Gilardoni vlamt nie? dacht ut wel:) (15.1pk)

Originally posted by Bart
Reageer liever inhoudelijk dan zo dom ouwehoeren. Hoe kom je erbij dat ik het topic niet doorgelezen heb. Spreek voor jezelf:| .

Ik vroeg wat je daarmee wilde zeggen dat er een scoot is met ongeveer 20 pk en 21mm. Misschien had diezelfde scoot met een 24 mm (oid) wel 21 pk gehad. Ik heb ook in het topic gelezen dat groter niet altijd beter is(als je dat bedoelt?). Maar ik ben van mening dat op een scoot van 20 pk een grotere carb weleens een verbetering zou kunnen geven. Het toerental en Brake Mean Effective Presure zullen niet laag zijn voor zoon score. Vul het anders voor de gein eens in in een formule, neem als factor 0,9 uitgegaan van 11 bar. Of kijk eens rond, er zijn genoeg mensen met 28 mm carbs. Een 21 mm heeft een 2 keer zo kleine doorlaat als 28 mm.....

Dat verhaaltje is wel leuk en aardig (je hebt gelijk op dat opzicht). Maar ik doelde op iets anders.

Die gast zei het op een toon in de trend van: "er valt niet veel vermogen uit een kleine carb te halen".

DAAROP doelde ik mijn reactie, begrijp je?

:* Jeroen
 
Nou ik vind t helemaal niets :p :D

Nee hoor, netjes doed.. Had t eigenlijk nooit van een Gilardoni verwacht :) Ik denk nu trouwens dat er heel wat mensjes naar de winkel rennen en deze cil kopen :p LOL

Maar goed, toppie ga zo door..
 
uuuh, ik moet er even bij vertellen dat een std. gilardoni gewoon ongelofelijk ruk is dus ik zou niet snel naar de winkel rennen.. Tino heeft er wat leuks van gemaakt ja maar dat kan ook niet iedereen;)
 
Het was ook wel verrassend moet ik zeggen.. Zowel voor Tino als voor mij.. Kwam binnen met 10pk en smeltende bougie en 1 run en gekut aan ontsteking verder 50% winst:p
En Jelle: dat ga je vast wel redden or;)
 
Hehehehe, vlam werk van Tino toch nog ergens goed voor :p

Mjah, nette score toch, had niet verwacht dat je dit er uit kon halen, nu nog ff een binnenrotor hè :p
 
Originally posted by Bart
Dus??? Een grotere carb zou de prestaties best te goede kunnen komen....

En dit is dus een inhoudelijke vraag? Ik vind van niet!

En het enige juiste antwoord is: "Zou inderdaad best eens kunnen."


Tino en Enrico... Nice job! (voor zo'n roestbak ;))
 
Leuk grafiekje. Wat een beetje beunwerk van Tino alweer niet kan doen!!
Overbrenging nog ff afmaken en knallen maar!
 
Ik ga ook met een gilardoni rijden :). Gisteren getuned door black_phoenix. Is trouwens niet echt bruut getuned, want word gewoon straatsetupje. Ik ga rijden icm yasuni r en 19mm. Hij heeft hem zo berekend dat het topvermogen rond de 11500 toeren word afgegeven. Hij zou een topic maken met pics van voor en na het tunen, dus ik hoop dat ie dat vandaag doet. Ik ga er trouwens binnenkort ook mee op de bank, dus dan post ik ook mijn score wel fftjes. Zal iig wel dik onder die van jou zitten ;). Goed werk iig :).

edit

ook piaggio lc trouwens

/edit
 
Back
Top