Hand op de pook

Lang je poot op de rem is ook slecht, kunnen de schijven kromtrekken. Daarom vaak handrem voor het stoplicht.
 
Boeie said:
Lang je poot op de rem is ook slecht, kunnen de schijven kromtrekken. Daarom vaak handrem voor het stoplicht.


OMG...|(

denk je dat er gebeurd met handrem aangetrokken??

zal ff uitleggen:

je komt aangereden en remt af
hierbij worden de schijven heet en blokken/trommels ook

als je dan op de rem blijft staan KAN de remvoering verglazen en rem je dus slechter.

ook kan in geval van schijven doordat je bij de blokken langzamer afkoelt de schijf krom trekken

wat doe je dan,

je laat de rem los

dat is eigenlijk het beste

maar als je dan de handrem aantrekt, ben je gewoon diezelfde remblokken tegen dezelfde schijven aant duwen:eek: dus je schiet er 0,0 mee op

+ dat bij 9vd10 stoplichten je auto ook wel blijft staan zonder ingetrapte rem.
 
Dat gaat wel heel ver. Ik heb er sowieso vaak een hekel aan als mensen de auto op handrem zetten bij stoplicht. Op de een of andere manier hebben die altijd een reactietijd van 3 minuten ofzo...
 
ja t gaat wel ver maar ik leg alleen maar uit waarom het geen enkele zin heeft. (hij doet in beide gevalle hetzelfde, rem erop laten staan)

zelf zet ik mn auto niet eens op de handrem alstie geparkeerd staat
(of hij moet op een helling staan)

gewoon in zn 1 of R laten staan alstie geparkeerd is.

enne verglaaste remblokken heb ik al vrij vaak gezien dus tis mogenlijk :)
 
tijdens opschakelen hand op de pook.
en daarna komt rallyinstinct bij me op en pak ik de handrem vast:p,
gebeurde de eerste keer automatisch
en ik vond het eigelijk wel relax rijden.
 
NeoHippie said:
Als je de versnellingsbak ik een versnelling hebt staan komt de schakelvork terug in de ruststand. Als je met je hand de pook vast blijft houden kun je de schakelvork tegen de schakelring houden. Dit is niet aan te raden. De syncromesch ringen worden alleen gebruikt tijdens het daadwerkelijke schakelen. Als je van een hoog toerental naar een laag verzet schakeld is er veel toerental verschil tussen de primaire en de secundaire assen en zal de synchromesch dus sneller slijten. Tussengas verminderd het toerentalverschil natuurlijk ook bij terugschakelen... De koppeling ingetrapt houden is idd alleen belastend voor het druklager van de koppeling.
Dit is de informatie waar ik op zat te wachten, thanks.
 
FRANQ said:
OMG...|(

denk je dat er gebeurd met handrem aangetrokken??
zal ff uitleggen:
je komt aangereden en remt af
hierbij worden de schijven heet en blokken/trommels ook
als je dan op de rem blijft staan KAN de remvoering verglazen en rem je dus slechter.
ook kan in geval van schijven doordat je bij de blokken langzamer afkoelt de schijf krom trekken
wat doe je dan,
je laat de rem los
dat is eigenlijk het beste
maar als je dan de handrem aantrekt, ben je gewoon diezelfde remblokken tegen dezelfde schijven aant duwen:eek: dus je schiet er 0,0 mee op
+ dat bij 9vd10 stoplichten je auto ook wel blijft staan zonder ingetrapte rem.
Verglazen zal alleen gebeuren bij overhitting. Bijvoorbeeld als je hard remt met een karretje, van een lange helling rijdt of je remmen extreem (!) belast bij bijvoorbeeld circuit gebruik. Ook een nieuw remblokje op een oude schijf word warmer op de contact gebieden omdat het blokje nog in moet slijten op de schijf. Tijdens normaal gebruik kun je na hard remmen je voet gemakkelijk op de rem houden. Temparatuur zal iets hoger blijven ter plaatse van de blokjes en de rest van de schijf maar heeft geen gervolgen. Een schijf trekt vooramelijk krom door erg snel afkoelen. Dat is als je na hard remmen bijvoorbeeld een diepe plas water in rijdt. Voor een trommel geld het zelfde al is een achterrem vaak minder warm ivm het benodigd remvermogen op de achterwielen.
 
Ons pa rijdt altijd met z'n hand op de pook (VW Passat, jan 2000), en dit is dan ook goed te merken aan de speling op de pook. Als de pook in een versnelling staat heeft hij echt speling van een centimeter of 10 (5 links, 5 rechts).

Ons ma heeft een Golf uit juli 2001 en die heeft het niet, dus de opmerking dat auto's van tegenwoordig er geen last meer van zouden hebben is ongegrond!

Overigens is met een relatief kleine ingreep die speling weer te verhelpen, alleen waarom zou je met een auto van dik 6 jaar oud? Trouwens bij oude VW Golfs een bekend probleem dacht ik
 
Koppeling lang intrappen die ik wel eens als ik vooraan sta bij het stoplicht en verwacht dat hij op groen gaat.. Ik heb een hekel aan die mensen die eerst rustig de auto in z'n versnelling zetten en dan gaan rijden bij een stoplicht, kan er zo weer 1 auto minder door het groene licht, hier in Hengelo staan veel stoplichten ingesteld op 2-3 auto's :X..

Verder van z'n 2-4 kan makkelijk, maar ik vind het niet echt fijn, denk puur omdat je gewend bent om het andere te doen...

En ook alle bochten in z'n 2, het schiet niet op in z'n 3, is net iets te weinig en trekt niet lekker op (Passat TDI)
 
De vorige eigenaar van mijn auto reed altijd met de hand op de pook. Is te merken aan de bak, wil niet zo soepel, koud schakelen is bijna een drama :(
 
Ik rijd met de rijlessen gewoon bijv. in de 4 naar het stoplicht. Stoppen en bij stilstand terug naar de 1. Weet niet of dit normaal is?:p

Mja, hand op de pook mag ik niet, altijd met 2 handen aan het stuur dus:+
 
Altijd met hand op de pook als er een snelle auto langs komt moete we er wel ff achteraan he:p, alleen in ze 5 niet want zit geen 6 op:+
 
Alleen korte stukjes in between stoplichten en drukke bebouwde kom houd ik mijn hand op de pook,
voor langere 40km/uur of 40+ stukjes doe ik het gewoon los.

Helaas geen armsteun, maar de hele tijd op het pookje leunen vind ik dus ook totaal niks.
 
Elwood. said:
Ik rijd met de rijlessen gewoon bijv. in de 4 naar het stoplicht. Stoppen en bij stilstand terug naar de 1. Weet niet of dit normaal is?:p

Mja, hand op de pook mag ik niet, altijd met 2 handen aan het stuur dus:+


ja willen ze graag

later rijd je in zn4 rem je btje ga je trug naar 3 2 en dan remmen en in 1

optrekken is van 2 handen aan stuur
gasgeven meteen schakelen voor de bocht
handen weer aan stuur
bochtdoor
schakelen
weer handen aan stuur

later maar van

hand op pook
gasgeven 2 gas bocht 3 gas 4
niet steeds heen en weer met de hand dus..

oja cursus heftruckrijden tijdens rijlessen is foute boel:X:X:X
 
Rico.. said:
Jij wel 8P @ totale terugschakelreeks richting stoplicht
nou ehh ja.. ik rem iig tot een km of 20 compleet af op de motor (als ik een gangetje van 80 heb)

laatste stukkie ff de rem erbij

mja van 4 in 3 in 2 en dan remmen is redelijk normaal

van 5 ga ik de 3 in dan 2 en dan remmen

dus, mja is ook btje afhankelijk van de OTO
 
Back
Top