen is schakel ik over in z'n 1.
Hoorde dat laatst namelijk.
Niet dat ik het hinderlijk vind om 'm in z'n vrij te zetten, maar vroeg me het gewoon af.

Nick.

Ik heb het laatst een keer aan mijn rij-instructeur gevraagd.
Maakt niks uit. Mij is geleerd om hem gewoon in zn 1 te zetten als ik stilsta voor het stoplicht.
Dus aan komen rijden, in de versnelling laten waarin die stond (dus bijvoorbeeld de 5), remmen en pas als ik stil sta terug naar 1.
 
apriliasr50 said:
Ik heb het laatst een keer aan mijn rij-instructeur gevraagd.
Maakt niks uit. Mij is geleerd om hem gewoon in zn 1 te zetten als ik stilsta voor het stoplicht.
Dus aan komen rijden, in de versnelling laten waarin die stond (dus bijvoorbeeld de 5), remmen en pas als ik stil sta terug naar 1.


ik heb het toch anders geleerd:P.. als je aan komt rijden bijv. in de 5 en je remt af dan zet ik heb in de 2 als ik bijna stil( als ie op groen springt dat je meteen weer door kunt) sta en als ik helemaal stil sta pas in de 1.. zow heb ik het geleerd maarjah iedere rij school heeft zow zn manier om les tegeven:)
 
19SLIDER86 said:
ik heb het toch anders geleerd:P.. als je aan komt rijden bijv. in de 5 en je remt af dan zet ik heb in de 2 als ik bijna stil( als ie op groen springt dat je meteen weer door kunt) sta en als ik helemaal stil sta pas in de 1.. zow heb ik het geleerd maarjah iedere rij school heeft zow zn manier om les tegeven:)

Jah precies :) mijn rijschool doet het volgens het nieuwe rijden.
 
Mitsjiel said:
50 in z'n 4 is kapot hinderlijk rijden, dus gewoon geen 50 rijden :)

Elwood, schoonbroertje is nog vragen over je scooter... ;)


50 in zn 5
30 in zn 5 lukt ook

beide gevallen moet je nie remmen:P

maar wel lekker bij chill rondtuffen:z
 
apriliasr50 said:
Jah precies :) mijn rijschool doet het volgens het nieuwe rijden.

Wat mag het nieuwe rijden dan wel wezen? Want de manier die jij daar opnoemde kan ik niet echt 'goed rijden' noemen om eerlijk te zijn.
 
Het nieuwe rijden is zuiniger, komt er op neer dat je bij 2500rpm opschakelt en constante snelheden in een zo hoog mogelijke versnelling rijdt.. Nu is 50 in 5 wel een beetje overdreven, maar in 4 lukt nog wel.

Als je zo langzaam rijdt in een hoge versnelling dat ie dat irri geluid gaat maken en trillen kan het natuurlijk nooit goed zijn :P
 
Back
Top