Dragster Team T-engines

speed en klote

voor de eerste keer sbo rijde vond ik wel gaaf+ralf+

alleen jammer dat we geen goede tijd neer konde zette

en de organisatie bagger was:mad:

Zag er allemaal goed uit Tom! Maak je over die wielspin maar niet teveel zorgen, want wegdek was qua grip enorm slecht voor ons. Wij hadden ook niks anders dan wielspin terwijl we 2 dagen daarvoor nergens last van hadden. In sluiskil schijnt het asfalt lekker grof te zijn:)

zo jongens, ik vond jullie machine er echt netjes bij staan! word er nog iets veranderd met die stepjes die je te laag vond staan?
veel succes weer:)

Zag er allemaal goed uit Tom! Maak je over die wielspin maar niet teveel zorgen, want wegdek was qua grip enorm slecht voor ons. Wij hadden ook niks anders dan wielspin terwijl we 2 dagen daarvoor nergens last van hadden. In sluiskil schijnt het asfalt lekker grof te zijn:)

Dank je. Wegdek was inderdaad erg slecht. Toch denk ik dat de opbouw wel iets tammer mag, aangezien de machine op de wat mindere wegdekken ook goed moet presteren.

Grip op het asfalt was inderdaad om te huilen, zelfde verhaal als Tom. En het zag er inderdaad erg netjes uit!Gr

Jullie machine zag er ook erg netjes uit!

zo jongens, ik vond jullie machine er echt netjes bij staan! word er nog iets veranderd met die stepjes die je te laag vond staan?
veel succes weer:)

Ik ben momenteel bezig met het ontwerpen van een nieuwe wheelybar. De voetsteunen zitten dan niet meer vast aan aan de bar, maar komen dan weer gewoon ter hoogte van de blokophanging.

Last edited:
Gespot in Strijen! :+

[ir]http://xs138.xs.to/xs138/09184/dsc_3855__large_630.jpg[/ir]

[ir]http://xs138.xs.to/xs138/09184/dsc_3871__large_655.jpg[/ir]

Oei sprinten met die helm zo open.. dat zou ik toch niet doen denk ik :P

Hoe was het met de grip dit maal ? Nogsteeds last van wheelspin?

Oei sprinten met die helm zo open.. dat zou ik toch niet doen denk ik :P

Hoe was het met de grip dit maal ? Nogsteeds last van wheelspin?

Slip hebben we nu niet meer. Dat is ook niet zo gek, aangezien we zo'n beetje de helft van het vermogen kwijt zijn... :X

Sprinter is overigens verkocht. Na sluiskill zijn we aanwezig met een nieuw blok + frame.

Slip hebben we nu niet meer. Dat is ook niet zo gek, aangezien we zo'n beetje de helft van het vermogen kwijt zijn... :X

Sprinter is overigens verkocht. Na sluiskill zijn we aanwezig met een nieuw blok + frame.

Zo, dat is nog eens even plots verkopen :Z!
Ga je nog updates over je nieuwe frame en blokje houden?
Of hou je alles geheim tot het allemaal af is? :'(

Hoezo was de helft van het vermogen weg? x|

Zo, dat is nog eens even plots verkopen :Z!
Ga je nog updates over je nieuwe frame en blokje houden?
Of hou je alles geheim tot het allemaal af is? :'(

Hoezo was de helft van het vermogen weg? x|

Uiteraard maak ik weer gewoon een project page aan. Dit doe ik zodra ik iets verder gevorderd ben.

Waarom dat dan ? Dat is dan al je 4e frame in een jaar tijd ofzo :P Dit was toch een super mooi frame?

In de eerste instantie was het de bedoeling twee sprinters op te bouwen bouwen, een voor Jefrey en eentje voor Jan-willem. Achteraf gezien bleek dit veel te veel geld en tijd te gaan kosten. Ik heb toen besloten het bij een sprinter te laten. Na Zandvoort was jefrey zo enthousiast dat hij heeft besloten de hele sprinter incl. blok over te nemen. Voor mij was dit een buitenkans om zonder al teveel te moeten investeren een nieuwe sprinter te bouwen, die op een aantal punten toch net iets beter doordacht is. Wegens omstandigheden kan Jan-willem in Sluiskil toch al niet rijden, dus heb ik voldoende tijd om alles klaar te bouwen. Ik hoop hiermee +- 6kg te besparen.

De sprinter van Jefrey blijft gewoon bij mij staan, zo doende hebben we er een nieuw teamgenoot bij. :)

Ik kom in ieder geval in Sluiskil kijken.

Gr,
Tom

Vermogen kwijt, heb je wel eens op de bank gestaan dan? Hoeveel vermogen zit het blok ongeveer eigenlijk?

gr

Ik vraag me ook af waar je die 6 kg van daan wilt toveren.

Kickstart mechanisme, Voorwielas, voorvork, frame, blokbevestigingen enz.. Tevens heb ik het frame zo geconstrueerd dat de tank en het zitje deel uit maken van de totale stijfheid.

Het nieuwe frame met de voorvork wegen samen nog minder dan 3 kilo.

Vermogen kwijt, heb je wel eens op de bank gestaan dan? Hoeveel vermogen zit het blok ongeveer eigenlijk?

gr

Ik heb met mijn 86cc blokje wel een keer op de testbank gestaan. Dit was met mijn eigen 90cc uitlaat, die het zeer goed doet op de opgeboorde 2fast.

Het nieuwe blok heeft overigens een inhoud van bijna 95cc.

Gr,
Tom

Back