Dragspert
Bob, maar nu #13
hallo iedereen Dump hier maar een project pagina van mijn Dragster Bij sommige is ie misschien al bekend van een ''andere (tering) site''
Maar ik ben Bob en kom uit Dordrecht, ben 19 en al vanaf men 15e flink met scooters bezig.
Het begon bij mij als bij zovelen met een Puch Maxi. Maar mijn broer had ooit een Italjet Dragster nieuw gekocht en daar reed ie al zo'n 2 jaar niet meer op en stond te vestoffen in de garage. Na lang aandringen mocht ik die van hem overkopen. tijdje op gereden en toen begonnen mij wat dingen te iriteren. een paar krasjes die mijn broer al had aangestipt, maar als spuiter zijnde kun je daar niet tegen. Dus van de orginele kleur zwart ging het over naar parelmoer wit met cameleon vlammen
De dragster toen ie nog zwart was
Na het nieuwe lakwerkje
toen was ik een keer aan het rijden en begon de scooter een raar geluid te maken en ineens KLAK. vastgelopen olie was op en het lampje van de olie was blijkbaar kapot.
Dus wat doe je dan? inkopen doen
het werd ineens van volledig standaard naar:
Malossi MHR team
Doppler endurance krukas
Malossi MHR multivar
Malossi MHR ventilvar
Malossi MHR kevlar snaar
Malossi MHR deltaclutch
Dell'orto 21mm
Er zat intussen weer wat schade op de kappen na een lelijke schuiver te hebben gemaakt. Dus dat werd weer overspuiten! de scooter werd weer volledig gestript en er kwamen weer nieuwe onderdelen. Ook werd er het nodige verchroomd, namenlijk:
Velgen
Mono-arm
Stuurvork
carterkap (na wat freeswerk)
waterpompdeksel
en dit zag er na wat ruw opbouw werk ongeveer zo uit
Ook werd er een andere cilinder gekocht. een Metrakit Pro Race 2.
Hier heb ik hem even mee gestart en daarna heeft het project ongeveer een jaar stil gestaan wegens tijdgebrek (werkdagen van 12/13 uur vaak 6 dagen in de week)
Ik was het na een jaar dus zat bij die werkgever vanwege wat persoonlijke redenen. Intussen weer een andere werkgever met iets minder zware werkdagen en dat betekend dus tijd voor het project zou je denken!
er zijn de nodige agenten die hiervoor roet in het eten gooiden en zo kwam ik op vreselijke boete bedragen voor de meest lompe dingen (geen achterlicht, gare band, geen verzekering en kenteken (was een scooter aan het klaarmaken voor de RDW) werd ik weer boos meteen belediging van ambtenaar in functie, alcohol controle, noem maar op.
Maar intussen is alles afbetaald en kan alles weer volop starten. Ik had ondertussen nog een aanbod gekregen van elwin (abels hier op het forum)die ik niet kon weigeren. Namenlijk een 28mm Keihin TA-09 valstroom. Dus die was ook al weer binnen incl spruitstuk.
De keihin
En nog een, met waak kat
Ook was ik tussendoor nog ff een keer bij Fred motoren voor een maatje van me en ik kon die HPI '06 dus niet laten liggen.
Als u uw hoofd 90 graden kanteld is het duidelijk
De Keihin had ik ook ff gemonteerd om te kijken hoe ik mijn gaskabel moest leggen en of het ging met het orginele subframe. Zoals je ziet past het alleen als ik er een ophoogblokje tussendoe niet meer. Maar ik leen nog een keer de Kiesler subframe verlenger van een maatje van me en ff kijken of het dan ook nog goed gaat, zo ja koop ik er ook een.
Dit stuk frame irriteerde mij en de carburateur. netjes weggeslepen zodat het filter de buddy in kan. (stage6 dubbellaag rechthoekig model - rood)
Uiteraard ff een mooi beugetje gemaakt om de gaskabel in te geleiden. deze kun je op het spruitstuk schroeven en komt dan netjes bij de gasklep te zitten.
Zo zit ie dus op het spruitstuk.
Ik was het carter ook een beetje zat. Het was gewoon een carter zoals iedereen had en dat vind ik dan weer niks. Dit moest eens grondig aangepast worden. Zowel de binnen als de buitenkant.
Als eerste het lelijke uitstulpsel van de middenbok weg. Dit is later met de afbraamschijf helemaal netjes gemaakt
het spoelkanaaltje dicht gemaakt van de ontstekingskant. Deze boor ik uiteraard weer door bij de cilinder kant.
de gaatjes met schroefdraad waar je je carterkap op schroeft heb ik ook maar mooi vloeiend naar achteren laten lopen. (ook aan de onderkant )
Ook aan de voorkant de ophangoogjes van het std filter weggehaald. Ook dit is afgewerkt met de braamschijf en het overgebleven deukje is opgevuld
Ik ga binnenkort weer verder ermee. Dan is het frame aan de beurt voor een chroom beurtje en staat er een nieuw lakje in de planning Ook het blokje wordt dan verder afgetuned en de cilinder laat ik nog tunen. Door wie? Dat weet ik nog niet. Ik denk HD ow twins, maar als Fred motoren een mooie prijs rekent voor mooi werk laat ik het het liefste daar doen Binnenkort daar eens ff binnen wandelen Ook ga ik nog ff 13/44 vertanding, Galfer remschijven, stage6 type2 rempotdeksels en stage6 remhevels halen. Misschien ook nog Doppler remleidingen op maat laten maken.
Het waterpompdeksel is intussen aangepast en deze gaat opnieuw verchroomd worden. Deze heeft namenlijk nu geen functie meer dankzij het reich waterpompje
Het doel is vooral om in 2008 te gaan sprinten. Niet om te winnen maar om gewoon beetje mee te blazen.(dragster is toch veel te zwaar) Vooral op testbanken en customshows zal ik te vinden zijn. Elk jaar wil ik iets nieuws proberen qua setup. dus als dit lekker gaat lopen komt er nog een NX kitje op. maar niet zoals iedereen het natte systeem, maar het droge systeem (gewoon om weer eens lekker eigenwijs en anders te zijn)
Ik probeer het maximale uit de prorace2 te trekken totdat ie vast naait of er geen hogere score meer haalbaar is. Misschien een MHR cross volgend jaar OF nog wat extremer, TCR
Updates zullen altijd volgen in de 1e post
------------UPDATE 20-10-07--------------
Tijdje niks meer van me laten horen. Maar ik heb absoluut niet stil gezeten!
Allereerst ben ik even bij Martijn in Zoetermeer geweest. (Dragster180 project hier) Het was erg gezellig en natuurlijk de vloer ondergekwijld van zijn dragster...als je dit leest, nogmaals mijn complimenten!
Afijn. Ik was daar om een 180cc luchthapper te halen voor de remschijf aan de voorkant. Dit omdat hij de standaard luchthapper nog had liggen en die vervangen had voor een carbon versie.
Het luchthappertje
Hier even aan het voorspatbord gehangen.
vervolgens was ik weer in Haarsteeg bij jorri geweest om een rugkussentje te halen voor mijn straat dragster. Ik zag een radiateur liggen die flink verrot was. dus ik vragen waar ie van was en wat ie er mee deed. Het bleek een runner radiateur te zijn en die mocht ik zo van hem meenemen. tof!
Dit leek mij namenlijk een prima optie om als 2e radiateur te nemen. en ja hoor! 2 ophangoogjes verbuigen en het past zonder dingen aan te passen!
Het runner radje erop. de orginele radiateur komt er boven te staan.
Ook mijn kat vond het 180cc luchthappertje te erg
zoals jullie op de foto's zien stond mijn frame nog netjes in de orginele fabrieks poedercoat. hier was ik wat op uitgekeken en past dalijk ook niet meer perfect in het geheel van het design van kleuren. dus wat doe je. je stript de patient volledig (3 kappen en een mono arm) en je dumpt het neer op je werk.
De patient
Hier zit een sticker met het framenummer erop. (aangezien het framenummer op een plaat zat die is weggeslepen voor de carburateur wil ik toch op deze manier laten zien dat het gewoon een eerlijk frame enzo is overigens afgeplakt voor het spuiten en het plekje roest was na deze foto gestraald.
toen het klimrek in de spuitcabine gehangen
zodat het er na een kwartiertje zo uit zag
Zijdeglans RAL9005 (gitzwart)
zoals je ziet zijdeglans. Ik heb voor zijdeglans lak gekozen omdat dit de stevigheid en de bescherming bied van hoogglans lak en omdat het snel droogt. Zodat je al snel erna blanke lak eroverheen kan spuiten wat het laksysteem zoutwaterbestendig maakt. niet dat het ooit in aanraking komt met zout water maar het is steviger dan alleen blanke lak of alleen hoogglans lak
hier dus met blanke lak erop
en nog 1
Frame weer thuis Ik weet niet of ik het zwart laat of dat ik er nog een blackchrome laag overheen spuit. maar dat kan altijd nog, dus we zien wel.
Ik was wel weer uitgekeken op de kleur van de kappen (1x mee gereden) dus ook die gingen naar men werk
de zooi in de kofferbak van me auto
waar ik ze vervolgens in een epoxy primer met een afgrijselijke kleur heb gespoten (geloof me...in het echt is het NOG lelijker!)
klein voorproefje van hoe de stand eruit gaat zien van de dragster
kersenhout in hoogglans afgelakt bling bling
maar terug bij de scooter. als je bij een dragster het achterspatbordje eraf haalt krijg je een raar lelijk gat te zien. hoe je het ook op wilt vullen met behoud van je spatbord (gehalveerd) of gaas...het blijft lelijk.
Dus ik vond het tijd worden om dat is ff in orde te maken. een mooi opvul stukje gemaakt dus
in het echt is het echt super. naadjes van nog geen halve mm dik. de orginele underseat lijkt er niet mooi in te passen maar dit komt omdat die niet goed vast zit (enkel het tape wat op de foto te zien is )
De underseat loopt bij een dragster door tot net onder de buddy. die schroef je daar vast op het stukje frame dat ik eerder heb weg geslepen. als ik die flap liet zitten had mijn slijpwerk voor niks geweest. als ik deze flap had weggezaagd had je een raar uitzicht in mijn underseat wat natuurlijk niet een prijswinnend uiterlijk geeft. dus ik heb de hetelucht fohn gepakt en deze flap omgebogen zodat ie netjes gelijk loopt met de buddybak.
je ziet de flap naar boven staan hier. de ophangoogjes hou ik erin omdat dit ook de nieuwe manier wordt om hem weer goed vast te zetten
en toen begon alle ellende. Ik ging weer eens ff kijken wat ik met overgebleven lak uit kon vreten. ik vind candy lakken altijd wat hebben. dus ga je kijken wat je aan lakken over hebt en wat je kan gebruiken om een candy lak te maken. gelukkig was alles in huis en begon ik er maar aan. meteen maar verschillende versies gemaakt (scheikunde...heerlijk)
Ik heb dus verschillende ondergronden gemaakt en gekeken wat het mooiste resultaat gaf. allereerst een paarse candy gemaakt op een zwarte ondergrond. Dit is uiteindelijk zo donker geworden dat het vrijwel niet op een foto is te zien.
zwarte ondergrond op mijn voorspatbord. vrijwel geen resultaat. (king of blanke lak?)
hier zie je links op de foto een heeeeele vage kleur paars..
Dit ging hem dus niet helemaal worden.
Antraciet grijze lak er maar bij gepakt en daar maar eens mee gaan kutten.
gespoten op de hugger (spatbord vlak boven het achterwiel) en daaroverheen de home made candy lak.
Ik had de candy iets te arm aangemaakt waardoor ie niet perfect dekte. dit zie je dus ook aan de dikke lakrand onderaan het spatbord.
het hartje van ome bob ging al wel sneller kloppen toen ie dit al zag en wist dat er dus succes in het experiment zat(A)
Dus de candy werd rijker gemengd en met 2 knikkers in de spuit moest het volgens mij wel gaan lukken...
moment voor een harde plasser de kleur is moeilijk op de foto te krijgen, het is in het echt wat paarser en vooral een stuk donkerder. het ziet er verder absoluut super super super uit!
vooral in het donker en bij sfeerlicht! je zou dan zweren dat het zwart was totdat je er een fel lampje op zet (in dit geval van men telefoon )
Het staat overigens nog niet vast of ik deze kleur erop hou ja of nee. we zien wel. als ik iets specialers gemaakt krijg gaat dat er misschien wel op
Ook heb ik nog een stage6 R/T wingbell gekocht ondertussen
hier geen foto's van, maar iedereen weet wel hoe een koppelingshuis eruit ziet he
en bij deze nog even mijn excuses voor Inne want ik had beloofd foto's erop te zetten van wat je met de ST.net stickers kunt doen. de foto's zijn nogal mislukt (niet scherp.) Ik zal morgen nieuwe foto's maken van de underseat die bewerkt is met stickers van wat tuning merken. deze zijn op een speciale manier te zien onder de candy lak (bij andere lichtval staan ze er spokerig in)
tot de volgende update
----------UPDATE 21-10-07-------------
En zo ben ik vandaag weer verder gegaan met het klaarmaken van de kappen.
nadat ik nog steeds weg was van het zelfgemaakte kleurtje heb ik maar besloten haar in die kleur te houden. zo gezegd, zo gedaan.
Dus ik ben de rest van de kappen gaan klaarmaken voor het spuiten. uiteraard na het schoonmaken ben ik begonnen met schuren en vervolgens heb ik de kappen in zilvergrijs gelakt.
Allereerst een foto van de voorkap met candy lak bij daglicht. (dankzij een waardeloze zomer kon ik nog steeds niks duidelijk in beeld brengen)
De foto die gisteren niet gelukt was vandaag maar opnieuw gemaakt.
Maar terug naar vandaag. de kappen in het zilvergrijs gespoten.
duidelijk 2 achterkappen
De mono seat. nog steeds met vlam erin
De underseat.
en het speciale blokje wat tussen de underseat en achterlicht komt
En gelukkig had ik het recept voor de lak opgeschreven en waren alle benodigde spullen nog op vooraad en kon ik weer gaan mengen.
candy in de mengbeker
candy op de monoseat
op de underseat
en op de 2 achterkappen
weer genoeg gedaan dus op een avond. het zweet staat nog in men bilnaad
Morgen een nieuwe update van wat motorisch spul denk ik
Bob
------------UPDATE 01-09-2007----------------
Niet spectaculair veel gebeurd maar wel ff wat foto's gemaakt
De ex startmotor behuizing ook ff goud gespoten. Ik zoek nog steeds een manier om die kleur met goed licht op de foto te krijgen aangezien het net als echt goud eruit ziet.
monoseat nog een keer in de blanke lak gezet
close up van het achterkantje van de mono seat
De lekkere donkere aars van de dragster
Ik vond de buddybak van binnen wel wat saai geworden. zo glad en alles. dus ik dacht dan maak ik een punt van binnen. zo gezegt zo gedaan en pakte een stuk schuimrubber. een punt eruit gehaald en die een beetje op maat geknipt en gesneden. vervolgens heb ik die in de blanke lak gedrenkt en de onderkant volgespoten met lijm. toen de punt blindelinks in men buddy geramd en 5 seconden later zat ie vast het verdere plan is nu om het zadel te laten bekleden in creme leer. die kleur van het leer ga ik weer namaken en daar wordt de buddybak in gespoten. vervolgens spuit ik dan het ''logo'' van italjet aan de binnenkant erin (is een soort haak) in die haak zal de punt komen te vallen en daarnaast zal er ITALJETmoto komen te staan. op de punt komen mini stickers van italjet, stage6, keihin en MK.
De punt!
de punt in de plamuur (ongeschuurd)
De vorm van de punt zal nog wat aangepast worden aangezien dit net een pyramide is het voordeel van het uitgeharde stuk schuimrubber is, is dat het nu schuurbaar is en makkelijk in vorm te brengen is (zie het als polyester matjes met hars)
Ik heb gisteravond flink zitten poetsen op wat onderdelen. De HPI is hoogglans gepolijst net als de koppeling, startkoppeling, starterkrans en de bougie (JA ook die is hoogglans nu). Ook vond ik het matte rode kunstof van de HPI bobine en CDI lelijk. deze heb ik dus hoogglans gepoetst
de onderdelen op een rij rond een DUBcity cadillac escalade
deltaclutch, HPI, stage6 wingbell, MK pro race 2 (kop krijgt nog een andere kleur want deze heeft 2 krasjes opgelopen vorige week )en NGK bougie
startkoppeling, Top nardo deksel (spuit ik nog in de blanke lak om de orginele kleur te behouden en dat ie niet echt vies kan worden.) Doppler krukas (gaat nog een keer een RHQ worden ) en starterkrans
hier nog 1 met VL14 stage6 halfpoulie en multivar erbij
shiny carterkap 8)
Ik had al verteld dat ik wat speciaals mistte aan de candylak.
Ik denk dat deze serie metalflakes daar verandering in gaat brengen
lastig op de foto te krijgen maar het komt wel goed als de zon een keer schijnt
----------------UPDATE 06-09-97----------------
Gisteravond toch maar weer terug naar men werk gegaan om een dosis metalflakes te spuiten.
Had er gewoon ff zin in
Ik zat ff te verzinnen hoe ik het nou het slimste aan kon pakken.
Normaal meng je ze door de blanke lak heen en spuit je het op een object. omdan vervolgens de volgende dag weer te schuren, weer blanke lak spuiten, weer schuren en de laatste laag blanke lak spuiten.
Ik wilde dus sneller werken en vond een makkelijke oplossing
Zijdeglans blanke lak. Droog binnen 10 minuten en hard na een uur of 5.
Dus het was tijd om te proberen!
een brei van goude en paarse metalflakes door zijdeglans blanke lak gemengd. Goed roeren, in je spuit donderen zonder filter, 2 knikkers in je spuit, goed schudden en spuiten maar!
De flakes in de zijdeglans lak die nog glimt omdat het nat is. je ziet hoe grof de lak is geworden door de flakes.
Ook hier zie je dat het vrij grof werd.
Het voordeel van de flakes in de zijdeglans lak is dat je al 1 stap over kan slaan. want aangezien deze snel droogt kun je daarna al vrij snel 2 lagen normale blanke lak erop spuiten. wat dus al een schuurstap minder is en beter voor de flakes (je schuurt ze niet kapot zodat ze mooier blijven en beter van kleur zijn/blijven. ook heb je meteen een dikkere laklaag wat uiteraard mooier is omdat je meer diepte krijgt).
op het voorspatbord ook nog alleen zilveren flakes gespoten om te proberen. Ik vond het te kitcherig en de nozzle van men spuit was net te klein waardoor de flakes er niet lekker en gelijkmatig uit kwamen.
Hier in 2 lagen blanke lak. nog steeds een klein beetje grof,
het verschil van de mono seat met het spabordje ernaast is dat er bij het spatbordje ook zilveren flakes tussenzitten. ook dit vond ik net Te worden. als alles de definitieve lak krijgt zullen er ook minder gouden flakes toegevoegd worden. morgen ff wat nieuwe foto's van de mono seat met weer 2 blanke lak lagen erop (nu wel glad). Ik zal ze in de zon nemen als deze eens een keer gaat schijnen
achterkap van de straatdragster ook ff een nieuw blanke lak laagje gegeven omdat er een krasje in zat
-------------UPDATE 18 NOVEMBER 2007---------------
Vorige week het blokje weg gebracht naar Barry van Fred motoren.
Deze tuned het blokje verder, tuned de cilinder en monteert de ontsteking en stelt die af.
Gelijk kreeg ik zijn kapjes mee om deze van ''iets met zwart en oranje te spuiten''
Dikke prima dus! heb zen kappen in een soort rainbow zwart gespoten
Voorkapje
en het achterkantje met het oranje vlak voor de startnummers
Zip gaat dus stage6 cup rijden
----------------UPDATE 22 november 2007------------------
Ik ben weer even lekker bezig geweest vandaag
De mono arm onder de dragster vandaan gehaald en de achterbrug erbij gepakt,
hup naar men werk en spuiten maar eerst ff alles perfect netjes geschuurd ontvet en in de nat-in-nat primer gezet.
Ik vond het tijd voor wat kunst
BLACKCHROME!
Ook dit heb ik weer zelf verzonnen om het op deze manier te doen. Heb nu 2 types gemaakt. De 1e versie is als de ''normale'' vorm, een donkergrijze tint.
de 2e heb ik een gouden tint gegeven. aangezien er meer goud voor gaat komen in de socoter heb ik de 2e versie op de onderdelen gespoten
aanschouw!!
Vlnr, de rechterkant van de achterbrug, de mono arm (heb alleen de naaf gespoten, rest van de mono arm is ''gewoon'' chroom) en de linkerkant van de achterbrug.
en de linkerkant van de achterbrug (kant die op het carter rust)
Volgende update zal wel van het blokje zijn wat ik terug krijg van Barry
dag hoorr!
--------------------UPDATE 25 NOVEMBER 2007---------------------
Ik had wat stickers laten maken bij Inne
deze zijn dus nu geplakt
Het grote (letterlijk) voorbeeld:
en de sticker die ik zelf heb ontworpen en heb laten maken door Inne
let niet op de viesheid van alle dingen want de chrome wielen zitten nog ff onder men straat dragster
je ziet dat ik er nog wel het DUB logo heb onder gemaakt
de 1en van 11'' heb ik afgekeken van het logo van 21'' van TIS. dus 11'' TIS nu!
Morgen waarschijnlijk blokje terug van barry!
Dat gaat dus dinsdagavond samen met het frame, carburateur, cilinderkop, brandstof filter en helm ook blackchrome worden!
----------------------UPDATE 26 NOVEMBER 2007--------------------------
Barry had wat spullen voor me geregeld (nogmaals bedankt kerel! )
Stage6 vertanding 13/43 primair
en nog een keer uit de verpakking
Metrakit lagersetje
Terug naar het optische gedeelte
Afdekdop van de verchroomde mono arm black chrome gespoten
de mono arm compleet (kwijl kwijl)
Sticker van SIS bij Inne laten maken
stuurnaaf is dus blackchrome, de rest verchroomd. het homokineet rubber wordt nog vervangen voor een leren stofhoes (creme leer )
vanavond foto's van het blokje en ook dat het al black chrome is gespoten samen met nog een berg onderdelen!
latersch
-------------UPDATE 26 NOVEMBER 2007 PART 2-----------------
Toch maar weer terug gegaan naar mijn werk om wat spullen te spuiten (blijf bezig ja)
om te beginnen met de buddybak. Deze moest wit worden. Dus ik in mijn garage thuis de buddybak pakken, ziet mijn oog toch ineens een potje parelmoer wit staan... dus deze ook maar meegenomen en de buddy verder strak gemaakt en gespoten
allereerst gewoon normaal wit
vervolgens parelmoer (is dezelfde kleur als orgineel op een toyota aerox zit (DuPont 1501 white pearl )
dan komt nu iets wat velen van jullie zou verbazen dat ik zelfs DAT spuit
De carburateur
valstroom in orginele toestand
toen zwart. deze is later blackchrome gespoten alleen mijn telefoon was leeg
kilometer teller. deze is bij een dragster chroom met een kwarte rand erin. en dan weer een randje chroom bij het glas. het onderste gedeelte is nu black chrome en dan boven het zwarte randje weer normaal chroom (om het idee van de mono arm ook weer terug te krijgen)
de teller zwart. later black chrome alleen mijn batterij bleef maar leeg
morgen dus nieuwe foto's
even voor het makkelijke nu mijn setup is ff op een rij zetten
Cilinder: Metrakit pro race 2 - Barry tuned
Krukas: Power 1 pen 12
Carters: minarelli horizontaal - Barry tuned
Membraam: Malossi MHR VL14
Spruitstuk: home made Heiko --> zelf gemaakt CNC spulletje
Carburateur: Keihin TA-09 28mm valstroom - Heiko tuned
Luchtfilter: Stage6 breed model (rood)
Vario: Malossi MHR 2005
Halfpoulie: Stage6 CNC drive (ik laat nog de MHR afdraaien)
Snaar: Malossi MHR overrange
Poulies: Malossi MHR overrange
Koppeling: Malossi MHR deltaclutch 107mm
Koppelingshuis: Stage6 R/T
Vertandingsdeksel: Top performance Nardo
Vertanding: Stage6 13/43 (13t tussen tandwiel)
Tussentijdse afstelling voordat het uit elkaar ging
Sproeier: 140
Trekveren: Malossi MHR zwart
Drukveer: Malossi MHR rood
Rollen: 3.9gr
squish: 0.57
dag hoooorrrr
--------------------UPDATE 3 DECEMBER 2007-----------------------
Ik heb weer lekker zitten werken het afgelopen weekend
De carburateur heb ik even mooi bewerkt door de letters,nippels, kelk en chokehendel te polijsten
Ook heb ik hem even opengemaakt om alles te checken en te smeren want ik ben werkelijk als de dood dat mijn gas blijft hangen
maargoed, FEAUTEAUX!!:+
Beetje onscherp (op de achtergrond is de emmer wel scherp:|)
De kelk. Ik heb hem zondag wat beter gepolijst en nu blinkt ie dus als een gek
Op de achtergrond mijn straat dragster
Overrange poulies vind ik er maar gaar uit zien nieuw...dus wat doe je dan!?
Polijsten
De delta clutch is ook gepolijst aan de ''zichtkant''
De verstevigingsbeugel is ook gepolijst en dat is te zien in het spiegelbeeld van mijn poulies.
Te geil
Ong een uurtje geleden nog even de achterkappen ge-airbrushed.
IK zou ik niet zijn als dat geen vlammen werden!
maar ik wilde dit keer geen opzichtige vlammen maar gewoon iets straks en heel rustigs.
Dit werd het dus!
Ook op de underseat gewoon een strakke vlam met aan de zijkanten een strak en een nevelig lijntje voor een mooie overgang van kapwerk naar underseat
Overigens ben ik ingeschreven voor sprints seizoen 2008 in Scooter70
Morgen zal er wel weer iets nieuws te melden zijn
latersch!:+
-----------------UPDATE 6 DECEMBER 2007-----------------
Kreeg vandaag wat foto's van barry via de telefoon
Carter was al een tijdje in elkaar gezet Nieuwe power1 pen12 krukas erin, nieuwe 13/43 13t tussentandwiel stage6 vertanding, en het nieuwe Nardo dekseltje
Ik zoek alleen nog een manier om het vertandings deksel MOOI aan te passen op overrange. Ik zat zelf te denken om een bovenfrees te pakken en laagje voor laagje af te fresen en dan de boel glad te schuren... Ik zie het wel
Cilinder en carter zien er absoluut super uit!!
Tnx Barry!!
Ook de achterkap nog wat leuks mee gegeven
Keihin
Castrol
Malossi
Blokje zal ik vandeweek wel hebben, ga nu naar mijn werk terug om de voorkap af te maken
Dag hooorrr!
--------------------UPDATE 19 DECEMBER 2007--------------------
Het spuitwerk is allemaal klaar nu.
Eigenlijk sneller dan verwacht dus ik vind het best
de binnenkappen zijn nu perfect spiegelend zwart (ook RAL9005)
Ooit gaat de dragster wel een andere kleuren(combo) krijgen, maar tot nu toe is het wel allemaal zeer geslaagd.
Telefoon was weer eens leeg, dus zal morgen foto's posten
Tevens begin ik morgen met het frame naar de garage halen, om het daar vervolgens verder op te bouwen
----------------UPDATE 22 DECEMBER 2007-------------------
De opbouw is van start!!!
Hierna dus weer snel naar binnen want manmanman wat was het koud
En toen...een vrijdagavond bij Fred motoren eindigde mooi
een prachtig nieuwe C21
:love::love:
Ben nu druk bezig met het blokje verder op te bouwen en alles netjes af-en weg te werken
Alvast fijne feestdagen voor iedereen!!!
--------------------UPDATE 26-12-07----------------------
Het ophoogplaatje is omgebouwd tot spruitstuk
er zit dus nu een Stage6 spruitstuk rubber voor een speedfight op, als inlaat
De basis. Een Fred Motoren membraam ophoogplaatje
Gaatjes uitgemeten en geboord. Tevens gelijk getapt met het tapsetje van Elwin:*
MAAR... Door deze opstelling werden er 2 montage gaatjes voor de helft geblokkeerd door het spruitstuk zoals te zien is op de foto hieronder:
Daar heb ik dus een simpele oplossing voor gevonden
stukje alu in het tapsetje van elwin en smelten maar met dat spruitstuk!
Alles strak gemonteerd. Maar alleen voor het passen.
Het vorige beun spruitstuk wat ik had pastte allemaal maar net net net.
Dit is in totaal zo'n 4mm hoger, wat dus al problemen ging opleveren met het passen. De carb moet nu iets schuiner gemonteerd worden, wat ik nog niet helemaal vertrouw.
het moet in ieder geval wel goedkomen
onder toeziend oog van de godin moet alles goedkomen
Het was ook wel eens tijd voor daglicht foto's en om het hele spul eens naar buiten te rijden! Dus ook maar even gedaan en wat spullen bekeken in het daglicht.
:love:
p0rno
Binnenkap lag eraf voor wat elektra werk Zoals ik misschien al eerder heb gezegt, wil ik alles kunnen bedienen vanaf 1 knop De orginele lichtschakelaar
Voorband zo snel mogelijk veranderen
Stickers lijken wit op deze foto, maar ze zijn dus zilvergrijs
Morgen maar eens de remmen erop zetten, en alles testbank klaar maken!
Fijne jaarwisseling en iedereen veel succes in 2008!!!
:*
Maar ik ben Bob en kom uit Dordrecht, ben 19 en al vanaf men 15e flink met scooters bezig.
Het begon bij mij als bij zovelen met een Puch Maxi. Maar mijn broer had ooit een Italjet Dragster nieuw gekocht en daar reed ie al zo'n 2 jaar niet meer op en stond te vestoffen in de garage. Na lang aandringen mocht ik die van hem overkopen. tijdje op gereden en toen begonnen mij wat dingen te iriteren. een paar krasjes die mijn broer al had aangestipt, maar als spuiter zijnde kun je daar niet tegen. Dus van de orginele kleur zwart ging het over naar parelmoer wit met cameleon vlammen
De dragster toen ie nog zwart was
Na het nieuwe lakwerkje
toen was ik een keer aan het rijden en begon de scooter een raar geluid te maken en ineens KLAK. vastgelopen olie was op en het lampje van de olie was blijkbaar kapot.
Dus wat doe je dan? inkopen doen
het werd ineens van volledig standaard naar:
Malossi MHR team
Doppler endurance krukas
Malossi MHR multivar
Malossi MHR ventilvar
Malossi MHR kevlar snaar
Malossi MHR deltaclutch
Dell'orto 21mm
Er zat intussen weer wat schade op de kappen na een lelijke schuiver te hebben gemaakt. Dus dat werd weer overspuiten! de scooter werd weer volledig gestript en er kwamen weer nieuwe onderdelen. Ook werd er het nodige verchroomd, namenlijk:
Velgen
Mono-arm
Stuurvork
carterkap (na wat freeswerk)
waterpompdeksel
en dit zag er na wat ruw opbouw werk ongeveer zo uit
Ook werd er een andere cilinder gekocht. een Metrakit Pro Race 2.
Hier heb ik hem even mee gestart en daarna heeft het project ongeveer een jaar stil gestaan wegens tijdgebrek (werkdagen van 12/13 uur vaak 6 dagen in de week)
Ik was het na een jaar dus zat bij die werkgever vanwege wat persoonlijke redenen. Intussen weer een andere werkgever met iets minder zware werkdagen en dat betekend dus tijd voor het project zou je denken!
er zijn de nodige agenten die hiervoor roet in het eten gooiden en zo kwam ik op vreselijke boete bedragen voor de meest lompe dingen (geen achterlicht, gare band, geen verzekering en kenteken (was een scooter aan het klaarmaken voor de RDW) werd ik weer boos meteen belediging van ambtenaar in functie, alcohol controle, noem maar op.
Maar intussen is alles afbetaald en kan alles weer volop starten. Ik had ondertussen nog een aanbod gekregen van elwin (abels hier op het forum)die ik niet kon weigeren. Namenlijk een 28mm Keihin TA-09 valstroom. Dus die was ook al weer binnen incl spruitstuk.
De keihin
En nog een, met waak kat
Ook was ik tussendoor nog ff een keer bij Fred motoren voor een maatje van me en ik kon die HPI '06 dus niet laten liggen.
Als u uw hoofd 90 graden kanteld is het duidelijk
De Keihin had ik ook ff gemonteerd om te kijken hoe ik mijn gaskabel moest leggen en of het ging met het orginele subframe. Zoals je ziet past het alleen als ik er een ophoogblokje tussendoe niet meer. Maar ik leen nog een keer de Kiesler subframe verlenger van een maatje van me en ff kijken of het dan ook nog goed gaat, zo ja koop ik er ook een.
Dit stuk frame irriteerde mij en de carburateur. netjes weggeslepen zodat het filter de buddy in kan. (stage6 dubbellaag rechthoekig model - rood)
Uiteraard ff een mooi beugetje gemaakt om de gaskabel in te geleiden. deze kun je op het spruitstuk schroeven en komt dan netjes bij de gasklep te zitten.
Zo zit ie dus op het spruitstuk.
Ik was het carter ook een beetje zat. Het was gewoon een carter zoals iedereen had en dat vind ik dan weer niks. Dit moest eens grondig aangepast worden. Zowel de binnen als de buitenkant.
Als eerste het lelijke uitstulpsel van de middenbok weg. Dit is later met de afbraamschijf helemaal netjes gemaakt
het spoelkanaaltje dicht gemaakt van de ontstekingskant. Deze boor ik uiteraard weer door bij de cilinder kant.
de gaatjes met schroefdraad waar je je carterkap op schroeft heb ik ook maar mooi vloeiend naar achteren laten lopen. (ook aan de onderkant )
Ook aan de voorkant de ophangoogjes van het std filter weggehaald. Ook dit is afgewerkt met de braamschijf en het overgebleven deukje is opgevuld
Ik ga binnenkort weer verder ermee. Dan is het frame aan de beurt voor een chroom beurtje en staat er een nieuw lakje in de planning Ook het blokje wordt dan verder afgetuned en de cilinder laat ik nog tunen. Door wie? Dat weet ik nog niet. Ik denk HD ow twins, maar als Fred motoren een mooie prijs rekent voor mooi werk laat ik het het liefste daar doen Binnenkort daar eens ff binnen wandelen Ook ga ik nog ff 13/44 vertanding, Galfer remschijven, stage6 type2 rempotdeksels en stage6 remhevels halen. Misschien ook nog Doppler remleidingen op maat laten maken.
Het waterpompdeksel is intussen aangepast en deze gaat opnieuw verchroomd worden. Deze heeft namenlijk nu geen functie meer dankzij het reich waterpompje
Het doel is vooral om in 2008 te gaan sprinten. Niet om te winnen maar om gewoon beetje mee te blazen.(dragster is toch veel te zwaar) Vooral op testbanken en customshows zal ik te vinden zijn. Elk jaar wil ik iets nieuws proberen qua setup. dus als dit lekker gaat lopen komt er nog een NX kitje op. maar niet zoals iedereen het natte systeem, maar het droge systeem (gewoon om weer eens lekker eigenwijs en anders te zijn)
Ik probeer het maximale uit de prorace2 te trekken totdat ie vast naait of er geen hogere score meer haalbaar is. Misschien een MHR cross volgend jaar OF nog wat extremer, TCR
Updates zullen altijd volgen in de 1e post
------------UPDATE 20-10-07--------------
Tijdje niks meer van me laten horen. Maar ik heb absoluut niet stil gezeten!
Allereerst ben ik even bij Martijn in Zoetermeer geweest. (Dragster180 project hier) Het was erg gezellig en natuurlijk de vloer ondergekwijld van zijn dragster...als je dit leest, nogmaals mijn complimenten!
Afijn. Ik was daar om een 180cc luchthapper te halen voor de remschijf aan de voorkant. Dit omdat hij de standaard luchthapper nog had liggen en die vervangen had voor een carbon versie.
Het luchthappertje
Hier even aan het voorspatbord gehangen.
vervolgens was ik weer in Haarsteeg bij jorri geweest om een rugkussentje te halen voor mijn straat dragster. Ik zag een radiateur liggen die flink verrot was. dus ik vragen waar ie van was en wat ie er mee deed. Het bleek een runner radiateur te zijn en die mocht ik zo van hem meenemen. tof!
Dit leek mij namenlijk een prima optie om als 2e radiateur te nemen. en ja hoor! 2 ophangoogjes verbuigen en het past zonder dingen aan te passen!
Het runner radje erop. de orginele radiateur komt er boven te staan.
Ook mijn kat vond het 180cc luchthappertje te erg
zoals jullie op de foto's zien stond mijn frame nog netjes in de orginele fabrieks poedercoat. hier was ik wat op uitgekeken en past dalijk ook niet meer perfect in het geheel van het design van kleuren. dus wat doe je. je stript de patient volledig (3 kappen en een mono arm) en je dumpt het neer op je werk.
De patient
Hier zit een sticker met het framenummer erop. (aangezien het framenummer op een plaat zat die is weggeslepen voor de carburateur wil ik toch op deze manier laten zien dat het gewoon een eerlijk frame enzo is overigens afgeplakt voor het spuiten en het plekje roest was na deze foto gestraald.
toen het klimrek in de spuitcabine gehangen
zodat het er na een kwartiertje zo uit zag
Zijdeglans RAL9005 (gitzwart)
zoals je ziet zijdeglans. Ik heb voor zijdeglans lak gekozen omdat dit de stevigheid en de bescherming bied van hoogglans lak en omdat het snel droogt. Zodat je al snel erna blanke lak eroverheen kan spuiten wat het laksysteem zoutwaterbestendig maakt. niet dat het ooit in aanraking komt met zout water maar het is steviger dan alleen blanke lak of alleen hoogglans lak
hier dus met blanke lak erop
en nog 1
Frame weer thuis Ik weet niet of ik het zwart laat of dat ik er nog een blackchrome laag overheen spuit. maar dat kan altijd nog, dus we zien wel.
Ik was wel weer uitgekeken op de kleur van de kappen (1x mee gereden) dus ook die gingen naar men werk
de zooi in de kofferbak van me auto
waar ik ze vervolgens in een epoxy primer met een afgrijselijke kleur heb gespoten (geloof me...in het echt is het NOG lelijker!)
klein voorproefje van hoe de stand eruit gaat zien van de dragster
kersenhout in hoogglans afgelakt bling bling
maar terug bij de scooter. als je bij een dragster het achterspatbordje eraf haalt krijg je een raar lelijk gat te zien. hoe je het ook op wilt vullen met behoud van je spatbord (gehalveerd) of gaas...het blijft lelijk.
Dus ik vond het tijd worden om dat is ff in orde te maken. een mooi opvul stukje gemaakt dus
in het echt is het echt super. naadjes van nog geen halve mm dik. de orginele underseat lijkt er niet mooi in te passen maar dit komt omdat die niet goed vast zit (enkel het tape wat op de foto te zien is )
De underseat loopt bij een dragster door tot net onder de buddy. die schroef je daar vast op het stukje frame dat ik eerder heb weg geslepen. als ik die flap liet zitten had mijn slijpwerk voor niks geweest. als ik deze flap had weggezaagd had je een raar uitzicht in mijn underseat wat natuurlijk niet een prijswinnend uiterlijk geeft. dus ik heb de hetelucht fohn gepakt en deze flap omgebogen zodat ie netjes gelijk loopt met de buddybak.
je ziet de flap naar boven staan hier. de ophangoogjes hou ik erin omdat dit ook de nieuwe manier wordt om hem weer goed vast te zetten
en toen begon alle ellende. Ik ging weer eens ff kijken wat ik met overgebleven lak uit kon vreten. ik vind candy lakken altijd wat hebben. dus ga je kijken wat je aan lakken over hebt en wat je kan gebruiken om een candy lak te maken. gelukkig was alles in huis en begon ik er maar aan. meteen maar verschillende versies gemaakt (scheikunde...heerlijk)
Ik heb dus verschillende ondergronden gemaakt en gekeken wat het mooiste resultaat gaf. allereerst een paarse candy gemaakt op een zwarte ondergrond. Dit is uiteindelijk zo donker geworden dat het vrijwel niet op een foto is te zien.
zwarte ondergrond op mijn voorspatbord. vrijwel geen resultaat. (king of blanke lak?)
hier zie je links op de foto een heeeeele vage kleur paars..
Dit ging hem dus niet helemaal worden.
Antraciet grijze lak er maar bij gepakt en daar maar eens mee gaan kutten.
gespoten op de hugger (spatbord vlak boven het achterwiel) en daaroverheen de home made candy lak.
Ik had de candy iets te arm aangemaakt waardoor ie niet perfect dekte. dit zie je dus ook aan de dikke lakrand onderaan het spatbord.
het hartje van ome bob ging al wel sneller kloppen toen ie dit al zag en wist dat er dus succes in het experiment zat(A)
Dus de candy werd rijker gemengd en met 2 knikkers in de spuit moest het volgens mij wel gaan lukken...
moment voor een harde plasser de kleur is moeilijk op de foto te krijgen, het is in het echt wat paarser en vooral een stuk donkerder. het ziet er verder absoluut super super super uit!
vooral in het donker en bij sfeerlicht! je zou dan zweren dat het zwart was totdat je er een fel lampje op zet (in dit geval van men telefoon )
Het staat overigens nog niet vast of ik deze kleur erop hou ja of nee. we zien wel. als ik iets specialers gemaakt krijg gaat dat er misschien wel op
Ook heb ik nog een stage6 R/T wingbell gekocht ondertussen
hier geen foto's van, maar iedereen weet wel hoe een koppelingshuis eruit ziet he
en bij deze nog even mijn excuses voor Inne want ik had beloofd foto's erop te zetten van wat je met de ST.net stickers kunt doen. de foto's zijn nogal mislukt (niet scherp.) Ik zal morgen nieuwe foto's maken van de underseat die bewerkt is met stickers van wat tuning merken. deze zijn op een speciale manier te zien onder de candy lak (bij andere lichtval staan ze er spokerig in)
tot de volgende update
----------UPDATE 21-10-07-------------
En zo ben ik vandaag weer verder gegaan met het klaarmaken van de kappen.
nadat ik nog steeds weg was van het zelfgemaakte kleurtje heb ik maar besloten haar in die kleur te houden. zo gezegd, zo gedaan.
Dus ik ben de rest van de kappen gaan klaarmaken voor het spuiten. uiteraard na het schoonmaken ben ik begonnen met schuren en vervolgens heb ik de kappen in zilvergrijs gelakt.
Allereerst een foto van de voorkap met candy lak bij daglicht. (dankzij een waardeloze zomer kon ik nog steeds niks duidelijk in beeld brengen)
De foto die gisteren niet gelukt was vandaag maar opnieuw gemaakt.
Maar terug naar vandaag. de kappen in het zilvergrijs gespoten.
duidelijk 2 achterkappen
De mono seat. nog steeds met vlam erin
De underseat.
en het speciale blokje wat tussen de underseat en achterlicht komt
En gelukkig had ik het recept voor de lak opgeschreven en waren alle benodigde spullen nog op vooraad en kon ik weer gaan mengen.
candy in de mengbeker
candy op de monoseat
op de underseat
en op de 2 achterkappen
weer genoeg gedaan dus op een avond. het zweet staat nog in men bilnaad
Morgen een nieuwe update van wat motorisch spul denk ik
Bob
------------UPDATE 01-09-2007----------------
Niet spectaculair veel gebeurd maar wel ff wat foto's gemaakt
De ex startmotor behuizing ook ff goud gespoten. Ik zoek nog steeds een manier om die kleur met goed licht op de foto te krijgen aangezien het net als echt goud eruit ziet.
monoseat nog een keer in de blanke lak gezet
close up van het achterkantje van de mono seat
De lekkere donkere aars van de dragster
Ik vond de buddybak van binnen wel wat saai geworden. zo glad en alles. dus ik dacht dan maak ik een punt van binnen. zo gezegt zo gedaan en pakte een stuk schuimrubber. een punt eruit gehaald en die een beetje op maat geknipt en gesneden. vervolgens heb ik die in de blanke lak gedrenkt en de onderkant volgespoten met lijm. toen de punt blindelinks in men buddy geramd en 5 seconden later zat ie vast het verdere plan is nu om het zadel te laten bekleden in creme leer. die kleur van het leer ga ik weer namaken en daar wordt de buddybak in gespoten. vervolgens spuit ik dan het ''logo'' van italjet aan de binnenkant erin (is een soort haak) in die haak zal de punt komen te vallen en daarnaast zal er ITALJETmoto komen te staan. op de punt komen mini stickers van italjet, stage6, keihin en MK.
De punt!
de punt in de plamuur (ongeschuurd)
De vorm van de punt zal nog wat aangepast worden aangezien dit net een pyramide is het voordeel van het uitgeharde stuk schuimrubber is, is dat het nu schuurbaar is en makkelijk in vorm te brengen is (zie het als polyester matjes met hars)
Ik heb gisteravond flink zitten poetsen op wat onderdelen. De HPI is hoogglans gepolijst net als de koppeling, startkoppeling, starterkrans en de bougie (JA ook die is hoogglans nu). Ook vond ik het matte rode kunstof van de HPI bobine en CDI lelijk. deze heb ik dus hoogglans gepoetst
de onderdelen op een rij rond een DUBcity cadillac escalade
deltaclutch, HPI, stage6 wingbell, MK pro race 2 (kop krijgt nog een andere kleur want deze heeft 2 krasjes opgelopen vorige week )en NGK bougie
startkoppeling, Top nardo deksel (spuit ik nog in de blanke lak om de orginele kleur te behouden en dat ie niet echt vies kan worden.) Doppler krukas (gaat nog een keer een RHQ worden ) en starterkrans
hier nog 1 met VL14 stage6 halfpoulie en multivar erbij
shiny carterkap 8)
Ik had al verteld dat ik wat speciaals mistte aan de candylak.
Ik denk dat deze serie metalflakes daar verandering in gaat brengen
lastig op de foto te krijgen maar het komt wel goed als de zon een keer schijnt
----------------UPDATE 06-09-97----------------
Gisteravond toch maar weer terug naar men werk gegaan om een dosis metalflakes te spuiten.
Had er gewoon ff zin in
Ik zat ff te verzinnen hoe ik het nou het slimste aan kon pakken.
Normaal meng je ze door de blanke lak heen en spuit je het op een object. omdan vervolgens de volgende dag weer te schuren, weer blanke lak spuiten, weer schuren en de laatste laag blanke lak spuiten.
Ik wilde dus sneller werken en vond een makkelijke oplossing
Zijdeglans blanke lak. Droog binnen 10 minuten en hard na een uur of 5.
Dus het was tijd om te proberen!
een brei van goude en paarse metalflakes door zijdeglans blanke lak gemengd. Goed roeren, in je spuit donderen zonder filter, 2 knikkers in je spuit, goed schudden en spuiten maar!
De flakes in de zijdeglans lak die nog glimt omdat het nat is. je ziet hoe grof de lak is geworden door de flakes.
Ook hier zie je dat het vrij grof werd.
Het voordeel van de flakes in de zijdeglans lak is dat je al 1 stap over kan slaan. want aangezien deze snel droogt kun je daarna al vrij snel 2 lagen normale blanke lak erop spuiten. wat dus al een schuurstap minder is en beter voor de flakes (je schuurt ze niet kapot zodat ze mooier blijven en beter van kleur zijn/blijven. ook heb je meteen een dikkere laklaag wat uiteraard mooier is omdat je meer diepte krijgt).
op het voorspatbord ook nog alleen zilveren flakes gespoten om te proberen. Ik vond het te kitcherig en de nozzle van men spuit was net te klein waardoor de flakes er niet lekker en gelijkmatig uit kwamen.
Hier in 2 lagen blanke lak. nog steeds een klein beetje grof,
het verschil van de mono seat met het spabordje ernaast is dat er bij het spatbordje ook zilveren flakes tussenzitten. ook dit vond ik net Te worden. als alles de definitieve lak krijgt zullen er ook minder gouden flakes toegevoegd worden. morgen ff wat nieuwe foto's van de mono seat met weer 2 blanke lak lagen erop (nu wel glad). Ik zal ze in de zon nemen als deze eens een keer gaat schijnen
achterkap van de straatdragster ook ff een nieuw blanke lak laagje gegeven omdat er een krasje in zat
-------------UPDATE 18 NOVEMBER 2007---------------
Vorige week het blokje weg gebracht naar Barry van Fred motoren.
Deze tuned het blokje verder, tuned de cilinder en monteert de ontsteking en stelt die af.
Gelijk kreeg ik zijn kapjes mee om deze van ''iets met zwart en oranje te spuiten''
Dikke prima dus! heb zen kappen in een soort rainbow zwart gespoten
Voorkapje
en het achterkantje met het oranje vlak voor de startnummers
Zip gaat dus stage6 cup rijden
----------------UPDATE 22 november 2007------------------
Ik ben weer even lekker bezig geweest vandaag
De mono arm onder de dragster vandaan gehaald en de achterbrug erbij gepakt,
hup naar men werk en spuiten maar eerst ff alles perfect netjes geschuurd ontvet en in de nat-in-nat primer gezet.
Ik vond het tijd voor wat kunst
BLACKCHROME!
Ook dit heb ik weer zelf verzonnen om het op deze manier te doen. Heb nu 2 types gemaakt. De 1e versie is als de ''normale'' vorm, een donkergrijze tint.
de 2e heb ik een gouden tint gegeven. aangezien er meer goud voor gaat komen in de socoter heb ik de 2e versie op de onderdelen gespoten
aanschouw!!
Vlnr, de rechterkant van de achterbrug, de mono arm (heb alleen de naaf gespoten, rest van de mono arm is ''gewoon'' chroom) en de linkerkant van de achterbrug.
en de linkerkant van de achterbrug (kant die op het carter rust)
Volgende update zal wel van het blokje zijn wat ik terug krijg van Barry
dag hoorr!
--------------------UPDATE 25 NOVEMBER 2007---------------------
Ik had wat stickers laten maken bij Inne
deze zijn dus nu geplakt
Het grote (letterlijk) voorbeeld:
en de sticker die ik zelf heb ontworpen en heb laten maken door Inne
let niet op de viesheid van alle dingen want de chrome wielen zitten nog ff onder men straat dragster
je ziet dat ik er nog wel het DUB logo heb onder gemaakt
de 1en van 11'' heb ik afgekeken van het logo van 21'' van TIS. dus 11'' TIS nu!
Morgen waarschijnlijk blokje terug van barry!
Dat gaat dus dinsdagavond samen met het frame, carburateur, cilinderkop, brandstof filter en helm ook blackchrome worden!
----------------------UPDATE 26 NOVEMBER 2007--------------------------
Barry had wat spullen voor me geregeld (nogmaals bedankt kerel! )
Stage6 vertanding 13/43 primair
en nog een keer uit de verpakking
Metrakit lagersetje
Terug naar het optische gedeelte
Afdekdop van de verchroomde mono arm black chrome gespoten
de mono arm compleet (kwijl kwijl)
Sticker van SIS bij Inne laten maken
stuurnaaf is dus blackchrome, de rest verchroomd. het homokineet rubber wordt nog vervangen voor een leren stofhoes (creme leer )
vanavond foto's van het blokje en ook dat het al black chrome is gespoten samen met nog een berg onderdelen!
latersch
-------------UPDATE 26 NOVEMBER 2007 PART 2-----------------
Toch maar weer terug gegaan naar mijn werk om wat spullen te spuiten (blijf bezig ja)
om te beginnen met de buddybak. Deze moest wit worden. Dus ik in mijn garage thuis de buddybak pakken, ziet mijn oog toch ineens een potje parelmoer wit staan... dus deze ook maar meegenomen en de buddy verder strak gemaakt en gespoten
allereerst gewoon normaal wit
vervolgens parelmoer (is dezelfde kleur als orgineel op een toyota aerox zit (DuPont 1501 white pearl )
dan komt nu iets wat velen van jullie zou verbazen dat ik zelfs DAT spuit
De carburateur
valstroom in orginele toestand
toen zwart. deze is later blackchrome gespoten alleen mijn telefoon was leeg
kilometer teller. deze is bij een dragster chroom met een kwarte rand erin. en dan weer een randje chroom bij het glas. het onderste gedeelte is nu black chrome en dan boven het zwarte randje weer normaal chroom (om het idee van de mono arm ook weer terug te krijgen)
de teller zwart. later black chrome alleen mijn batterij bleef maar leeg
morgen dus nieuwe foto's
even voor het makkelijke nu mijn setup is ff op een rij zetten
Cilinder: Metrakit pro race 2 - Barry tuned
Krukas: Power 1 pen 12
Carters: minarelli horizontaal - Barry tuned
Membraam: Malossi MHR VL14
Spruitstuk: home made Heiko --> zelf gemaakt CNC spulletje
Carburateur: Keihin TA-09 28mm valstroom - Heiko tuned
Luchtfilter: Stage6 breed model (rood)
Vario: Malossi MHR 2005
Halfpoulie: Stage6 CNC drive (ik laat nog de MHR afdraaien)
Snaar: Malossi MHR overrange
Poulies: Malossi MHR overrange
Koppeling: Malossi MHR deltaclutch 107mm
Koppelingshuis: Stage6 R/T
Vertandingsdeksel: Top performance Nardo
Vertanding: Stage6 13/43 (13t tussen tandwiel)
Tussentijdse afstelling voordat het uit elkaar ging
Sproeier: 140
Trekveren: Malossi MHR zwart
Drukveer: Malossi MHR rood
Rollen: 3.9gr
squish: 0.57
dag hoooorrrr
--------------------UPDATE 3 DECEMBER 2007-----------------------
Ik heb weer lekker zitten werken het afgelopen weekend
De carburateur heb ik even mooi bewerkt door de letters,nippels, kelk en chokehendel te polijsten
Ook heb ik hem even opengemaakt om alles te checken en te smeren want ik ben werkelijk als de dood dat mijn gas blijft hangen
maargoed, FEAUTEAUX!!:+
Beetje onscherp (op de achtergrond is de emmer wel scherp:|)
De kelk. Ik heb hem zondag wat beter gepolijst en nu blinkt ie dus als een gek
Op de achtergrond mijn straat dragster
Overrange poulies vind ik er maar gaar uit zien nieuw...dus wat doe je dan!?
Polijsten
De delta clutch is ook gepolijst aan de ''zichtkant''
De verstevigingsbeugel is ook gepolijst en dat is te zien in het spiegelbeeld van mijn poulies.
Te geil
Ong een uurtje geleden nog even de achterkappen ge-airbrushed.
IK zou ik niet zijn als dat geen vlammen werden!
maar ik wilde dit keer geen opzichtige vlammen maar gewoon iets straks en heel rustigs.
Dit werd het dus!
Ook op de underseat gewoon een strakke vlam met aan de zijkanten een strak en een nevelig lijntje voor een mooie overgang van kapwerk naar underseat
Overigens ben ik ingeschreven voor sprints seizoen 2008 in Scooter70
Morgen zal er wel weer iets nieuws te melden zijn
latersch!:+
-----------------UPDATE 6 DECEMBER 2007-----------------
Kreeg vandaag wat foto's van barry via de telefoon
Carter was al een tijdje in elkaar gezet Nieuwe power1 pen12 krukas erin, nieuwe 13/43 13t tussentandwiel stage6 vertanding, en het nieuwe Nardo dekseltje
Ik zoek alleen nog een manier om het vertandings deksel MOOI aan te passen op overrange. Ik zat zelf te denken om een bovenfrees te pakken en laagje voor laagje af te fresen en dan de boel glad te schuren... Ik zie het wel
Cilinder en carter zien er absoluut super uit!!
Tnx Barry!!
Ook de achterkap nog wat leuks mee gegeven
Keihin
Castrol
Malossi
Blokje zal ik vandeweek wel hebben, ga nu naar mijn werk terug om de voorkap af te maken
Dag hooorrr!
--------------------UPDATE 19 DECEMBER 2007--------------------
Het spuitwerk is allemaal klaar nu.
Eigenlijk sneller dan verwacht dus ik vind het best
de binnenkappen zijn nu perfect spiegelend zwart (ook RAL9005)
Ooit gaat de dragster wel een andere kleuren(combo) krijgen, maar tot nu toe is het wel allemaal zeer geslaagd.
Telefoon was weer eens leeg, dus zal morgen foto's posten
Tevens begin ik morgen met het frame naar de garage halen, om het daar vervolgens verder op te bouwen
----------------UPDATE 22 DECEMBER 2007-------------------
De opbouw is van start!!!
Hierna dus weer snel naar binnen want manmanman wat was het koud
En toen...een vrijdagavond bij Fred motoren eindigde mooi
een prachtig nieuwe C21
:love::love:
Ben nu druk bezig met het blokje verder op te bouwen en alles netjes af-en weg te werken
Alvast fijne feestdagen voor iedereen!!!
--------------------UPDATE 26-12-07----------------------
Het ophoogplaatje is omgebouwd tot spruitstuk
er zit dus nu een Stage6 spruitstuk rubber voor een speedfight op, als inlaat
De basis. Een Fred Motoren membraam ophoogplaatje
Gaatjes uitgemeten en geboord. Tevens gelijk getapt met het tapsetje van Elwin:*
MAAR... Door deze opstelling werden er 2 montage gaatjes voor de helft geblokkeerd door het spruitstuk zoals te zien is op de foto hieronder:
Daar heb ik dus een simpele oplossing voor gevonden
Alles strak gemonteerd. Maar alleen voor het passen.
Het vorige beun spruitstuk wat ik had pastte allemaal maar net net net.
Dit is in totaal zo'n 4mm hoger, wat dus al problemen ging opleveren met het passen. De carb moet nu iets schuiner gemonteerd worden, wat ik nog niet helemaal vertrouw.
het moet in ieder geval wel goedkomen
onder toeziend oog van de godin moet alles goedkomen
Het was ook wel eens tijd voor daglicht foto's en om het hele spul eens naar buiten te rijden! Dus ook maar even gedaan en wat spullen bekeken in het daglicht.
:love:
p0rno
Binnenkap lag eraf voor wat elektra werk Zoals ik misschien al eerder heb gezegt, wil ik alles kunnen bedienen vanaf 1 knop De orginele lichtschakelaar
Voorband zo snel mogelijk veranderen
Stickers lijken wit op deze foto, maar ze zijn dus zilvergrijs
Morgen maar eens de remmen erop zetten, en alles testbank klaar maken!
Fijne jaarwisseling en iedereen veel succes in 2008!!!
:*
Last edited: