BHT Dragster

Erg vers ding, vooral de manier waarop je de nos toepast is erg goed bedacht. Was onder de indruk van het ding in Hengelo.
men nos systeem gezien dan?:*
kheb er een eigen bedacht systeem op gebouwd,werkt anders dan de conventionele systemen,en een groot voordeel met zich meebrengt 8)
 
Last edited:
Erg vet ding & snel is ie ook.
Al je projecten zijn dat trouwens.

Maar even vraagje wat voor spruitstuk heb je in combinatie met je koso 32mm.
Ikzelf zit met een koso 30mm maar vind geen spruitstuk ervoor.

Succes nog
 
ey kerel

gaaf project hoor, had hem op hengelo gezien :)
erg gaaf maar cker snel ding :)

verder geluk er mee en suc6 met verbeteren van de tijden +ralf+
 
Erg vet ding & snel is ie ook.
Al je projecten zijn dat trouwens.

Maar even vraagje wat voor spruitstuk heb je in combinatie met je koso 32mm.
Ikzelf zit met een koso 30mm maar vind geen spruitstuk ervoor.

Succes nog
spruitstuk is een malossi MB spruitje icm een eigenbouw membraanset:*
 
Erg mooi ding!
Voorwiel is alleen wel erg klein + dat er veel gewicht op staat door de schuine positie.
Zou er persoonlijk nooit voor kiezen. :)

Ziet er uiteraard wel nice uit *D
 
zo veel gewicht komt er niet op het voorwiel,
de sprinter compleet weegt 38kg,het blok alleen weegt 24kg.

gewichtsverdeling zal iet van 30/70 zijn zonder rijder (zou ik es moeten controleren).

met rijder erop zal het ook ong daarrond liggen,totaalgewicht draait rond de 105kg.
dus da zou rond de 31kg zijn in statische toestand.
tijdens de acceleratie neemt dit wel sterk af en tijdens het remmen zal het natuurlijk wel een stuk toenemen.

ik ben wel van mening dat het wieltje juist erg sterk is doordat het zo'n kleine radius heeft en de spaken zijn erg kort (torsie).
zeker als ik die mint shizzle zie waar velen mee rijden.
al snap ik wel dat er sommigen wat argwanend tegenover staan.

het wieltje heeft zich eig al genoeg bewezen,de sprintbanen op belgische meetings liggen er namelijk niet zo strak bij zoals op een sbo wedstrijd:p
tijdens meeting harelbeke zijn al de bevestigingspunten van men 1 week oude radje afgescheurd,zegt genoeg?:+
de sprinter zelf gaf geen kik,met de stabiliteit zit het dus heus wel snor.
 
de sprinter zelf gaf geen kik,met de stabiliteit zit het dus heus wel snor.

Dat denk ik ook wel. Bovendien als het onstabiel was dan had het ook niet deze tijden al kunnen rijden. Het zag er op de baan behoorlijk stabiel uit.

Waar ik me over verbaas is dat de rijder geen problemen heeft met het aan de grond houden van dit vermogen. Heeft het niet te maken met wheelspin?

Maargoed, hoe je met gewicht bezig bent is ook interresant om te zien, ding is ook erg licht. Er zijn wellicht wel wat kleine dingen waar je gewicht op kan pakken maar kilo's praten we niet over.

Waar ik wel benieuwd naar ben is of jouw velg + band nou echt veel voordeliger is als het gaat om gewicht t.o.v. een licht 10inch wiel. Bij mij praten we over 2,9KG incl band.

Succes en we zien je op Nijmegen.
 
de keuze van dit wieltje ligt niet zozeer om het gewicht.
doordat het zo klein is,kan & is de voorkant een pak lager,wat resulteerd in een erg laag zwaartepunt.
en stiekem doe ik het ook voor het totaalplaatje/looks:+

van wheelspin heeft ie eig zo goed als geen last door de gewichtsverdeling(mits band goed is opgewarmd)
wheely ook amper door het extreem lage zwaartepunt.

veel kan er idd niet meer vanaf gehaald worden,er zijn nog een paar kleine dingen die ik ga doen,wat een kleine 500gr lichter zal zijn
 
nog paar oude leuke meetingfoto's gevonden :)

Harelbeke 2007

58.JPG


Harelbeke 2008

54.JPG


57.JPG


55.JPG


56.JPG
 
te vet ding!

heb al eens met jullie staan praten!

tis echt net een klein straaljagertje! supervet!
hopen op goeie tijden en veel meetingplezier,
aan de gezelligheid ontbreekt het niet bij jullie ;)

groetjes!
 
Eerste keer toen ik dit ding zag, dacht ik idd Beunhaas. Maar valt toch behoorlijk mee! Jullie zijn er echt serieus mee bezig. Mooie tijden neergezet! Nog succes ermee.

gr, wieger
 
Mooi ding(etje):) Vooral je NOS systeem is erg mooi over nagedacht. Koso carbs kunnen prima werken alleen gaat er wel wat meer tijd inzitten dan een keihin. Volgende sprint is de snelste tijd weer voor ons:p Succes!
 
Mooi ding(etje):) Vooral je NOS systeem is erg mooi over nagedacht. Koso carbs kunnen prima werken alleen gaat er wel wat meer tijd inzitten dan een keihin. Volgende sprint is de snelste tijd weer voor ons:p Succes!

die koso werkte perfect op de bank,scoorde met 25.8pk 0.9pk meer dan me pwk.
maar vanaf je de sprinter volgas op de baan wilt testen,loopt dat ding niet meer fatsoenlijk.
zelfst in het oppakken is die pwk aanzienlijk beter.
vergeet niet dat men carb naar voor gericht staat en eig vrij schuin staat.

wat ook erg vaag is,NOS(zelfst met 20/22 jets) heeft helemaal geen invloed op het vermogen als die koso erop zit.


die snelste tijd,dat zou me niet verbazen,heb eig zo goed als niks gewijzigd aan het ding (geen tijd/zin) :+.
gwn uit de garage trekken en branden met die zooi :p
 
Koso is inderdaad erg gevoelig in hoe schuin hij staat, daarom heb ik hem ook zo goed als recht staan. Dat de NOS geen invloed heeft is wel vaag, waar heb je de nozzle(s) zitten na of voor de carb?
 
Back
Top