Maitre R.
[King of Coke]
Bart Nrg Mc2 said:Lang de koppeling intrappen ook (@stoplicht), slecht voor het druklager...
Inderdaad, niet goed voor het druklager...
Bart Nrg Mc2 said:Lang de koppeling intrappen ook (@stoplicht), slecht voor het druklager...
Boeie said:Lang je poot op de rem is ook slecht, kunnen de schijven kromtrekken. Daarom vaak handrem voor het stoplicht.
Dit is de informatie waar ik op zat te wachten, thanks.NeoHippie said:Als je de versnellingsbak ik een versnelling hebt staan komt de schakelvork terug in de ruststand. Als je met je hand de pook vast blijft houden kun je de schakelvork tegen de schakelring houden. Dit is niet aan te raden. De syncromesch ringen worden alleen gebruikt tijdens het daadwerkelijke schakelen. Als je van een hoog toerental naar een laag verzet schakeld is er veel toerental verschil tussen de primaire en de secundaire assen en zal de synchromesch dus sneller slijten. Tussengas verminderd het toerentalverschil natuurlijk ook bij terugschakelen... De koppeling ingetrapt houden is idd alleen belastend voor het druklager van de koppeling.
Verglazen zal alleen gebeuren bij overhitting. Bijvoorbeeld als je hard remt met een karretje, van een lange helling rijdt of je remmen extreem (!) belast bij bijvoorbeeld circuit gebruik. Ook een nieuw remblokje op een oude schijf word warmer op de contact gebieden omdat het blokje nog in moet slijten op de schijf. Tijdens normaal gebruik kun je na hard remmen je voet gemakkelijk op de rem houden. Temparatuur zal iets hoger blijven ter plaatse van de blokjes en de rest van de schijf maar heeft geen gervolgen. Een schijf trekt vooramelijk krom door erg snel afkoelen. Dat is als je na hard remmen bijvoorbeeld een diepe plas water in rijdt. Voor een trommel geld het zelfde al is een achterrem vaak minder warm ivm het benodigd remvermogen op de achterwielen.FRANQ said:OMG...|(
denk je dat er gebeurd met handrem aangetrokken??
zal ff uitleggen:
je komt aangereden en remt af
hierbij worden de schijven heet en blokken/trommels ook
als je dan op de rem blijft staan KAN de remvoering verglazen en rem je dus slechter.
ook kan in geval van schijven doordat je bij de blokken langzamer afkoelt de schijf krom trekken
wat doe je dan,
je laat de rem los
dat is eigenlijk het beste
maar als je dan de handrem aantrekt, ben je gewoon diezelfde remblokken tegen dezelfde schijven aant duwendus je schiet er 0,0 mee op
+ dat bij 9vd10 stoplichten je auto ook wel blijft staan zonder ingetrapte rem.
Elwood. said:Ik rijd met de rijlessen gewoon bijv. in de 4 naar het stoplicht. Stoppen en bij stilstand terug naar de 1. Weet niet of dit normaal is?
Mja, hand op de pook mag ik niet, altijd met 2 handen aan het stuur dus:+
nou ehh ja.. ik rem iig tot een km of 20 compleet af op de motor (als ik een gangetje van 80 heb)Rico.. said:Jij wel 8P @ totale terugschakelreeks richting stoplicht