Hand op de pook

precies, mijn Swift Gti geeft z'n kracht nogal hoog in de toeren. Bij 50 in z'n 4 rijdt ie @2000tpm maar lager dan dat doe ik het blokkie niet aan. Laatste tank wel 1:15 gehaald met het nieuwe rijden.:W
 
Ik schakel zelf altijd terug als ik een stoplicht tegemoet rijd..
Dus gewoon 5-4-3-2 en pas als ik echt helemaal stil sta naar 1..
Als ik wat langer voor het stoplicht sta zet ik hem in de vrij :)

Hand op de pook doe ik alleen in de stad. Omdat je dan gewoon vaak moet schakelen, dus veel makkelijker.. Weet wel dat het slecht kan zijn, maar ik doe het gewoon automatisch :p

Maar met mijn civic moet ik ook altijd redelijk hoog in de toeren rijden.. Het begint pas een beetje leuk te worden vanaf 3500-4000 toeren :)
Alleen jammer dat je dat behoorlijk merkt als je om de 400km bij de pomp staat.. Heb wel eens voor de gein volgens het nieuwe rijden gereden.. Was niet veel aan, maar scheelde mij wel enorm in de benzine..
 
Ik rem ook regelmatig af op de motor, en idd proberen
zonder te remmen :)
Je merkt wel dat het veel benzine kost als je zo rijdt..
Als ik in mijn pa zijn auto rij, dan doe ik wel automatisch
mijn hand op de automaat, heel vaag..
Armsteun vind ik vaak maar irritant als je schakelt :X
Als je automaat hebt is het wel chill :)
 
piels said:
Ik rem ook regelmatig af op de motor, en idd proberen
zonder te remmen :)
Je merkt wel dat het veel benzine kost als je zo rijdt..
Als ik in mijn pa zijn auto rij, dan doe ik wel automatisch
mijn hand op de automaat, heel vaag..
Armsteun vind ik vaak maar irritant als je schakelt :X
Als je automaat hebt is het wel chill :)


me pa word gek als ik in zijn auto rijd
ding rijd normaal al gemiddeld 1:6.5 ALS IK ER IN RIJ HAALT HIJ DATNIE})
 
:X Ik rijd goed zuinig, geef mijn vader vandaag mijn auto mee komt ie terug joh je moet bijna weer tanken. Gister volgegooid :|
 
BoydM said:
:X Ik rijd goed zuinig, geef mijn vader vandaag mijn auto mee komt ie terug joh je moet bijna weer tanken. Gister volgegooid :|


dan moet je PA tanken:+ gwoon regel stellen:
vol afleveren
 
Ik heb ook eens op mijn schakelen gelet. Kwam erachter dat ik bij een stoplicht met me voet van het gas afging en het rempedaal induwde. Dan rem je op de motor en met je normale remmen. Bij een lage snelheid schakelde in naar zijn 2. Als ik echt moest stoppen trapte ik de koppeling in en ging naar zijn vrij. Als ik vooraan het stoplicht sta zet ik hem nog wel eens in zijn één zodra je merkt dat het kruisende verkeer moet stoppen. Als je in zijn 5 zit zoals bij een afrit van een snelweg oid rem ik af tot de gewenste snelheid, schakel naar de bijbehorende vernsnelling en rij lekker verder. Atlijd met je hand op de pook is mijn's inziens een slechte gewoonte. Handen aan het stuur, bahalve als je een shaggie aan het draaien bent of met de radio zit te k#tten... :p
 
OOk lekker voor je auto hoor, in zijn 4 2000 toeren bv.. , ok diesels kan het wel, maar gewoon benzine autos is het echt niet goed ofzo.. vind je het gek dat ie raaar geluid maakt :) , er komen veel krachten op de bak/ plaat te staan, vind ie niet echt leuk..
 
Hmz, ik ga ook maar eens volgens het nieuwe rijden een tank rijden...

ik vind et alleen zo leuk om volgas te geven :p
eerder merk je ook niet veel met me 1.4i
 
razorr said:
OOk lekker voor je auto hoor, in zijn 4 2000 toeren bv.. , ok diesels kan het wel, maar gewoon benzine autos is het echt niet goed ofzo.. vind je het gek dat ie raaar geluid maakt :) , er komen veel krachten op de bak/ plaat te staan, vind ie niet echt leuk..
Geen probleem hoor. Bij constante snelheid maakt het niets uit. Alleen bij accelereren is het beter om geen ondertoeren te draaien. En de krachten komen op je drijfstang- en krukaslagers. Een moment in je versnellingsbak wat ook daar weer zijn uitwerking heeft op de lagers.
 
Morgen tanken, en dan ga ik "nieuw" rijden :p

gemiddelde nu is 350 km op een tank 8P
(vrijwel nooit snelweg, altijd provinciale wegen en in de wijk)
 
Is het slecht voor de motor om ondertoeren te rijden?
Las er hierboven iets van en vroeg het me af. Doe het namelijk best vaak (als de motor nog koud is bijvoorbeeld...).

Nick.
 
Je krijgt volgens mij wel resonantie in je bak, maar voor de rest denk ik dat het geen kwaad kan... toch? :p

Trouwens, over de 2 remklauwen, Die je ziet op die auto's zijn hulp remmen, toen ik laatst in de maybach 62 zat werd mij verteld dat die auto ECHT 2 remklauwen had, en verrek, 2 van die joekels :p
 
Back
Top