TTE alu dragster 2009 !

ziet er mooi uit, alleen vind ik je blokophanging een beetje eng,,

ik zou er nog 2 schorren tussen plaatsen,,

verder succes met opbouwen!
 
update 14-03-2009 !


ik vind 1 mm ook erg dun, wel goed dat je grote diameter buis hebt genomen dan nog.

komen er nog schorren bij of is het frame zo klaar?

wat weegt je voorvorkje zo nog?

ziet er goed uit allemaal, wordt wel wat!

ps: je onderschrift moet "achterstaven" zijn

bedankt Jordi

ja het frame kwa model klaar alleen je komt later altijd wel weer wat tegen van dat je denk dat iets anders moet kwa bevestigingen ,

ps heb dyslectie ;)

keurig raymond :D ziet er goed uit 8)

bedankt kees heb je email al gezien,wheely bar ?

ziet er mooi uit, alleen vind ik je blokophanging een beetje eng,,

ik zou er nog 2 schorren tussen plaatsen,,

verder succes met opbouwen!

het frame zelf is sterk genoeg en blok ophanging zit op 3punten dus daat zal ik niet bang over wezen
 
bedankt Jordi

ja het frame kwa model klaar alleen je komt later altijd wel weer wat tegen van dat je denk dat iets anders moet kwa bevestigingen ,

ps heb dyslectie ;)


die killswitch, daar mag je toch niet meer mee rijden dit jaar?

ps: dat dacht ik al, wilde je er alleen even op attent op maken dat het er zo stond:)
 
Je lassen afschuren. ook niet t slimste wat je kunt doen. En al helemaal niet met een 1mm buisje!

Persoonlijk zou ik ook niet aan de lassen slijpen, (Al is het aleen maar om het uiterlijk) maar als het om de sterkte gaat zal het niet veel uitmaken. De las is nog steeds een stuk zwaarder uitgevoerd dan het buismatriaal. Tevens is het zo dat het matriaal naast de las meestal aardig is verzwakt, en dit dus nog steeds het zwakste punt is.

Gr,
Tom
 
Persoonlijk zou ik ook niet aan de lassen slijpen, (Al is het aleen maar om het uiterlijk) maar als het om de sterkte gaat zal het niet veel uitmaken. De las is nog steeds een stuk zwaarder uitgevoerd dan het buismatriaal. Tevens is het zo dat het matriaal naast de las meestal aardig is verzwakt, en dit dus nog steeds het zwakste punt is.

Gr,
Tom

De lasser waar ik toendertijd mijn aluminium subframe van mijn zip had laten lassen rade dit ten zeer strengste af! Ik vroeg het omdat ik wel meerdere mensen had gezien die dat deden. Ook is daardoor het frame van martijn (kan de naam fout hebben) door gescheurd.
 
ik hoop voor je dat die buizen het gaan houden heb zelf toch dikkere wanden gekozen voor mijn frame en die lassen zou ik ook niets meer aan doen, aan gewicht scheelt het nix en vind een las mooier als een afgewerkte :)
 
Waarom gekozen voor loeizware originele binnenpoten? Of ik heb er overheen gelezen, maar ik zou er 2 alu paaltjes in doen.
 
Je lassen afschuren. ook niet t slimste wat je kunt doen. En al helemaal niet met een 1mm buisje!

de lassen zijn goed door dus als je het ligt afschuurt is dat geen probleem ! sterkte zit het voornamelijk in de constructie :p

die killswitch, daar mag je toch niet meer mee rijden dit jaar?

ps: dat dacht ik al, wilde je er alleen even op attent op maken dat het er zo stond:)

die killswitch is gewoon goed kom van een boot af ! en waarom zou het niet mogen ?
nog bedankt voor je herstelling van me spelfout

Persoonlijk zou ik ook niet aan de lassen slijpen, (Al is het aleen maar om het uiterlijk) maar als het om de sterkte gaat zal het niet veel uitmaken. De las is nog steeds een stuk zwaarder uitgevoerd dan het buismatriaal. Tevens is het zo dat het matriaal naast de las meestal aardig is verzwakt, en dit dus nog steeds het zwakste punt is.

Gr,
Tom

ik geloof er ook in ! maar het is ook zo .

hoe is het eigenlijk gelast? met mig denk ???

en tsja slijpen aan een las dan haal je de hele kracht van de las zowat weg-:-

het is tig gelast ! de las is goed door gelopen dus je kun er egt wel wat van afschuren voor het polijsten of verchromen

De lasser waar ik toendertijd mijn aluminium subframe van mijn zip had laten lassen rade dit ten zeer strengste af! Ik vroeg het omdat ik wel meerdere mensen had gezien die dat deden. Ook is daardoor het frame van martijn (kan de naam fout hebben) door gescheurd.

welk frame bedoel je ?


ik hoop voor je dat die buizen het gaan houden heb zelf toch dikkere wanden gekozen voor mijn frame en die lassen zou ik ook niets meer aan doen, aan gewicht scheelt het nix en vind een las mooier als een afgewerkte :)

ik heb op een programma op school helemaal uitgetekend en uitgevoerd en het is allemaal stevig genoeg maar het kan altijd dikker voor de veiligheid maar heeft het dan nog nut voor een alu frame het is de bedoeling bij dit frame zo licht mogelijk en sterk ! dus minimaal

He nee nog niet gehad :(
Maarre stuur zooi ziet er goed uit :D

bedankt kees ook zal ik even achter je mail aan van wheely bar

Waarom gekozen voor loeizware originele binnenpoten? Of ik heb er overheen gelezen, maar ik zou er 2 alu paaltjes in doen.

ik denk dat je er over heen heb gelezen maar,het is ''iets'' meer massa voor is maar ook makkelijker voor verende vork voor non-sbo sprints
maar er word ook 1 van alu gemaakt voor het verschil te kunne ervaren en beste uit komt !


greets
 
Met die killswitch mag je idd niet rijden. je moet een clipje hebben ipv een dopje. Staat in het reglement.
Reden dat dit ingevoerd is, is omdat een hoop mensen die dopjes er af stoten bij het burnen/warmdraaien. Waardoor er veel tijd word verspeeld bij het opstellen.
 
Ziet er netjes uit Raymond ! Komt wel goed allemaal.




Tot eind april. Servièn

hee servien nog bedankt he voor je mal ! erg dank baar !

jah tot april

Met die killswitch mag je idd niet rijden. je moet een clipje hebben ipv een dopje. Staat in het reglement.
Reden dat dit ingevoerd is, is omdat een hoop mensen die dopjes er af stoten bij het burnen/warmdraaien. Waardoor er veel tijd word verspeeld bij het opstellen.

oke ,ik kan het ook wel begrijpen ,zal morgen even opzoek naar een andere model aanhangmotoren hebben ook zo iets tog met een clipje ?
 
Originally Posted by nl>ingmar<nl
hoe is het eigenlijk gelast? met mig denk ???

en tsja slijpen aan een las dan haal je de hele kracht van de las zowat weg

het is tig gelast ! de las is goed door gelopen dus je kun er egt wel wat van afschuren voor het polijsten of verchromen

Dus het is alleen mig/mag gehecht?
Stoer frame zeker,alleen het viel mij ook op dat het mig/mag gelast/gehecht is.Respect voor de lasser zeer ,moeilijk lassen mig/mag.
Ben benieuwd naar het totaal plaatje,en benieuwd naar je pootjes:)
 
Originally Posted by nl>ingmar<nl
hoe is het eigenlijk gelast? met mig denk ???

en tsja slijpen aan een las dan haal je de hele kracht van de las zowat weg

het is tig gelast ! de las is goed door gelopen dus je kun er egt wel wat van afschuren voor het polijsten of verchromen

Dus het is alleen mig/mag gehecht?
Stoer frame zeker,alleen het viel mij ook op dat het mig/mag gelast/gehecht is.Respect voor de lasser zeer ,moeilijk lassen mig/mag.
Ben benieuwd naar het totaal plaatje,en benieuwd naar je pootjes:)


het frame is wel mig mag in mekaar gehecht want dat breng je er niet zoveel warmte in het frame vandaar toen het goed was ,afgelast met tig hoe moeilijk het lassen dat valt egt mee hoor als je rvs kan lassen kun je alu ook maar je moet het wel goed door lassen ~! want het gaat egt snel weg dat alu kwa smelten .
 
Dus het is alleen mig/mag gehecht?
Stoer frame zeker,alleen het viel mij ook op dat het mig/mag gelast/gehecht is.Respect voor de lasser zeer ,moeilijk lassen mig/mag.
Ben benieuwd naar het totaal plaatje,en benieuwd naar je pootjes:)


alu miggen is helemaal niet moeilijk hoor gewoon hetzlefde als staal miggen

het frame is wel mig mag in mekaar gehecht want dat breng je er niet zoveel warmte in het frame vandaar toen het goed was ,afgelast met tig hoe moeilijk het lassen dat valt egt mee hoor als je rvs kan lassen kun je alu ook maar je moet het wel goed door lassen ~! want het gaat egt snel weg dat alu kwa smelten .


waarom is het frame dan niet helemaal afgelast met mig??

en aluminium tiggen is tog wel ff wat lastiger dan rvs hoor
 
alu miggen is helemaal niet moeilijk hoor gewoon hetzlefde als staal miggen

waarom is het frame dan niet helemaal afgelast met mig??

en aluminium tiggen is tog wel ff wat lastiger dan rvs hoor

helemaal mee eens! ik heb ons frame ook zelf gelast, maar rvs tiggen is tochwel degelijk iets anders dan alu. Je moet eerst door de oxidelaag heen en daarna is het weg voordat je het weet. rvs kan je ook mooi ergens heen vloeien hier moet je altijd toevoegen(bij rvs ook voor een sterke las, maar even om het verschil aan te geven)
 
Back
Top