Dragster Team T-engines

Ik heb met mijn 86cc blokje wel een keer op de testbank gestaan. Dit was met mijn eigen 90cc uitlaat, die het zeer goed doet op de opgeboorde 2fast.

Het nieuwe blok heeft overigens een inhoud van bijna 95cc.

Gr,
Tom

Dan beantwoord je nog niet de vraag, ik ben ook wel benieuwd wat voor vermogen hij dan ongeveer zit. Wat had je toen je op de bank stond?
 
dan hoef ik enkel een paar jaar te wachten tot ik met mijn blokje kan meedoen :p
verder ben ik ook geïnteresseerd hoe je aan de 95cc komt.
 
heb je een s6 r/t 93cc cilinder tom?
Of word er weer een 2fast opgeboord?

S6 R/T is naar mijn weten nog niet te koop. Bij cilinders zoals de bigbore en de 2fast is het hemd niet dik genoeg om nog verder op te boren dan 50 mm.

Ik doe het met dit:

[ir]http://img26.imageshack.us/img26/8302/cilinder.png[/ir]
 
Last edited:
Super vet dit project, ben benieuwd naar je volgende frame.
echt 9||6 man, straks is het enige wat nog "origineel" er aan is je carter..
eigen uitlaat, eigen cilinder, eigen frame gaat helemaal de goede kant op
veel suc6 ermee :W
 
je hebt weer flinke plannen tom, ga je het zelf frezen of uit laten besteden?
Hopen dat er wat moois uit komt rollen, ben zeer benieuwd.

Ik bel je binnenkort nog ff btw.
 
omdat er 3 boutjes inzitten ofwat:?:X

ben benieuwd hoe je dit gaat frezen, vooral de koelingskanalen dan:) succes ermee

waar ga je hem op baseren trouwens?

Ik denk dat het vooral een uitdaging wordt om de spoelkanalen te frezen.
Je ontkomt er haast niet aan om zo'n cilinder uit meerdere delen op te bouwen wil je dat gemaakt krijgen op de freesbank.
 
Ik vind het ook erg dapper, zeker dat je dit 'ff' midden in het sprint-seizoen wil gaan doen. Ik krijg nog al wat mee van de ontwikkeling van de RT cilinder, als je bedenkt dat een heel team daar al 3 jaar mee bezig is ben ik benieuwd hoe jij dat zomaar ff in je eentje gaat doen. Iig wel erg tof hoor! :W

Ik sluit mij btw wel bij Joel aan, spoelkanalen kan je alleen gespiegeld krijgen door de cilinder uit 2 delen te maken, anders is het onmogelijk om beide kanten gelijk te krijgen (want dan zal het handwerk worden). Maar alsnog supertof natuurlijk, ben erg benieuwd!
 
Back
Top