grote carbu

Status
Not open for further replies.

benelliracer

Well-Known Member
Ik wou even weten wat het voordeel is van een 25mm ten opzichte van een 21mm op een 70cc Evo/MHR (geen Manston of Speed hoor). Ik weet dat je met een 21mm iets harder trekt dan een 19mm, maar een 25mm lijkt mij wel erg groot. Heeft het een voor deel bij het hernemen ofzo?
Ivo en Arne (andere natuurlijk ook) kunnen jullie hier even op antwoorden, omdat jullie zelf met een 25mm en 21mm rijden en hebben gereden.
 
Advertisement - register to remove this

Je kunt gewoon een grotere hoeveelheid mengsel in je cilinder terecht laten komen, en da's handig bij;

-grote cilinders (70cc)
-hoogtoerige cilinders
-grote, hoogtoerige cilinders
smile.gif


Nadeel is wel dat je er een spruitstuk bij moet kopen, omdat die carb. niet meer in je originele past (ook niet bij Piaggio)...

Greetz.
 
Maar een 21mm moet toch wel genoeg zijn of is dit niet zo? En een 21mm past toch ook al niet op je orginele spruitstuk, dus dat maakt niet zo veel uit met een 25mm.
 
Ook op Minarelli past een 21mm zonder problemen in het originele spruitstuk...
 
Klopt het dat je powerband breeder wordt als je een grotere carbu (je 21mm om wisselen voor een 25mm) neemt, dus dat je vermogen afgifte op lagere toeren ook top is?
 
Als je zo'n cilinder standaard laat, dus niet tuned, dat de 19mm het beste is. Die cilinder worden gemaakt voor 19mm het poorrtoppevlak is daarop berekend.
 
ik heb mijn cilinder(mhr) dus laten tunen, maar aan mijn spoelpoorten is niet veel gedaan (alleen zijn wat scherper allemaal), maar mijn uitlaat poort is wel veel veranderd dus ik kan ook het beste een 19mm pakken.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top