This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

giannelli metal + 70 cc = welke prestaties??

Nightcraw

Well-Known Member
welk resultaat geeft een metal op een 70 cc airsal met 21 carbu qua snelheid, acceleratie en geluid?meer of minder dan mijn bidalot dat ik nu heb?? of andere goede uitlaat van ong. 6000 Belgische frank(=ong. 300 gulden)met betere prestaties en die niet te luid is
 
Metal schijnt voornamelijk veel trekkracht te leveren, en het geluidsniveau is behoorlijk laag. Qua (top)snelheid is de Nardo/Shot iets beter, die geeft over het algemeen iets meer toeren.

------------------
Onderschat nooit de kracht van menselijke domheid.
 
zo'n airsal doet het nog wel redelijk op laagtoerige uitlaatjes hoor. ik heb een tijdje met m'n sito plus icm met een airsal 70cc gereden. dat zorgde voor een leuke trekkracht. wel relaxed. alleen is die cilinder alweer naar de harry. wat een kloteding zeg!
 
Die metal zorgt wel voor een aardige acceleratie maar hij kan de druk niet goed aan hij gaat de uitlaat gassen aan de achterkant tussen de demperwand persen
 
je ziet dan dat de uitlaat niet geschikt is voor deze druk ik had dit nm zelf ook op mn kit corsa lc ik zag aan de achter kant de roetsporen zitten toen ik mn shot of spl er onder hing merkte ik dat hij zelf beter en krachtiger liep
 
ik heb nu ongeveer een 800 km gereden met mijnen airsal ik heb nogaltijd geen problemen gehad.Vandaag heb ik mijn scooter overgetrokken al op het achterwiel te rijden!niet gezond!kappen naar de kl#t#en!maarja het geld is wel geen probleem,maar het is het geluid.Is die airsal dan zo slecht??wanneer segmenten vervangen?is een andere krukas noodzakelijk??iemand nog een andere goede uitlaat voor op mijn airsal?
thx
 
-vermogen = acceleratie
niet echt optimaal bij metal.
-koppel = trekkracht
ik denk niet dat je hiernaar opzoek bent. is wel behoorlijk aanwezig bij de metal.
-brede powerband = makkelijk afstellen
idd erg breed bij metal, gaat over het algemeen ten koste van het topvermogen.
-vermogen bovenin = topvermogen en vaak hogere topsnelheid
heel hoog moet je het niet zoeken met een metal wat andere pijpen uiteindelijk een stuk interessanter maakt.

de airsal is erg tunable en klaar te stomen voor beukende uitlaten/topvermogens.
daarbij kan de cilinder goed de afwerking gebruiken die hij bij een goede tuner krijgt.